• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Stål är också riktigt bra! Men kanske skulle haft ett gummi istället.

20200826_123612.jpg
Håller med, funkar inte alls på dig. Lika bra att sälja den till mig :p :D

Prøver å kjøpe en DOXA fra deres hjemmeside, men det er jo kul umulig å få kontakt med noen hos DOXA. Hva i alle dager er greia med at de ikke svarer på mail?! For et rart salgsregime. o_O

Mailade du Doxa EU eller US?
Det er 4 måter å bestille på: Mail US, Mail EU, Mail Other og Online checkout. Jeg har denne uken prøvd følgende:
1) Sendt mail til EU. Ingen svar
2) Først forsøkt bestilt via online og PayPal. Ordre gikk gjennom, men ble kansellert da "we can't ship out of US". De ba meg sende mail til ikke EU, men den andre for "International orders"
3) Sendt mail til International orders. Ingen svar ennå

Hører jeg ikke noe innen 2 dager, så kjøper jeg noe annet. :) Skal ikke være så vanskelig å kjøpe en DOXA, når andre netthandler er click&pay på alt fra natoreimer, og alt annet. Hva når jeg en gang kanskje trenger support - gir meg litt betenkeligheter.

Äsch då, originalet ref.11804-4 från 60-talet har också 19mm, tycker det helrätt. Sen att första länkbiten är bredare än ändlänken är ju en Doxadetalj som iaf jag tycker är koolt :)
Mjo men det är ju en hel del som INTE stämmer mot 118044 också, typ formen på bandhornen, så det tycker jag verkligen som kunde bjussat på att lösa bättre! ;)

Det er 4 måter å bestille på: Mail US, Mail EU, Mail Other og Online checkout. Jeg har denne uken prøvd følgende:
1) Sendt mail til EU. Ingen svar
2) Først forsøkt bestilt via online og PayPal. Ordre gikk gjennom, men ble kansellert da "we can't ship out of US". De ba meg sende mail til ikke EU, men den andre for "International orders"
3) Sendt mail til International orders. Ingen svar ennå

Hører jeg ikke noe innen 2 dager, så kjøper jeg noe annet. :) Skal ikke være så vanskelig å kjøpe en DOXA, når andre netthandler er click&pay på alt fra natoreimer, og alt annet. Hva når jeg en gang kanskje trenger support - gir meg litt betenkeligheter.
Tråkigt att du fått detta som upplevelse. Har själv beställt och mailat dem och fått svar inom ett dygn. Kanske är Corona som ställer till? Uppdatera gärna med hur det går.

Mjo men det är ju en hel del som INTE stämmer mot 118044 också, typ formen på bandhornen, så det tycker jag verkligen som kunde bjussat på att lösa bättre! ;)
Vad är det med formen på bandhornen som inte stämmer? Hade en 200 tills alldeles nyligen och har jämfört rätt mycket med bilder och så. Tycker det mesta är så nära man kan kan komma men ok då :confused:
sAIueH7.jpg

aTqde98.jpg

Vad är det med formen på bandhornen som inte stämmer? Hade en 200 tills alldeles nyligen och har jämfört rätt mycket med bilder och så. Tycker det mesta är så nära man kan kan komma men ok då :confused:
sAIueH7.jpg

aTqde98.jpg
Missförstå mig rätt, jag avgudar klockan, men till exempel den polerade fasningen på bandhornen. Den moderna är mycket snävare. Den som Hugenin Freres ligger bakom (Doxa 118044, Omega Speedmaster, Eberhard Scafograph etc) är ganska mycket mjukare och bredare i formen.. Kanske för att kunna få ner lug to lug till 45 från 47,5.. Värt det imo!
För att inte nämna vridringsinlägg, cyklop och taveltext osv..

Senast ändrad:
  • Like
Reactions: v0n
Missförstå mig rätt, jag avgudar klockan, men till exempel den polerade fasningen på bandhornen. Den moderna är mycket snävare. Den som Hugenin Freres ligger bakom (Doxa 118044, Omega Speedmaster, Eberhard Scafograph etc) är ganska mycket mjukare och bredare i formen.. Kanske för att kunna få ner lug to lug till 45 från 47,5.. Värt det imo!
För att inte nämna vridringsinlägg, cyklop och taveltext osv..
Du har förmodligen helt rätt, har ej haft originalet(n) i min hand men misstänker också att dom skulle upplevas helt olika irl.
Hursomhelst tycker jag din klocka är skitfin och man får väl inte glömma bort att denna modell är "prispressad" så man kan kanske inte ska räkna med 100% perfektion så sett :)

Har bara hunnit bläddra lite snabbt i den men tycker att det är väldigt mycket som skiljer. A 50 year journey skummar bara på ytan när det gäller vintage men 40 years dyker betydligt djupare (höhö). Lätt värt att äga båda skulle jag säga. :)
Ah, tack. Mer text/annan text också då om jag förstår rätt? Annat foto också? Äger ju inte ens en Doxa fn men böcker kan man aldrig få för många av ;)

Dag 1: "Dear Sender, We thank you for your email and we will handle your request as soon as possible. Thank you for your kind understanding. Best regards, DOXA Watches Ltd."
Dag 2: Ingen feedback
Dag 3: Ingen feedback
Dag 4 (i dag): Ingen feedback

:blackeye:

Tillbaka
Topp