• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fullträff med den ljusgråa nyansen mot begievita tavlan👌
Ett idiotvitt band hade nog blivit för mycket kontrast.
Ja, jag trodde inte att det skulle matcha så bra för att tavlan är åt det gula hållet och bandet åt det gråa men det funkade fint!

Har testat med helt vitt band och det flög inte alls, såg bara konstigt ut.

Riktigt fina kombos 😍

Angående Svarta ISO så håller jag med. Mitt gamla 22mm och det nya 20mm jag fick till Synchron PVD har inte samma gummiblandning. Luktar inte likadant heller 🤷🏻‍♂️
Vilket nerköp, känns inte alls lika bra. Håller med om lukten, detta doftar gammal sula istället för vanilj. Väldigt märkligt måste jag säga och ändrar de blandning på de andra också så har jag köpt mitt sista Isofrane.

Sådär, då är vi något på spåret! Två svåraste delarna kvar, passa dit stretchdelarna mot BoR-länken och hitta passande ändlänkar.
PSX_20210915_143530.jpg

Skaffade lite extra om det inte skulle bli bra eller om man vill ha fler. 😊
PSX_20210915_143133.jpg
Jag köpte ändlänkar från WatchGecko och filade till. Kostade £5 för två år sedan.

Passa på!

En bild från i helgen får jag väl lov att bjuda på också. Testade med ÄKTA fransk elastaband. Snyggt som tusan tycker jag.

D13EFA7D-42B3-4DC3-835F-5C149F747DF4.jpeg

Passa på!

En bild från i helgen får jag väl lov att bjuda på också. Testade med ÄKTA fransk elastaband. Snyggt som tusan tycker jag.
- Ang ”passa på”, titta hur verket ser ut, rejält misshandlat om man får tro bilderna.
Men bandet på Synchron ser bra ut 🙂

Fortfarande inte helt nöjd med känslan i det nya Isofrane-bandet men det får sitta på ett tag så får vi se hur det känns. Väldigt bekvämt i alla fall.
PSX_20210920_091733.jpg
PSX_20210920_091831.jpg
Jag måste hålla med. Det grå (trots att jag önskade ett svart) Isofrane som kom med min Synchron kan inte vara tillverkat av samma material som de Isofrane band jag har sen tidigare. Det är hårdare att böja och har inte samma vaniljlukt.
Jag har tidigare tänkt att det är säkert för att det är helt nytt och behöver ”köras in”, men är nu nästan övertygad om att det inte är samma som förr. Är det fler än jag som reagerat på liknande sätt?

Jag måste hålla med. Det grå (trots att jag önskade ett svart) Isofrane som kom med min Synchron kan inte vara tillverkat av samma material som de Isofrane band jag har sen tidigare. Det är hårdare att böja och har inte samma vaniljlukt.
Jag har tidigare tänkt att det är säkert för att det är helt nytt och behöver ”köras in”, men är nu nästan övertygad om att det inte är samma som förr. Är det fler än jag som reagerat på liknande sätt?
Jag upplever tvärtom att detta är mjukare och doftar mycket mindre än andra jag har haft och det gråa jag fick med min Synchron var exakt samma känsla och doft som alla mina andra Isofrane. Känns som att de har lite problem med sin produktion eller? 🤔

Tillbaka
Topp