• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

PSX_20200824_170754.jpg

Passar på att ställa en fråga också: Om man vill ha en helt ny, finns det några (bra) alternativ till att beställa på deras webbsida? Lägsta pris är inte högsta prioritet, snabb och säker leverans viktigare.
- Men som sagt, om nån här är sugen på att sälja en fin med orange tavla som går bra och är tät så är jag mycket intresserad. Har bil för smidig f2f- affär i Mellansverige:)
James Porter & son och jurawatches i UK brukar ha klockor hemma som går att handla på nätet.
Har inte kollat hur priserna står sig.

• Like
Reactions: m_s
Det vill jag nog påstå. Stort grattis till en riktigt schysst klocka! I början tyckte jag att Sharkhuntern var lite trist men nu när man få se riktiga bilder så har jag helt ändrat uppfattning, den är ju så krispig! :cool:
Den känns riktigt bra! Lär inte rocka den på länken, men ändå! Schysst länk trots allt. Märkligt med 19mm ändlänk och 20mm resten, men ser rätt okej ut!

Den känns riktigt bra! Lär inte rocka den på länken, men ändå! Schysst länk trots allt. Märkligt med 19mm ändlänk och 20mm resten, men ser rätt okej ut!
Är det 19mm ändlänk? :confused: Jag är jäkligt sugen på en gul men jag tror att jag kommer att köpa den på gummi och eventuellt köpa till en länk senare om jag känner att det saknas.

Är det 19mm ändlänk? :confused: Jag är jäkligt sugen på en gul men jag tror att jag kommer att köpa den på gummi och eventuellt köpa till en länk senare om jag känner att det saknas.
Haha. Ja. 19mm bandhorn, men resten av länken är 20mm hela vägen. Så jävla dumt så jag vet inte vad! Men jaa den gula är riktigt fin! Lite roligare än den svarta!

Haha. Ja. 19mm bandhorn, men resten av länken är 20mm hela vägen. Så jävla dumt så jag vet inte vad! Men jaa den gula är riktigt fin! Lite roligare än den svarta!
Nej, hur tänkte de där? Udda bandbredd borde förbjudas... :D Roligare men inte lika användbar, Sharkhuntern funkar ju till allt! :)

Det var förövrigt ganska smärtfritt att klämma in ett CNS 20mm tropic, eftersom dom redan är typ 19,5mm.

DSC08770.jpg
Det blev ju riktigt bra, Tropic passade perfekt till stilen på klockan. :) Jag brukar klämma dit 22mm band på min Squale med 21mm mellan bandhornen också, det funkat nästan alltid.

Äsch då, originalet ref.11804-4 från 60-talet har också 19mm, tycker det helrätt. Sen att första länkbiten är bredare än ändlänken är ju en Doxadetalj som iaf jag tycker är koolt :)

Tillbaka
Topp