• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

doxa300_prof_wolbrook_grey_tropic_1.jpg

På tal om ingenting - jag fick aldrig med COSC-protokollet med mätresultaten när jag fick hem den här. Är inte det lite dåligt? När jag köpte en COSC-certad från Cristopher Ward så medföljde det. Hur brukar det vara? Jag har bara köpt två certade klockor nya hittills så svårt att dra några långtgående slutsatser från det materialet...
Har köpt 2 st 300 och båda har haft med cosc cert

OK, jag har ju fått ett visitkortsstort papper som heter "Chronometer certificate", men det jag är ute efter är mätprotokollet. Känns som god ton att det ska medfölja, men det kanske inte är standard?
Då förstår jag, nej de har inte följt med. Har iofs aldrig fått med detta till någon cosc-klocka jag köpt

doxa300_prof_wolbrook_grey_tropic_1.jpg

På tal om ingenting - jag fick aldrig med COSC-protokollet med mätresultaten när jag fick hem den här. Är inte det lite dåligt? När jag köpte en COSC-certad från Cristopher Ward så medföljde det. Hur brukar det vara? Jag har bara köpt två certade klockor nya hittills så svårt att dra några långtgående slutsatser från det materialet...
När jag köpte min Sub300 LE från C24 så medföljde COSC. Dock så hade handlaren missat att lägga med garantikortet. Efter ett mail så fixade han det på momangen, så det handlade nog bara om ett ärligt misstag.

När jag köpte min Sub300 LE från C24 så medföljde COSC. Dock så hade handlaren missat att lägga med garantikortet. Efter ett mail så fixade han det på momangen, så det handlade nog bara om ett ärligt misstag.
Den här är en vanlig 2021-olimiterad köpt från Doxas egen EU-onlinesite. Känns som de har rationaliserat bort protokollet. Vilket gör mig lite misstänksam - jag litar faktiskt inte 100% på bolaget. Klockorna är fantastiska - bolaget - nja....

Det jag fiskar lite efter också är att jag misstänker att de är på väg att switcha från ETA-verk till Selita och tänkte att protokollet kunde ge en ledtråd till vad som faktiskt sitter i klockan.

Jag fick med mätresultatet till min 50th anniversary i alla fall.
Jag har också fått COSC mätresultat för min 50th anniversary silverlung 👍. Jag köpte den beggad så har ingen erfarenhet av vad de skickar med i dagsläget.
Blev bara tvungen att kontrollera när jag såg diskussionen…

Tillbaka
Topp