• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Cd0ybXw.jpg

Watchwear har väl bara ett svart gummi men 20mm finns inte i lager.

Det finns flera underkategorier för gummi och just det bandet du länkar till verkar bara säljas i 22 resp. 24mm men här är två andra exempel på enkla, svarta gummin i 20mm:

Återkom gärna med resultat om någon av er testar. 😊

Det finns flera underkategorier för gummi och just det bandet du länkar till verkar bara säljas i 22 resp. 24mm men här är två andra exempel på enkla, svarta gummin i 20mm:

Återkom gärna med resultat om någon av er testar. 😊
Ja där ser man. Måste ha varit trött när jag kollade.

Åhå. Hittar ingenting annat än dykare på deras sajt- men jag har antagligen bara dåliga ögon. 🙂

Här finns en del att beskåda. Inget direkt upphetsande. Sub-linjen är ju ett separat kapitel som Marei drog igång med Doxas välsignelse och som Doxa nu tagit över själva.

Det var planen men jag var så inne i matchen att jag helt glömde bort 😂
Näääe? Jag höll faktiskt själv på att missa denna som så mycket annat men efter att du bjöd upp till dans här innan så ville jag inte missa, haha..
Det blev ju ett hyggligt pris får man väl säga för denna 80-talare. Jag anar att du kanske hade slagit mig..

Sånt här gillar man ju. Kan man sätta proveniens på en sån här sak, finns liksom inget dokument som stödjer det hela, inte för att jag misstror honom då han har haft en hög med sjuka Doxor osv.. Ska man slå till är väl frågan snarare?

Skärmavbild 2021-07-11 kl. 23.42.11.png
Skärmavbild 2021-07-11 kl. 23.42.22.png
Cool story, men vilken annan random 67-sub som helst i bra skick hade väl dugt? Känns som lite påklistrad proveniens. Antar att kvartsdöden innebar att det inte fanns några referensex på lager.

Cool story, men vilken annan random 67-sub som helst i bra skick hade väl dugt? Känns som lite påklistrad proveniens. Antar att kvartsdöden innebar att det inte fanns några referensex på lager.
Ja, för "random SUB300s från -67 i bra skick" finns det gott om😉... du känner till att det är en enhörning va?
Finner ingen anledning att misstro Ty som är en välkänd profil i gamet. Att det inte fanns några referensex på lager är väl inte så konstigt då hela SUB-serien hade varit död och begraven i typ 20 år🤷🏻‍♂️

Ja, för "random SUB300s från -67 i bra skick" finns det gott om😉... du känner till att det är en enhörning va?
Finner ingen anledning att misstro Ty som är en välkänd profil i gamet. Att det inte fanns några referensex på lager är väl inte så konstigt då hela SUB-serien hade varit död och begraven i typ 20 år🤷🏻‍♂️
Tycker denna lirare var rätt skön ändå. Postar lite försiktigt i hans annons, en 300 som är betydligt bättre.. haha
Skärmavbild 2021-07-12 kl. 16.06.59.png

1626098864971.png

Skönt att de hittade en så snabbt och smärtfritt, då.;) Men det är klart, "bra skick" hos Gammeldoxa motsvarar väl "inte ett totalt vrak" hos de flesta andra märken.
Jag misstror heller inte, är väl bara tveksam till mervärdet i det, speciellt om det inte finns någon dokumentation. Och att företag sparar utgångna produkter, ritningar, etc, för sin egen eller eftervärldens skull är väl knappast ovanligt.
Vet man hur många som tillverkades?

• Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp