• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

HSK

Patek
2-Faktor
Finns det någon koppling mellan Synchron och Eweco? Kanske ett hopplock av olika delar eller är t.ex. boetten tillverkad av Synchron? Spännande värre. 🙂

@240snusit
 

240snusit

Panerai
Finns det någon koppling mellan Synchron och Eweco? Kanske ett hopplock av olika delar eller är t.ex. boetten tillverkad av Synchron? Spännande värre. 🙂

@240snusit
Halloj! I min research om klockan jag plockade upp så verkar det som att den är baserad på en Cyma modell från Synchron-tiden, den så kallade "Cyma Navystar" - men om Eweco hade så bra kontakt med Synchron vem vet vilka intressanta modeller det finns förutom min lilla dinka däriute. Hoppas ni hittar något mer om mysteriet! 😄
 
  • Like
Reactions: HSK

1965ek

Patek
2-Faktor
IMG_20211003_084508-01.jpeg
Österäng?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vad får dig att datera den så sent?
Ingen Synchron-logga vare sig på urtavlan eller boetten. Studerat en snarlik som är bekräftad före -70.
Såg en hos handlare med snarlikt serienummer och ett cert daterat sent 1975. Meeeeen nu dubbelkollade jag allt och inser att jag förväxlat en 1a med en 7a och då stämmer såklart inte det jag påstått tidigare. Jag stirrade mig blind på serienumret… Doxan i fråga är ju såklart pre-Synchron och då är årtalet inte alls omöjligt. My bad!

BFU

30EF0ABF-C5B6-4CE8-8AE0-2782B9070714.jpeg
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Såg en hos handlare med snarlikt serienummer och ett cert daterat sent 1975. Meeeeen nu dubbelkollade jag allt och inser att jag förväxlat en 1a med en 7a och då stämmer såklart inte det jag påstått tidigare. Jag stirrade mig blind på serienumret… Doxan i fråga är ju såklart pre-Synchron och då är årtalet inte alls omöjligt. My bad!

BFU

30EF0ABF-C5B6-4CE8-8AE0-2782B9070714.jpeg
Bara positivt med andra ord
 
Såg en hos handlare med snarlikt serienummer och ett cert daterat sent 1975. Meeeeen nu dubbelkollade jag allt och inser att jag förväxlat en 1a med en 7a och då stämmer såklart inte det jag påstått tidigare. Jag stirrade mig blind på serienumret… Doxan i fråga är ju såklart pre-Synchron och då är årtalet inte alls omöjligt. My bad!

BFU

30EF0ABF-C5B6-4CE8-8AE0-2782B9070714.jpeg
Doxa, blandade delar och oordning på serienummer är väl signifikativt från -66 och framåt!
 
Topp