Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Testade att lägga 3 st i korgen, funka utmärkt! Verkar som att det är ett större antal som finns tillgängliga nu. Märkligt att så många ska ha ångrat sigJag tror inte att det är någon bugg och det verkar också osannolikt att så många skulle ha ångrat sig alt. skickat tillbaka när de knappt har hunnit börja skicka ut klockorna. Att de dessutom medvetet skriver att modellen är restnoterad innebär att de faktiskt inte har några ex på lager men att man tar emot beställningar för att fylla en kommande leverans.
Som jag skrev tidigare så känns det som att alternativen antingen är att de ökar till 500 ex per färg för att tekniskt sett bibehålla exklusiviten då samtliga ex är numrerade 1-500 men att det finns en av varje färg eller så har man kanske valt att skrota det helt och menar på att "limited edition" bara handlade om att man sålde ett begränsat antal till förbokningspriset eller något liknande dravel.
Gjorde inte Doxa nått liknande med 300 modellen. Först skulle det bara komma 300 av varje färg, sen utökades det gradvis med aqualung loggan för att sen bli en icke-limited modell. Luktar lite samma upplägg med Synchron.
Bra sätt att skapa hype
Jag blev också rätt less i den vevan även om jag inte köpte någon ny klocka från dem då utan köpte begagnat senare. Kommer nog inte att gå på LE snacket igen från Doxa och andra småtillvekare.Ja, och ett lika bra sätt att bli av med trogna kunder också... Gick på det själv, köpte i tron av att det bara var 300st i varje färg som skulle tillverkas, var väl där jag gav upp moderna Doxa...
Ska bli spännande att se vad som gäller denna gång. Hoppas och tror det handlar om att en del har hoppat av p.g.a lång väntetid. Hoppas jag har rätt.. Annars känns det lika olustigt igen..
Jag blev också rätt less i den vevan även om jag inte köpte någon ny klocka från dem då utan köpte begagnat senare. Kommer nog inte att gå på LE snacket igen från Doxa och andra småtillvekare.
Beställt
Nu har de uppdaterat sidan med att det är leverans i Juni. Detta stod inte när jag beställde.Tack för tipset, kände lite FOMO när de sålde slut så jag beställde ett ex nu bara för att få testa. Vi får väl se om de faktiskt levererar men det vore ganska märkligt att de anger att produkten är restnoterad om det inte finns några exemplar kvar.
Jag antar att de togs på sängen av det överväldigande intresset och valde att producera fler. Antingen kanske man dubblerar antalet så att det finns 500 av varje eller så skeppar man ut hur många ex som helst bara att de inte längre är numrerade. Time will tell.
Ska ju dock tilläggas att Marei aldrig avsåg att släppa SUB 300 som en icke limiterad modell, det var nya Doxa management som tog det beslutet. Nu är det fortfarande Rick som är bakom Syncron och jag har svårt att se att han skulle göra en sån sak. De släppte 5 exemplar till av SS på hemsidan för några dagar sen men det var för att det var kunder som hade ändrat från SS till PVD istället. Jag antar att de har satt juni som leveransdatum för de som har släppts på hemsidan för att man nu är sist i kön och då blir leveransen först då. Varför de har släppt dem är väl som någon skrev för att betalningar inte har gått igenom eller för att man har ångrat sig.Jag blev också rätt less i den vevan även om jag inte köpte någon ny klocka från dem då utan köpte begagnat senare. Kommer nog inte att gå på LE snacket igen från Doxa och andra småtillvekare.
Jag testade med 100 och det gick så gissar att det är ngt med sidan. Betalning går säkert inte igenom.Testade att lägga 3 st i korgen, funka utmärkt! Verkar som att det är ett större antal som finns tillgängliga nu. Märkligt att så många ska ha ångrat sig
Ska tilläggas att de skrev att de var tillgängliga från och med mars, inte att de skulle levereras i mars. Kan hålla med om att det är lite missvisande men Synchron har själv erkänt att de var chockade över att de såldes så snabbt, de var inte beredda på det.Konstigt detta.
Samtliga ex såldes inom 2 dagar och skulle vara tillgängliga för leverans i mars. Sen framkom det att endast ca 10st om dagen kommer att kunna levereras.
Nu kan man alltså beställa för leverans i juni. Hoppas inte det betyder att dom inte kan leverera det dom lovat, och att dom som beställde sent får leverans först i juni.
Antar att Synchron uttalar sig på WUS i om kort.
Jag vägrar tro att dom skulle frångå LE 250x2.
Det har du ju helt rätt i . Det stod ju faktiskt att leveranserna börjar i mars.Ska tilläggas att de skrev att de var tillgängliga från och med mars, inte att de skulle levereras i mars. Kan hålla med om att det är lite missvisande men Synchron har själv erkänt att de var chockade över att de såldes så snabbt, de var inte beredda på det.
Gäller det den här gången också? Såg att de skrev det förra gången de släppte de där folk hade bytt modell.Synchron sier på Watchuseek at det er kun de kunder med et eget referansekodw som kan bestille de som legges ut nå. Alle kan bestille, men kun de som får tilsendt egen kode fra Synchron får klokken.
Så til alle dere som tror dere får kjøpe en i stål nå - uten å stå på en venteliste og får et eget nummer fra Synchron, blir nok skuffet.
Synchron sier på Watchuseek at det er kun de kunder med et eget referansekodw som kan bestille de som legges ut nå. Alle kan bestille, men kun de som får tilsendt egen kode fra Synchron får klokken.
Så til alle dere som tror dere får kjøpe en i stål nå - uten å stå på en venteliste og får et eget nummer fra Synchron, blir nok skuffet.
Ah okej..beställningen gick igenom och dom har dragit pengar? Har inte fyllt i någon kod osv..du tror att de blir en återbet?Synchron sier på Watchuseek at det er kun de kunder med et eget referansekodw som kan bestille de som legges ut nå. Alle kan bestille, men kun de som får tilsendt egen kode fra Synchron får klokken.
Samma här, betalning gick igenom och har fått bekräftelse och faktura.Ah okej..beställningen gick igenom och dom har dragit pengar? Har inte fyllt i någon kod osv..du tror att de blir en återbet?
”Checking with head office, will email you later”Väntar på svar i chatten nu. Återkommer.
”Checking with head office, will email you later”
Samma här...Att vänta är inte min starkaste sida så det är bra att jag får lite träning nu
Svar:”Checking with head office, will email you later”