• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

errare

Omega
Den gula SUB 200 var ju helt galet fantastisk, aldrig tänkt mig köpa en DOXA men nu är jag kär.. farligt att vara i Italien!
4E9E38A3-30A2-429F-B265-AEF59C5D7A2A.jpeg

Fick ner den 10% (utan tvekan ville hon sälja den) men tänketiden var lite kort, nästa stopp Milano där nästa försök väntar!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kollade på videon om 600T från T&T och där säger han "now we do have to talk about this new collection because it is the first to be released from it, the 600T" vilket jag i alla fall tolkar som att det kommer att komma fler 600T. Håller tummarna för det!
 
Kollade på videon om 600T från T&T och där säger han "now we do have to talk about this new collection because it is the first to be released from it, the 600T" vilket jag i alla fall tolkar som att det kommer att komma fler 600T. Håller tummarna för det!
Ja Doxa skrev på IG ”The first batch of the SUB600T Pacific has been shipped” vilket indikerar att det kommer mer.
Hoppas de droppar priset några hundra med.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja Doxa skrev på IG ”The first batch of the SUB600T Pacific has been shipped” vilket indikerar att det kommer mer.
Hoppas de droppar priset några hundra med.
Nja, det handlar om att de skickar ut den modellen i två omgångar om jag inte förstått det helt fel. Är i alla fall väldigt sannolikt att det kommer att komma fler färger och kanske även i stål. 😊
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Maranez har börjat sälja Samui gen 1 länken separat igen. Så Syncron military ägare kan ta sig en funderare... De har också börjat sälja DLC-varianten separat.

Jag kan ju nämna att jag strippade DLC-länken från en Samui army och klämde dit på min DLC Syncron och lyckades får bandstiften att hamna i nån sorts "halvt i"-läge och de är nu omöjliga att få ut. Jag använde 1.3 mm stift. Så helt ofarligt är det inte i och med att passformen inte är 100% den rätta. I mitt fall sitter länken på plats och det går inte att dra isär klocka och länk ens med mycket våld så jag kan leva med det - det ser bra ut från ovansidan så att säga. Blir bara inget strap monster av den nu längre precis :)
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Jag har fått insider om vad det blir så jag behöver inte gissa. 😊 Tycker att den där är tokfrän, sticker ju ut i alla fall! 😁 Finns sjukt många modeller från den tiden som är helt bananas, hehe. Modell 50 med djupmätare är väl 46mm om jag inte minns fel och den har inte integrerade bandhorn. Smidig! 👌
Några uppdateringar gällnade detta? Borde bli dags för dem att släppa något nytt snart :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Några uppdateringar gällnade detta? Borde bli dags för dem att släppa något nytt snart :)
Annan inside information säger att de jobbar på mer än ett projekt men det jag sedan tidigare hade information om har tydligen blivit lite problematiskt. De gick ut med info om det på WUS för några veckor sen. För att klargöra, antingen så blir det en skitdyr kronograf med ett custom urverk eller en billigare version utan kronograf. I min värld är båda dåliga alternativ så jag vet inte vad jag tycker. En Benthos utan minut-kronograf är inte en Benthos.
synchron.PNG
 
Topp