• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad kan detta vara…?

29E998FE-7550-4C52-AAEB-20B43F8B68D5.jpeg
Hmm, undrar vad de menar med "Prepare for a new angle on DOXA, in a new kind of blue…" som det står på hemsidan. Låter ju som mer än bara en ny färg och logga på tavlan. Ny modell?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
För de som inte gillar boetterna så kan man ju trots allt hugga en Aubry sub300 istället.

Men för din del, köp en riktig 80tals Aubry om du nu gillar dom? :)

n0Is7sy.jpg
Sjukt fina de där! 😊 Jag föredrar oftast reissues framför vintage då jag gillar att dyka/snorkla med mina klockor och då är nyare exemplar betydligt mycket mer problem- och underhållsfria.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fast funktionen är ju densamma på en ny som en gammal, min Aubry är trycktestad till 30atm och det ska väl funka för en snorkling :) ?
Jo, det har du iofs rätt i men jag är alltid lite mer nervös med vintage på armen. Säkert bara trams från min sida... :bag:

Beror såklart på vad det är för vintage-ur också, vissa är väldigt svåra att få täta men Doxa verkar ju funka fint då! Blir det inte något kul släpp på måndag så kanske man skulle börja leta efter en SUB 600T Searambler. 😊
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Fan vad kul med nytt släpp. Om dom nu släpper sub600T så hoppas jag att dom även släpper quartzaren, sub600lm.
Påmindes om när jag klantade till det, och inte budade på en som låg på bukten för ert par år sedan. Den gick för 4k 🤬
Den här sköna quartsaren gick för 4k igår på bukten. Det måste väl ändå vara ett bra pris. Tyvärr har jag köpstop till efter semestern, annars hade jag lätt lagt ett bud.
Screenshot_20170521-210054.png
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Den där jäkla fisken alltså... ☹️ Vet inte om jag gillar finishen, det finns inget som bryter av. Färgen får noll poäng om den ser ut som på den bilden men förhoppningsvis kommer den i fler varianter. Ska bli kul att se lite fler bilder men jag fick inget bra första intryck.
Den där kronan ser ut att vara en pain in the ass att skruva i och ut. Undrar om den är konstruerad som en "hidden crown"? Hur var det på originalet?
 
Topp