• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

image-asset.jpeg


Om någon vill titta på lite fler bilder: https://www.fadedbezel.com/posts/photos-doxa-sub-300-carbon-aqualung-le
Dina bilder är fanimej magiska! :)

Om man får fråga, vad använder du för objektiv för dina wristshots?
 
I think this has been up in the Doxa section on WUS before. I guess what ever the minimum requirement is to be called a Swiss watch is what they do. Cases and hands made in China is most likely. T-graph, carbon watches, maybe are done in Europe, hence the price, but that's just speculation.
Yes I agree. It's still a lower/mid priced brand and if they'd done it all in-house prices would've been many times higher.
Sometimes we seem to forget that it's actually a company behind watches trying to make money. They're not all as passionate as we are unfortunately :)

Dina bilder är fanimej magiska! :)

Om man får fråga, vad använder du för objektiv för dina wristshots?
Tack så mycket!
Jag kör nästan uteslutande Sigma 35mm f1.4 ART för wristshots och instagram.
När jag fotograferar "studiobilder" med belysning etc så kör jag oftast Laowa 60mm f.28 2:1 ultra macro.
 
Ser ut som en äkta röjdykare! På håll iallafall. :D
Bäst att bara se det från håll då. Nära såg jag nog mer ut som en säl med cyklop! :D

Like a pro! Hade förväntat mig en sån där gul flytraket på ryggen eller nåt men det där ser ju bara galet mysigt ut :)
Flytraket? :D Jag har snorklat varenda sommar sen jag var typ fem och jag har faktiskt dykcert så jag är inte helt tappad i närheten av vatten. ;) Det var supermysigt förutom att sikten var mindre än två meter, helt orimligt mycket skit i vattnet. :confused:
 
Flytraket? :D Jag har snorklat varenda sommar sen jag var typ fem och jag har faktiskt dykcert så jag är inte helt tappad i närheten av vatten. ;) Det var supermysigt förutom att sikten var mindre än två meter, helt orimligt mycket skit i vattnet. :confused:
haha du vet jag skämta aprillo med dig kompis. Märkte ju också att det var geggigt när jag var nere i dina trakter...trist att det ska behöva se ut så :(
Flytraket:
EX1585p.jpg
 
haha du vet jag skämta aprillo med dig kompis. Märkte ju också att det var geggigt när jag var nere i dina trakter...trist att det ska behöva se ut så :(
Flytraket:
EX1585p.jpg
Hehe, såna där skulle man ha! :D Jag kör oftast med viktbälte när jag snorklar och vill kunna dyka ner lättare, speciellt när jag kör med våtdräkt. :) Vet faktiskt inte varför det var så dålig sikt, det brukar det inte vara.
 
Hehe, såna där skulle man ha! :D Jag kör oftast med viktbälte när jag snorklar och vill kunna dyka ner lättare, speciellt när jag kör med våtdräkt. :) Vet faktiskt inte varför det var så dålig sikt, det brukar det inte vara.
Just det, det är ju under vattnet man ska vara :D
Har ett favvoställe jag dykt på i många år som tyvärr ser värre och värre ut för varje år. En utveckling som är helt hjärtskärande att se med egna ögon.
Om människor bara visste tänker jag ibland men vet inte riktigt vad man kan göra åt saken.
 
Just det, det är ju under vattnet man ska vara :D
Har ett favvoställe jag dykt på i många år som tyvärr ser värre och värre ut för varje år. En utveckling som är helt hjärtskärande att se med egna ögon.
Om människor bara visste tänker jag ibland men vet inte riktigt vad man kan göra åt saken.
Inte nödvändigtvis om man snorklar men jag tycker att det är mysigt att dyka ner några meter också. :happyhappy: Riktigt tråkigt när det blir så, det blir mer och mer skit i vattnet och mindre och färre fiskar. :sorry: Du får köpa en Doxa PA, de stödjer ju havet. ;) Jag försöker att inte resa så mycket och kör sällan bil, konsumera det mest second hand och hållbart. Vet inte hur mycket det hjälper dock.
 
Värt 1100 pistoler?
Nej, det tycker jag faktiskt inte att det är. Sen om det är för att Isofrane är dyrt eller om det är Borealis som är billigt vet jag inte.

En liten jämförelse mellan Isofrane och Borealis där kontentan är att båda är riktigt bra och kvalitativa. Spännet har lite bättre finish på Isofrane men bandet har högre finish på Borealis. Borealis är också något mjukare vilket gör att det är mycket skönare rakt ut lådan.
PSX_20200820_124601.jpg

PSX_20200820_124532.jpg


Även om finishen på spännet är bättre hos Isofrane så är det något för brett så att man ser bandstiftet. Det känns sådär på ett band för den pengen.
PSX_20200820_124444.jpg

PSX_20200820_124508.jpg


En sak som Borealis gör bättre är att de har lagt fogen i gjutformen i nederkanten av bandet vilket gör den i princip osynlig medan Isofrane har den på mitten.
PSX_20200820_124653.jpg
 
Nej, det tycker jag faktiskt inte att det är. Sen om det är för att Isofrane är dyrt eller om det är Borealis som är billigt vet jag inte.

En liten jämförelse mellan Isofrane och Borealis där kontentan är att båda är riktigt bra och kvalitativa. Spännet har lite bättre finish på Isofrane men bandet har högre finish på Borealis. Borealis är också något mjukare vilket gör att det är mycket skönare rakt ut lådan.
PSX_20200820_124601.jpg

PSX_20200820_124532.jpg


Även om finishen på spännet är bättre hos Isofrane så är det något för brett så att man ser bandstiftet. Det känns sådär på ett band för den pengen.
PSX_20200820_124444.jpg

PSX_20200820_124508.jpg


En sak som Borealis gör bättre är att de har lagt fogen i gjutformen i nederkanten av bandet vilket gör den i princip osynlig medan Isofrane har den på mitten.
PSX_20200820_124653.jpg
Ok, tack för ett grymt utförligt svar! :)
Synd bara att borealis inte har något gult då... Men men, det kanske kommer.
 
Tillbaka
Topp