• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Leppe

Panerai
2-Faktor
Jag upplever tvärtom att detta är mjukare och doftar mycket mindre än andra jag har haft och det gråa jag fick med min Synchron var exakt samma känsla och doft som alla mina andra Isofrane. Känns som att de har lite problem med sin produktion eller? 🤔
Det va som f-n! Ja, det verkar ju som att de har lite ojämn produktion.
Mitt grå Isofrane band är ju inte dåligt på något sätt så jag vill inte att detta ska framstå som ett klagomål. Det är fortfarande ett grymt gummi som gärna skulle kunna få dofta lite mera vanilj 👍😀
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Blev toppen med länk :)
617671F3-2CC0-42B9-BC59-B904935E6612.jpeg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sweet! Får gratulera!
Tackar!

Jag var på vippen att ge upp denna affär då min kontaktperson hos handlaren mest svarade goddag yxskaft på mina frågor och bilderna var under all kritik. Dessutom fanns inga bilder på boxen så där hade jag inga förhoppningar trots att det stod "original box". Var beredd på en modern mjuk box från Doxa. Blev en långdragen prisförhandling och en nästan lika seg betalningsprocess :banghead: Lite av en chansning men med facit i hand är jag vansinnigt nöjd såklart.

01920B9C-3D45-4A4A-981D-3A9A5F967654.jpeg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tackar!

Jag var på vippen att ge upp denna affär då min kontaktperson hos handlaren mest svarade goddag yxskaft på mina frågor och bilderna var under all kritik. Dessutom fanns inga bilder på boxen så där hade jag inga förhoppningar trots att det stod "original box". Var beredd på en modern mjuk box från Doxa. Blev en långdragen prisförhandling och en nästan lika seg betalningsprocess :banghead: Lite av en chansning men med facit i hand är jag vansinnigt nöjd såklart.

01920B9C-3D45-4A4A-981D-3A9A5F967654.jpeg
Det ska du verkligen vara! Tur att ingen här sålde en Doxa till dig för annars hade nog inte denna hittat till dig och forumet :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag kan inte låta bli att imponeras av Doxas vintagelänkar. Kolla bara på claspen. En clasp som låser stenhårt, innehåller en fin microjustering men ändå bara är några millimeter tjock. Verkar inte gå sönder i första laget heller. Helt fantastiskt 😀

Sa jag att den är sjukt bekväm också?

F0DD60EF-86E5-441F-ADB9-6BE17C1BB24F.jpeg
41556C86-9694-411A-AF0D-4310C9649DFB.jpeg
45D49371-7D57-4463-BE0A-4CD58175ED04.jpeg
Kan bara hålla med. Åter igen 🤩
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
De har också passat på att höja priset rätt rejält. När jag beställde i mars så kostade de $35 och nu kostar de $50. 🤨
Säkert pga brist på råvaror. Kanske är det också därför som de senare Isofranebanden skiljer sig från tidigare modeller.🤷🏻‍♂️
För exakt ett år sedan byggde jag ett exakt likadant hus som jag snickrar idag. Då fick jag en 5,4 meters 45x220 för 320 kr. Idag kostar den 790 kr.🙈
 
Topp