• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Master J

Audemars
2-Faktor
@Master J här kommer lite jämförelsebilder. Passade också på att väga dem och head only ser det ut såhär:
Synchron Military = 100g
Doxa SUB 1200T = 92g
Doxa SUB 300 = 73g
DSCF5913.jpg

DSCF5917.jpg
DSCF5926.jpg
DSCF5936.jpg
DSCF5940.jpg

DSCF5933.jpg

DSCF5939.jpg

DSCF5919.jpg
DSCF5920.jpg
DSCF5921.jpg

Stort tack!
1200T eller 300T det som gäller för mej tror jag 👍
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Tjusigt! Skulle man kunna få med din Aquadive Poseidon vid sidan av de där tre?
Kan man väl få! 😊 Kan börja med att säga att Aquadiven väger 119g head only så rätt kaxig pjäs. 😁
DSCF5943.jpg
DSCF5947.jpg
DSCF5944.jpg
DSCF5950.jpg
DSCF5948.jpg
DSCF5952.jpg


Jämförelse mellan Synchron och Aquadive där man ser vad som gör att de bärs så olika trots nästan identisk höjd. Aquadiven rör inte ens vid bordet för att bandhornen går så långt ner men Synchron svävar långt över som ett tefat.
DSCF5946.jpg

DSCF5949.jpg
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Kan man väl få! 😊 Kan börja med att säga att Aquadiven väger 119g head only så rätt kaxig pjäs. 😁
DSCF5943.jpg
DSCF5947.jpg
DSCF5944.jpg
DSCF5950.jpg
DSCF5948.jpg
DSCF5952.jpg


Jämförelse mellan Synchron och Aquadive där man ser vad som gör att de bärs så olika trots nästan identisk höjd. Aquadiven rör inte ens vid bordet för att bandhornen går så långt ner men Synchron svävar långt över som ett tefat.
DSCF5946.jpg

DSCF5949.jpg
Gull for entusiaster. Takk for bildene. :)
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Kan man väl få! 😊 Kan börja med att säga att Aquadiven väger 119g head only så rätt kaxig pjäs. 😁
DSCF5943.jpg
DSCF5947.jpg
DSCF5944.jpg
DSCF5950.jpg
DSCF5948.jpg
DSCF5952.jpg


Jämförelse mellan Synchron och Aquadive där man ser vad som gör att de bärs så olika trots nästan identisk höjd. Aquadiven rör inte ens vid bordet för att bandhornen går så långt ner men Synchron svävar långt över som ett tefat.
DSCF5946.jpg

DSCF5949.jpg
Toppen! Precis vad jag ville se.
Tackar så mycket!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Kan man väl få! 😊 Kan börja med att säga att Aquadiven väger 119g head only så rätt kaxig pjäs. 😁
DSCF5943.jpg
DSCF5947.jpg
DSCF5944.jpg
DSCF5950.jpg
DSCF5948.jpg
DSCF5952.jpg


Jämförelse mellan Synchron och Aquadive där man ser vad som gör att de bärs så olika trots nästan identisk höjd. Aquadiven rör inte ens vid bordet för att bandhornen går så långt ner men Synchron svävar långt över som ett tefat.
DSCF5946.jpg

DSCF5949.jpg
Sjukt bra!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan man väl få! 😊 Kan börja med att säga att Aquadiven väger 119g head only så rätt kaxig pjäs. 😁
DSCF5943.jpg
DSCF5947.jpg
DSCF5944.jpg
DSCF5950.jpg
DSCF5948.jpg
DSCF5952.jpg


Jämförelse mellan Synchron och Aquadive där man ser vad som gör att de bärs så olika trots nästan identisk höjd. Aquadiven rör inte ens vid bordet för att bandhornen går så långt ner men Synchron svävar långt över som ett tefat.
DSCF5946.jpg

DSCF5949.jpg
Oj, där blev plötsligt Militaryn liten i jämförelse.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Sådär, då är vi något på spåret! Två svåraste delarna kvar, passa dit stretchdelarna mot BoR-länken och hitta passande ändlänkar.
PSX_20210915_143530.jpg


Skaffade lite extra om det inte skulle bli bra eller om man vill ha fler. 😊
PSX_20210915_143133.jpg
Glömde fråga vad det är för länk. Är det vintage eller LobTime?

När det gäller passande ändlänkar har jag hittat några som kan fungera. På AliExpress och eBay finns länkar som ser ut som på bifogad bild, ändlänkarna passar för 2mm rice beads och borde kunna anpassas till en sub 300 men en tjockare boett lär bli svårt för de är ganska tunna. Jag frågade om jag kunde köpa lösa ändlänkar och det gick bra men den säljaren verkar inte finnas kvar, annars kostar komplett länk runt 100kr så kan vara värt att testa. Jag kan eventuellt ha några liggande om du vill prova. De från LobTime passar bra efter modifikation men är mycket dyrare. Jag köpte dessa för det såg ut att vara mest material på dem för att ge maximalt utrymme för inpassning mot olika boetter.

811C9863-7CD6-45E3-94C7-F5B1003443A8.png
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Glömde fråga vad det är för länk. Är det vintage eller LobTime?

När det gäller passande ändlänkar har jag hittat några som kan fungera. På AliExpress och eBay finns länkar som ser ut som på bifogad bild, ändlänkarna passar för 2mm rice beads och borde kunna anpassas till en sub 300 men en tjockare boett lär bli svårt för de är ganska tunna. Jag frågade om jag kunde köpa lösa ändlänkar och det gick bra men den säljaren verkar inte finnas kvar, annars kostar komplett länk runt 100kr så kan vara värt att testa. Jag kan eventuellt ha några liggande om du vill prova. De från LobTime passar bra efter modifikation men är mycket dyrare. Jag köpte dessa för det såg ut att vara mest material på dem för att ge maximalt utrymme för inpassning mot olika boetter.

811C9863-7CD6-45E3-94C7-F5B1003443A8.png
Länken är en vintage-länkt med vikta riskorn så väldigt tunn och sladdrig. Tanken är att jag ska ha den till min 300 så lär funka okej. Ska mäta och se hur breda riskornen är men tror att de är tunnare än 2mm. Jag ska nog bygga en variant med kraftigare länk som jag kan använda till min 300T/Synchron sen men det får bli nästa projekt. De från LobTime var ju ohemult dyra, $100 +frakt/moms/tull bara för ändlänkarna..?

Du får gärna skicka länk till Ali/eBay på den länken, skadar ju inte att testa för det priset.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Passa på nu!

Äkta Military till salu. Billigt...

Vet inte om säljaren (norrman) finns här på KS men jag har följt hans auktioner genom åren och inte sällan är det lite hopplocksvarning på hans Doxor. Denna har t ex inte originalverket i. Samma sak gäller den Divingstar han har till salu.

 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Länken är en vintage-länkt med vikta riskorn så väldigt tunn och sladdrig. Tanken är att jag ska ha den till min 300 så lär funka okej. Ska mäta och se hur breda riskornen är men tror att de är tunnare än 2mm. Jag ska nog bygga en variant med kraftigare länk som jag kan använda till min 300T/Synchron sen men det får bli nästa projekt. De från LobTime var ju ohemult dyra, $100 +frakt/moms/tull bara för ändlänkarna..?

Du får gärna skicka länk till Ali/eBay på den länken, skadar ju inte att testa för det priset.
Här är ett par exempel från Ali:
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Snyggt! Visst har 22mm Tropic rundade ändar? Har inte kunnat se någonstans.
Jag har inte heller sett det mer än på produktbilderna på Aquastar Deepstar men det är helt rätt. Ser betydligt mycket bättre ut och sådär borde de verkligen göra på 20mm också.
PSX_20210916_140354.jpg


Ledsen för kassa bilder men dåligt ljus och mobilkamera är ingen vidare kombination. Jag måste tyvärr säga att jag blev negativt överraskad av deras svarta Isofrane. Det verkar vara tillverkat av samma material som Tropic och mycket mjukare/sladdrigare än alla andra Isofrane, nästan silikonliknande. Hoppas att det bara gäller det svarta så detta inte är något som kommer hända med resterande färger också. Väldigt bekvämt men saknar kvalitetskänslan som de brukar ha. 🤨
PSX_20210916_140218.jpg


En jämförelse mellan det ljusgråa och ett vitt band. Tycker att det blev grymt på Synchron Military.
PSX_20210916_140058.jpg

PSX_20210916_140319.jpg

PSX_20210916_140245.jpg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Jag har inte heller sett det mer än på produktbilderna på Aquastar Deepstar men det är helt rätt. Ser betydligt mycket bättre ut och sådär borde de verkligen göra på 20mm också.
PSX_20210916_140354.jpg


Ledsen för kassa bilder men dåligt ljus och mobilkamera är ingen vidare kombination. Jag måste tyvärr säga att jag blev negativt överraskad av deras svarta Isofrane. Det verkar vara tillverkat av samma material som Tropic och mycket mjukare/sladdrigare än alla andra Isofrane, nästan silikonliknande. Hoppas att det bara gäller det svarta så detta inte är något som kommer hända med resterande färger också. Väldigt bekvämt men saknar kvalitetskänslan som de brukar ha. 🤨
PSX_20210916_140218.jpg


En jämförelse mellan det ljusgråa och ett vitt band. Tycker att det blev grymt på Synchron Military.
PSX_20210916_140058.jpg

PSX_20210916_140319.jpg

PSX_20210916_140245.jpg
Fullträff med ljusa bandet på Militaryn!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag har inte heller sett det mer än på produktbilderna på Aquastar Deepstar men det är helt rätt. Ser betydligt mycket bättre ut och sådär borde de verkligen göra på 20mm också.
PSX_20210916_140354.jpg


Ledsen för kassa bilder men dåligt ljus och mobilkamera är ingen vidare kombination. Jag måste tyvärr säga att jag blev negativt överraskad av deras svarta Isofrane. Det verkar vara tillverkat av samma material som Tropic och mycket mjukare/sladdrigare än alla andra Isofrane, nästan silikonliknande. Hoppas att det bara gäller det svarta så detta inte är något som kommer hända med resterande färger också. Väldigt bekvämt men saknar kvalitetskänslan som de brukar ha. 🤨
PSX_20210916_140218.jpg


En jämförelse mellan det ljusgråa och ett vitt band. Tycker att det blev grymt på Synchron Military.
PSX_20210916_140058.jpg

PSX_20210916_140319.jpg

PSX_20210916_140245.jpg
Riktigt fina kombos 😍

Angående Svarta ISO så håller jag med. Mitt gamla 22mm och det nya 20mm jag fick till Synchron PVD har inte samma gummiblandning. Luktar inte likadant heller 🤷🏻‍♂️
 
Topp