Så har jag också känt, men märker nuförtiden att lumen faktiskt är rätt bra. Ligger klockan bredvid sängen så kan jag lätt se tiden under hela natten.Jag älskar min SUB 300 men fasiken vad kass lumen är...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så har jag också känt, men märker nuförtiden att lumen faktiskt är rätt bra. Ligger klockan bredvid sängen så kan jag lätt se tiden under hela natten.Jag älskar min SUB 300 men fasiken vad kass lumen är...
Det var jag!Har glömt vem som köpte den av mig faktiskt
Jo, men lumen är ju inte till för att synas i ett kolmörkt rum när man vaknar mitt i natten med 100% mörkerseende, den ska även fungera i andra avseenden. Sen är det väl iofs så 99% använder sin klocka men jag tycker ändå att man kan ha ordentlig lume.Så har jag också känt, men märker nuförtiden att lumen faktiskt är rätt bra. Ligger klockan bredvid sängen så kan jag lätt se tiden under hela natten.
Har du kvar den eller var det du som sålde till Jaggis?Det var jag!
Nej jag tror den gick till scipioHar du kvar den eller var det du som sålde till Jaggis?
Köpte inte du Searamblern? Eller var det det den svarta?Det var jag!
Det har du helt rätt i. Får skylla på semesterhjärnan.Köpte inte du Searamblern? Eller var det det den svarta?
Jo så är det, men tycker även att det fungerar riktigt bra i andra situationer också. Problemet är nog mer mängden och storleken på markeringarna. Behöver ju egentligen bara hjälpa till när det är för mörkt för att se visarnaJo, men lumen är ju inte till för att synas i ett kolmörkt rum när man vaknar mitt i natten med 100% mörkerseende, den ska även fungera i andra avseenden. Sen är det väl iofs så 99% använder sin klocka men jag tycker ändå att man kan ha ordentlig lume.
Sjukt bra!Lyxade till med ett Erikas MN-band till Doxan. Hyfsat nöjd
Rätt bra summering härVilken koppling har Synchron Military till Doxa?
Jag tog en sängkammarbild igår när jag sövde vår yngste. Blev förvånad av hur starkt den lös ändåSå har jag också känt, men märker nuförtiden att lumen faktiskt är rätt bra. Ligger klockan bredvid sängen så kan jag lätt se tiden under hela natten.
Ja det har nog aldrig hänt att jag haft svårt att se vad klockan är på din bild ser man till och med att pluppen på vridringen lyserJag tog en sängkammarbild igår när jag sövde vår yngste. Blev förvånad av hur starkt den lös ändå
Jag har inte fattat att det där är en DoxaÄnnu en avkopplande semesterdag.
Det är det ju inte.Jag har inte fattat att det där är en Doxa
Inte? Vad gör den här då?Det är det ju inte.
Är nog pga denna kopplingen.Inte? Vad gör den här då?
Direktlänk till bakgrund:Är nog pga denna kopplingen.
DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.
Jag älskar min SUB 300 men fasiken vad kass lumen är... 🤨 Så har jag också känt, men märker nuförtiden att lumen faktiskt är rätt bra. Ligger klockan bredvid sängen så kan jag lätt se tiden under hela natten.klocksnack.se
Lite märkligt ändå att posta den här om jag tolkar historiken rätt.Är nog pga denna kopplingen.
DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.
Jag älskar min SUB 300 men fasiken vad kass lumen är... 🤨 Så har jag också känt, men märker nuförtiden att lumen faktiskt är rätt bra. Ligger klockan bredvid sängen så kan jag lätt se tiden under hela natten.klocksnack.se
Såååå jäkla långsökt är det väl ändå inte?Lite märkligt ändå att posta den här om jag tolkar historiken rätt.
Jag kanske missuppfattat det hela.Såååå jäkla långsökt är det väl ändå inte?
Det har debatterats tidigare i tråden men konsensus (då) blev att det var ok med tanke på Rick Mareis inblandning i båda märkena. Gråzon.Lite märkligt ändå att posta den här om jag tolkar historiken rätt.
Varför tråkig attityd? Det är inte min tråd, posta vad ni vill, frågan var om det var en Doxa eller inte och hur det annars kommer sig att de postas här.Och om det nu är så fel kan väl @yonsson bara radera inläggen utan förklaring som ni i ledningen brukar göra.
Njaa, lite missuppfattat men det är rätt stökigt så inte så konstigt. Marei jobbade tillsammans med (var aldrig anställd av) Doxa mellan 2002 och 2019 så inte vintage. Doxa ägdes av Synchron under den tiden som Doxa Army tillverkades och företaget som numera äger Synchron har tillsammans med Marei tagit fram Synchron Military som är en reissue av den modellen.Jag kanske missuppfattat det hela.
För mig verkar det som:
1: Deras anställda vintage-snubbe slutar på Doxa.
2: Skriver på WUS att han inte vill ha med dem att göra och att han inte skulle köpa deras moderna klockor.
3: Han börjar tillverka ”kopior” på Vintage-Doxa tillverkade i Kina.
Njaa, snarare pga att modellen faktiskt togs fram under tiden som Synchron ägde Doxa och därmed rättigheterna till modellen.Det har debatterats tidigare i tråden men konsensus (då) blev att det var ok med tanke på Rick Mareis inblandning i båda märkena. Gråzon.