• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Ja, tyvärr så är det så. Jag har vid två tillfällen valt att inte ta ut premium för klockor jag sålt när jag kunnat göra det. Vid båda tillfällena såldes de nästan omgående vidare för nästan 50% mer än jag sålde dem för. Nu kommer jag att dra mig för att sälja klockor billigt till folk om det inte är någon jag verkligen litar på.
Jag brukar göra så att om jag väljer att flippa klocka jag köpt av en forummedlem (som jag tjatat mig till ;) ) att hen har mitt ord på att hen har första tjing att få köpa tillbaka för samma peng innan den hamnar på k&s Har funkat kanon hittills

Senast ändrad:
Dåså, bara att leta fram ett par extra spinkiga bandstift till Maranez BOR-länken. Skönt att den verkar funka! Jag får min extra-beställda länk i morgon - ville inte "offra" den jag hade på Maranezen. Sen dröjer det väl bara till efter påsk innan själva klockan kommer :( Ser 10:e mars kl 19:15 på mitt bekräftelsemail. Lär vara många före mig...
18:27 på min så räknar med att få vänta.

Någon som testat Maranez-länken ännu och vet lämplig tjocklek på stiften?
Jag monterade dit min för 5 minuter sen. 😊 Testade först med stiften som följde med och de är 1,48mm men det funkade inte alls. Hittade ett par andra som var 1,37mm och det var precis att det gick att klämma dit dem. 👍 Nu har jag en relativt smal handled på 16,5cm men jag fick plocka bort 7 länkbitar för att få den att passa, haha. Längsta länk jag någonsin har sett!

PSX_20210318_152754.jpg

PSX_20210318_152722.jpg

Jag monterade dit min för 5 minuter sen. 😊 Testade först med stiften som följde med och de är 1,48mm men det funkade inte alls. Hittade ett par andra som var 1,37mm och det var precis att det gick att klämma dit dem. 👍 Nu har jag en relativt smal handled på 16,5cm men jag fick plocka bort 7 länkbitar för att få den att passa, haha. Längsta länk jag någonsin har sett!

PSX_20210318_152754.jpg

PSX_20210318_152722.jpg
Snyggt!

En annan lösning borde kunna vara att borra upp hålen i ändlänkarna någon tiondels mm också. Lär ge samma effekt om man inte har rätt stift hemma.

Snyggt!

En annan lösning borde kunna vara att borra upp hålen i ändlänkarna någon tiondels mm också. Lär ge samma effekt om man inte har rätt stift hemma.
Japp, det borde också fungera! Blev i alla fall väldigt nöjd och jag upplever att det är minst lika bra kvalitet på den här länken som det är på Doxas BoR.
PSX_20210318_155102.jpg

PSX_20210318_155240.jpg

Kvalitén på dykförlängningen är i alla fall betydligt bättre på Maranez än på Doxas som tydligen också hade börjat rosta såg jag nu. :wideyed: Tog bort den värsta rosten men det blev någon fläck kvar...

Doxa överst till vänster.
PSX_20210318_155200.jpg

Jag tycker att båda låsen är väldigt tjusiga på sitt sätt. 😊
PSX_20210318_155403.jpg

PSX_20210318_155320.jpg

Har du mulighet for å veie klokkene med lenke på en kjøkkenvekt? @MaBr

Synchron ser så mye større ut, men ikke sikkert den veier så mye mer.
Jag tror att Synchron är rätt lik 1200T/300T men den är något tyngre än 300. Har inte min 1200T på länk just nu så kan tyvärr inte ta med den i jämförelsen.

Utan att veta exakt så tror jag länkarna är rätt lika i vikt men lättast är nog 300, sen Samui och sist 1200T (som har en tjockare länk).
PSX_20210318_162853.jpg
PSX_20210318_162829.jpg

PSX_20210318_152754.jpg

PSX_20210318_152722.jpg
Tack för hjälpen 👍
Grymt snyggt det blev. Rolig klocka som verkar passa på det mesta man klär den med.

Synchron på Maranez-länken blev helt perfekt. Har bankat huvudet i väggen sedan första live-bilderna kom ut. Tänk att jag hade den i köpkorgen, men inte beställde.

Trodde den sku skickas från USA eller Schweiz, den saknade länk, trodde den var preorder. Allt blev ju helt fel. Helt perfekt på BoR!

Synchron på Maranez-länken blev helt perfekt. Har bankat huvudet i väggen sedan första live-bilderna kom ut. Tänk att jag hade den i köpkorgen, men inte beställde.

Trodde den sku skickas från USA eller Schweiz, den saknade länk, trodde den var preorder. Allt blev ju helt fel. Helt perfekt på BoR!
Bomba gärna med bilder 😀

Tyvärr köpte jag den aldrig, kommenterade bara bilder här i tråden. Kommer att hoppa på en bara nån säljer sin. Köpte en SPB151 för några dagar sedan, men den får gå om jag hittar en Synchron. Om nån vill sälja så här är en köpare!
Jaha, det var jag som läste för snabbt och fel 😑
Nåja, om du bara har tålamod så lär det dyka upp ex k&s så småningom, och då förhoppningsvis inte till ockerpriser.

lördag och längtar efter lite sommardykning. Är det fler än jag här som faktiskt tar med klockan när man dyker? Jag gör det främst för att jag inte vill lägga den i båten eller på stranden när jag inte är där.
IMG_20210320_133021_Bokeh__01.jpg
måste först komma iväg och handla en doxa och sen ett jäkligt bra band som tar sig runt torrdräkten :p men några tips på bra gummiremmar??:)

måste först komma iväg och handla en doxa och sen ett jäkligt bra band som tar sig runt torrdräkten :p men några tips på bra gummiremmar??:)
Isofrane har dykförlängning som man kan köpa till deras band, det använder jag. Vet inte om en förlängning räcker för att nå runt en torrdräkt dock men inga problem med 3+5mm våtdräkt i alla fall. 👍

Tillbaka
Topp