• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

måste först komma iväg och handla en doxa och sen ett jäkligt bra band som tar sig runt torrdräkten :p men några tips på bra gummiremmar??:)
För kalldykning tycker jag nato-band funkar. De kan ju fås i bra längd. Det som sitter på just nu är ett Barton silikonband, men det får du bara runt handleden så det är bättre för varmare vatten, vilket iofs är trevligt 😀

Idag får Synchron vila och då blir det 1200T istället. 😊
PSX_20210321_101221.jpg

Nästa fråga 🙂:
Någon som har en uppfattning om ungefärlig leveranstid om man beställer en ny klocka från Doxa?
Som jag förstår det skickas de väl inom EU?
Hur är det med tidhållningen för modellerna som inte är kronometercertifierade? Vad använder man för urverk, Sellita?
Blev flera frågor 😀.

Nästa fråga 🙂:
Någon som har en uppfattning om ungefärlig leveranstid om man beställer en ny klocka från Doxa?
Som jag förstår det skickas de väl inom EU?
Hur är det med tidhållningen för modellerna som inte är kronometercertifierade? Vad använder man för urverk, Sellita?
Blev flera frågor 😀.
Urverk i 300T er ETA som i 300, men ikke sendt for å få COSC - så det bidrar litt til at 300T billigere.
Min Divingstar 300T er +5 sek etter tre dager. Akseptabelt. :)

Searamblern är också riktigt härlig. Coolt Zulu du har hittat också! 👌 Är riktigt nöjd med mitt @SpaceAce canvas, passar perfekt till det orangea och det ger klockan en mycket kaxigare och ruffigare look. 😊
Waterborne-zulut låg överst i lådan så jag tänkte att det kunde vara kul att prova på Searamblern. Doxa-dykare klär ju i det mesta; t.o.m. ett riktigt ruffigt #spaceacestrap ;)

Doxa_skog1.jpg

Frågar DOXA-wis’arna i tråden. Vart köper man ifrån om man inte väljer direkt från Doxa i Schweiz? Finns ad i eu? :)

Screenshot_20210322-103847_Gmail.jpg

:eek: återstår att se om man får en bekräftelse :D
Blir säkert att de inte accepterar och man får återbetalning. Dock värt att testa.

Har just nu fått en orderbekräftelse samt en fakturakopia.

"All orders are subject to acceptance by us, and we will confirm such acceptance by sending you an email that confirms that the Product has been shipped to you (“Shipping Confirmation”)."

Vet inte om det är en bug eller om några ångrat sig men det verkar gå att beställa Synchron i rostfritt nu! ”Available on backorder”. Ni som missade, skynda er!

F82482AF-C24F-4CA6-99A8-BF69783DB59A.png
Tack för tipset, kände lite FOMO när de sålde slut så jag beställde ett ex nu bara för att få testa. Vi får väl se om de faktiskt levererar men det vore ganska märkligt att de anger att produkten är restnoterad om det inte finns några exemplar kvar.

Jag antar att de togs på sängen av det överväldigande intresset och valde att producera fler. Antingen kanske man dubblerar antalet så att det finns 500 av varje eller så skeppar man ut hur många ex som helst bara att de inte längre är numrerade. Time will tell. 🤷‍♂️

Tror ni det är folk som har avbokat/skickar tillbaka sina ex eller vad gör att man kan beställa igen? Ska dom producera fler helt plötsligt? Känns väl sådär för dom som har köpt och trott att det är limiterad upplaga.?

Tror ni det är folk som har avbokat/skickar tillbaka sina ex eller vad gör att man kan beställa igen? Ska dom producera fler helt plötsligt? Känns väl sådär för dom som har köpt och trott att det är limiterad upplaga.?
Jag har två teorier,

1. Bug i systemet som öppnat för ordrar igen. Pengarna kommer betalas tillbaka så fort de inser problemet.

2. Några har avbokat när de inser att leveranstiden är längre än de trott eller betalningar som inte gått igenom.

Jag tror inte de skulle frångå LE och bara plöja ut klockor och skada sitt rykte. Det är inte den känslan jag fått av Marei.

Det enda jag kan tänka mig i så fall eftersom de är numrerade av 500 på baksidan är att de svarta inte sålde så bra som man räknat med och att man när det fanns större sug på SS beslutade att göra fler SS än PVD men hålla sig inom 500 totalt.

Jag tror inte att det är någon bugg och det verkar också osannolikt att så många skulle ha ångrat sig alt. skickat tillbaka när de knappt har hunnit börja skicka ut klockorna. Att de dessutom medvetet skriver att modellen är restnoterad innebär att de faktiskt inte har några ex på lager men att man tar emot beställningar för att fylla en kommande leverans.

Som jag skrev tidigare så känns det som att alternativen antingen är att de ökar till 500 ex per färg för att tekniskt sett bibehålla exklusiviten då samtliga ex är numrerade 1-500 men att det finns en av varje färg eller så har man kanske valt att skrota det helt och menar på att "limited edition" bara handlade om att man sålde ett begränsat antal till förbokningspriset eller något liknande dravel. 🤔

Man kanske skulle maila dom och fråga? För att se hur dom tänker och slippa spekulera? Era argument är ju logiska och något av det kan säkert stämma.

Tillbaka
Topp