Det får man gärna vara. Tycker fortfarande det är rätt för en vintageinspirerad modell och en kul detalj som sådan.Jag är ändå skeptisk, de hade kunnat ha 20mm utan att förstöra symmetrin. Det är störigt med udda storlekar.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det får man gärna vara. Tycker fortfarande det är rätt för en vintageinspirerad modell och en kul detalj som sådan.Jag är ändå skeptisk, de hade kunnat ha 20mm utan att förstöra symmetrin. Det är störigt med udda storlekar.![]()
Håller med, funkar inte alls på dig. Lika bra att sälja den till migStål är också riktigt bra! Men kanske skulle haft ett gummi istället.
![]()
Mailade du Doxa EU eller US?Prøver å kjøpe en DOXA fra deres hjemmeside, men det er jo kul umulig å få kontakt med noen hos DOXA. Hva i alle dager er greia med at de ikke svarer på mail?! For et rart salgsregime.![]()
Det er 4 måter å bestille på: Mail US, Mail EU, Mail Other og Online checkout. Jeg har denne uken prøvd følgende:Mailade du Doxa EU eller US?
Mjo men det är ju en hel del som INTE stämmer mot 118044 också, typ formen på bandhornen, så det tycker jag verkligen som kunde bjussat på att lösa bättre!Äsch då, originalet ref.11804-4 från 60-talet har också 19mm, tycker det helrätt. Sen att första länkbiten är bredare än ändlänken är ju en Doxadetalj som iaf jag tycker är koolt![]()
Tråkigt att du fått detta som upplevelse. Har själv beställt och mailat dem och fått svar inom ett dygn. Kanske är Corona som ställer till? Uppdatera gärna med hur det går.Det er 4 måter å bestille på: Mail US, Mail EU, Mail Other og Online checkout. Jeg har denne uken prøvd følgende:
1) Sendt mail til EU. Ingen svar
2) Først forsøkt bestilt via online og PayPal. Ordre gikk gjennom, men ble kansellert da "we can't ship out of US". De ba meg sende mail til ikke EU, men den andre for "International orders"
3) Sendt mail til International orders. Ingen svar ennå
Hører jeg ikke noe innen 2 dager, så kjøper jeg noe annet.Skal ikke være så vanskelig å kjøpe en DOXA, når andre netthandler er click&pay på alt fra natoreimer, og alt annet. Hva når jeg en gang kanskje trenger support - gir meg litt betenkeligheter.
Vad är det med formen på bandhornen som inte stämmer? Hade en 200 tills alldeles nyligen och har jämfört rätt mycket med bilder och så. Tycker det mesta är så nära man kan kan komma men ok dåMjo men det är ju en hel del som INTE stämmer mot 118044 också, typ formen på bandhornen, så det tycker jag verkligen som kunde bjussat på att lösa bättre!![]()
Missförstå mig rätt, jag avgudar klockan, men till exempel den polerade fasningen på bandhornen. Den moderna är mycket snävare. Den som Hugenin Freres ligger bakom (Doxa 118044, Omega Speedmaster, Eberhard Scafograph etc) är ganska mycket mjukare och bredare i formen.. Kanske för att kunna få ner lug to lug till 45 från 47,5.. Värt det imo!Vad är det med formen på bandhornen som inte stämmer? Hade en 200 tills alldeles nyligen och har jämfört rätt mycket med bilder och så. Tycker det mesta är så nära man kan kan komma men ok då
![]()
![]()
Du har förmodligen helt rätt, har ej haft originalet(n) i min hand men misstänker också att dom skulle upplevas helt olika irl.Missförstå mig rätt, jag avgudar klockan, men till exempel den polerade fasningen på bandhornen. Den moderna är mycket snävare. Den som Hugenin Freres ligger bakom (Doxa 118044, Omega Speedmaster, Eberhard Scafograph etc) är ganska mycket mjukare och bredare i formen.. Kanske för att kunna få ner lug to lug till 45 från 47,5.. Värt det imo!
För att inte nämna vridringsinlägg, cyklop och taveltext osv..
Fruktansvärt bra! Stort grattisDubbelpostar klockan som kom idag!
![]()
Oh my..! Blir nog inte mycket bättre än sådär.Dubbelpostar klockan som kom idag!
![]()
Oh, najsSådär, då var boksamlingen uppdaterad!
![]()
Har bara hunnit bläddra lite snabbt i den men tycker att det är väldigt mycket som skiljer. A 50 year journey skummar bara på ytan när det gäller vintage men 40 years dyker betydligt djupare (höhö). Lätt värt att äga båda skulle jag säga.Oh, najsHur stor skillnad var det mot den "nya", värt pengen?
Välkommen in i värmen!Dubbelpostar klockan som kom idag!
![]()
Ah, tack. Mer text/annan text också då om jag förstår rätt? Annat foto också? Äger ju inte ens en Doxa fn men böcker kan man aldrig få för många avHar bara hunnit bläddra lite snabbt i den men tycker att det är väldigt mycket som skiljer. A 50 year journey skummar bara på ytan när det gäller vintage men 40 years dyker betydligt djupare (höhö). Lätt värt att äga båda skulle jag säga.![]()
En del är samma men det mesta är inte det. Är mer på nördnivå på många ställen.Ah, tack. Mer text/annan text också då om jag förstår rätt? Annat foto också? Äger ju inte ens en Doxa fn men böcker kan man aldrig få för många av![]()
Grym! På den gamla originallänken också? Ställer mig på köDubbelpostar klockan som kom idag!
![]()
Tack! Yes Synchron-märkt och allt! Dock är ena fjädern slut, men det kan nog gå att fixaGrym! På den gamla originallänken också? Ställer mig på kö![]()
Jäklar vad tråkigt :/ Vilken variant var du intresserad av?Jeg ville gjerne ha en Doxa, men ser at problemer med å bestille en er eksakt som i 2019: https://www.watchuseek.com/threads/terrible-experience-with-ordering.4991557/
Da blir det dessverre ikke en Doxa på meg. Synd, fordi en 300T hadde vært flott å ha. Men, men.
Jepp. Kjedelig.Jäklar vad tråkigt :/ Vilken variant var du intresserad av?
Fifan va fin!Dubbelpostar klockan som kom idag!
![]()