• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Lite häng i sandlådan :)
20211009_113851.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Doxa är ju sköna.

Beställde en klocka på deras hemsida för några veckor sedan, betalade och var glad etc.
Det gick en tid och jag efterfrågade status, men inget svar. Frågade igen.. inget svar.

Så igår skrev jag att jag vill cancellera min order då de är oförmögna att svara och undrar om de kan hjälpa mig med det.
Då svarar de med vändande post och ursäktar sig, hänvisar till att klockan skickas direkt.

Kontentan är att de skiter duktigt i mig som kund tills dess jag hotar att inte längre vara kund.

Ser dock fram emot klockan nu, så sjukt tuffa.

Screenshot 2021-10-13 at 15.22.48.png
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Doxa är ju sköna.

Beställde en klocka på deras hemsida för några veckor sedan, betalade och var glad etc.
Det gick en tid och jag efterfrågade status, men inget svar. Frågade igen.. inget svar.

Så igår skrev jag att jag vill cancellera min order då de är oförmögna att svara och undrar om de kan hjälpa mig med det.
Då svarar de med vändande post och ursäktar sig, hänvisar till att klockan skickas direkt.

Kontentan är att de skiter duktigt i mig som kund tills dess jag hotar att inte längre vara kund.

Ser dock fram emot klockan nu, så sjukt tuffa.

Screenshot 2021-10-13 at 15.22.48.png
Tråkigt när sånt händer men väldigt bra val av färg ;)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Doxa är ju sköna.

Beställde en klocka på deras hemsida för några veckor sedan, betalade och var glad etc.
Det gick en tid och jag efterfrågade status, men inget svar. Frågade igen.. inget svar.

Så igår skrev jag att jag vill cancellera min order då de är oförmögna att svara och undrar om de kan hjälpa mig med det.
Då svarar de med vändande post och ursäktar sig, hänvisar till att klockan skickas direkt.

Kontentan är att de skiter duktigt i mig som kund tills dess jag hotar att inte längre vara kund.

Ser dock fram emot klockan nu, så sjukt tuffa.

Screenshot 2021-10-13 at 15.22.48.png
Tråkigt. Jag fick, precis tvärtemot, väldigt bra och engagerade bemötande från både Schweiziska och Tyska kontoret när min klocka hamnade på villovägar.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Ser att Doxa börjat lägga ut lite mer lifestyle-betonade bilder på sin site. Bra idé tycker jag - produktbilderna har varit väldigt sterila och gett ett artificiellt Photoshoppat intryck. Det har också varit svårt att bedöma färgen på dem. Aqua marine ser t.ex. ganska befängd ut - inte alls som jag tror den upplevs i verkligheten.


vog4415.jpg


DOXA-Sub_300T-AquaMarine_1314.jpg


Jämfört med den här:

DOXA_SUB_300T_879_10_241_25_0c8226eb-5230-450b-98c7-db382a989d27_600x.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Ser att Doxa börjat lägga ut lite mer lifestyle-betonade bilder på sin site. Bra idé tycker jag - produktbilderna har varit väldigt sterila och gett ett artificiellt Photoshoppat intryck. Det har också varit svårt att bedöma färgen på dem. Aqua marine ser t.ex. ganska befängd ut - inte alls som jag tror den upplevs i verkligheten.


vog4415.jpg


DOXA-Sub_300T-AquaMarine_1314.jpg


Jämfört med den här:

DOXA_SUB_300T_879_10_241_25_0c8226eb-5230-450b-98c7-db382a989d27_600x.jpg
Den nedersta är ju så man vill att den ska se ut tycker jag. Mycket mer turkos medan ovan är typ babyblått? Är det verkligen samma klocka?
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Den nedersta är ju så man vill att den ska se ut tycker jag. Mycket mer turkos medan ovan är typ babyblått? Är det verkligen samma klocka?
När jag velade mellan färgerna så hittade jag en tråd där killen hittade den "exakta" färgen. Den turkosa färgen är exakt samma färg som Tiffany blått. Jag tycker det ser riktigt schysst ut :)
d2u6i5ipdz171.jpg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Den nedersta är ju så man vill att den ska se ut tycker jag. Mycket mer turkos medan ovan är typ babyblått? Är det verkligen samma klocka?
Hehe, jag tycker precis tvärtom. Men det där visar ju lite det jag var ute efter - hade du beställt efter produktbildens utseende och sen fått hem en mer nedtonad variant 14 dagar senare så hade du nog varit ganska missnöjd.
 

DIR

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
FK.
 
Topp