• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Inget som väckte mitt intresse. Fortsätter med denna.
20210828_085854.jpg
Blir ju inte mycket bättre än så! 😁
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Är för övrigt denna tavlan de har gjort en ny version av och i annan färg. Ser dock ut att vara lume-markering klockan tre på den nya. No-date? 🤔
PSX_20210828_085249.jpg
Den där skulle jag kunna leva med.. Den varianten som var på bild igår kväll hade en konventionell dykring. Med den vanliga tvådelade Doxa-varianten ser det genast bättre ut!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag har inga problem med det faktiskt, tar typ fem sekunder extra att fippla med en sån krona. Högst osannolikt att det är en kvarts tyvärr men det hade varit najs om det kom en Doxa med ett riktigt kvalitativt kvartsverk. 😊
Vill bara nämna att det finns Aubry-kvartsare så det är väl ingen omöjlighet? Gick att finna dessa hyfsat billigt (5-10k) tills...ganska nyligen 🙄
Usye60G.png
 
Senast ändrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Klassiskt schweziskt? Finns många schweiziska tillverkare som gör kvartsklockor.
Fast är det verkligen så många som satsar på bra kvarts? Visst finns det undantag som Breitling, AP, Omega och Cartier men de flesta som kör kvarts är oftast billigare märken (för att vara Schweiziska) eller så är det klockor i de lägre prisklasserna hos de olika märkena.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fast är det verkligen så många som satsar på bra kvarts? Visst finns det undantag som Breitling, AP, Omega och Cartier men de flesta som kör kvarts är oftast billigare märken (för att vara Schweiziska) eller så är det klockor i de lägre prisklasserna hos de olika märkena.
Doxa är ju ”lägre prisklass”, knappast high end. Finns ju hur många schweiziska tillverkare som helst som gör kvartsklockor, bland annat de flesta inom Swatch Group.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Doxa är ju ”lägre prisklass”, knappast high end. Finns ju hur många schweiziska tillverkare som helst som gör kvartsklockor, bland annat de flesta inom Swatch Group.
Nej, med lägre prisklass menar jag t.ex. Luminox, Mondaine, Wenger och Swatch. Doxa är knappast high end men de spelar inte heller i det billiga segmentet.
 
Topp