Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gud vad skumt, det brukar ju hagla mail i samband med att de gjort klockan klar för leverans. Jag fick minst två från Aquastar med olika typer av kvitton (we finshed processing your order etc) och ett från Fedex med förhandsinfo om kommande levererans.Well fuck me. Den är ju inte ens skickad när jag kollar Aquastars hemsida och jag har inte fått någon info på mejl tidigare heller att den skulle vara skickad. Så jävla trött på detta nu...
Edit: ...och de har inte ens lyckats få med mitt Tropic trots att det var In stock när jag beställde.
Det fick jag också och alla kom i samband med ovan förklaring, kom fem mejl inom en kvart. För mig ser det mer ut som att de har klantat sig med min order och nu försöker de skylla på FedEx, den första är säkert inte ens skickad.Gud vad skumt, det brukar ju hagla mail i samband med att de gjort klockan klar för leverans. Jag fick minst två från Aquastar med olika typer av kvitton (we finshed processing your order etc) och ett från Fedex med förhandsinfo om kommande levererans.
Grattis till en fantastisk fin klocka. Den ser ut att sitta perfekt på dig.Dåligt ljus i Mordor så får bli bara en snabb bild idag. Första känslorna efter att jag haft klockan i en knapp timme.
- Jag älskar designen och storleken
- Härlig boett
- Gråa tavlan är mycket bra, gillar den mer än på SLA017 jag hade
- Länken är usel. Jag älskar BoR, men den här håller typisk Kina-kvalitet. Samma känsla som på t.ex. Wolbrook, sämre än Smiths Caribbean och Doxa, mycket sämre än Ollech&Wajs.
- Claspet lika dåligt som länken
- Bezel action och kronan typisk mikrokvalitet. Känns ganska billigt.
Svårt att summera vad jag tycker om klockan. Otroligt snygg och bekväm, perfekt storlek. Samtidigt så känns kvaliteten ungefär lika som på Smiths Caribbean jag ägde nyligen.
Blir roligt att höra vad ni andra tycker när ni får era.
Tycker inte heller att Doxa-länkar är speciellt bra, men tycker ändå de är bättre än den här. Har dock bara ägt vintage och Marei-era Doxan. Därför också besviken att den här är sämre då jag väntade mig åtminstone samma Marei-kvalitet.Grattis till en fantastisk fin klocka. Den ser ut att sitta perfekt på dig.
Ändå lite förvånade att kvaliteten på länk och lås upplevs sämre än på Doxa, som i sig inte är speciellt bra enligt mig. Retail priset är ju ändå $2090.
Ska blir spännande att höra flera åsikter.
Synd att ändlänkarna är hanar annars kunde man hittat en annan BoR-länk som känns bättre. Ska bli intressant att få hem den i alla fall och jag kommer nog mest att köra min på gummi. Tror du att det funkar med Isofrane eller är den för nätt för det?Tycker inte heller att Doxa-länkar är speciellt bra, men tycker ändå de är bättre än den här. Har dock bara ägt vintage och Marei-era Doxan. Därför också besviken att den här är sämre då jag väntade mig åtminstone samma Marei-kvalitet.
Den sitter perfekt och boetten är fantastisk.
Herregud vilken röra.Magstarkt eller? Är ju uppenbarligen inte det som är problemet när de inte ens har informerat mig om att klockan var skickad tidigare och att ordern fortfarande låg öppen på deras ordersida i förmiddags. Har bett om trackingnumret som bevis på att den första ordern ens existerar och det ska bli intressant att se om de kan tillhandahålla det. Jag är försiktigt skeptisk.
uncleseikos 19/16mm BoR för Omega FOIS satt riktigt braSynd att ändlänkarna är hanar annars kunde man hittat en annan BoR-länk som känns bättre. Ska bli intressant att få hem den i alla fall och jag kommer nog mest att köra min på gummi. Tror du att det funkar med Isofrane eller är den för nätt för det?
Ja, det här är inte okej någonstans tycker jag och deras svar på WUS och mejl ger inte mig något ökat förtroende för deras hantering i alla fall. Det kanske är så att jag överreagerar men jag har aldrig blivit bemött sämre av en leverantör i alla fall.Herregud vilken röra.
Jag fick förövrigt aldrig något svar på de mail jag skickade. Dock landade pengarna från returen på mitt konto idag. Just nu känns det som ett väldigt smart beslut.
Oj, det där såg fint ut. Är det modifierat eller passar det så bra?uncleseikos 19/16mm BoR för Omega FOIS satt riktigt bra
Länken är väl av typen nätt & lätt och då blir kanske inte den upplevda kvalitetskänslan så hög. T.e.x. en Maranez Samui-länk knockar den ju direkt i hela tyngd och kvalitetskänsle-grenen. Personligen har jag inget problem med det här här fladdrigare-stuket, men jag förstår ju klart vad du menar med känsla kontra priset.Tycker inte heller att Doxa-länkar är speciellt bra, men tycker ändå de är bättre än den här. Har dock bara ägt vintage och Marei-era Doxan. Därför också besviken att den här är sämre då jag väntade mig åtminstone samma Marei-kvalitet.
Den sitter perfekt och boetten är fantastisk.
Länken är tunn och fladdrig men stör mig kanske mest på det att den har den där mikrokänslan där den är skarp i kanterna, men inte på ett bra sätt. Och dåliga skruvar. Så som mikroklockor i billigare prisklassen ofta känns.Länken är väl av typen nätt & lätt och då blir kanske inte den upplevda kvalitetskänslan så hög. T.e.x. en Maranez Samui-länk knockar den ju direkt i hela tyngd och kvalitetskänsle-grenen. Personligen har jag inget problem med det här här fladdrigare-stuket, men jag förstår ju klart vad du menar med känsla kontra priset.
Och visst, spännet är väl verkligen enklast tänkbara. Inte ens dykförlängning.
Tror Isofrane är för tjock, men tropic är som gjort för den här. Jag kommer själv att köra den här länken, trots att den inte är min favorit.Synd att ändlänkarna är hanar annars kunde man hittat en annan BoR-länk som känns bättre. Ska bli intressant att få hem den i alla fall och jag kommer nog mest att köra min på gummi. Tror du att det funkar med Isofrane eller är den för nätt för det?
Det är ju ganska typiskt Marei, samma var det ju med Doxa. Dålig kommunikation och forumsbeteende, men fina klockor tar han fram. Men tänk att vissa inte lär sig.Ja, det här är inte okej någonstans tycker jag och deras svar på WUS och mejl ger inte mig något ökat förtroende för deras hantering i alla fall. Det kanske är så att jag överreagerar men jag har aldrig blivit bemött sämre av en leverantör i alla fall.
Vet ej, såg på WUS. Förmodligen behövs en del modifiering :/Oj, det där såg fint ut. Är det modifierat eller passar det så bra?
Japp, trist att de beter sig så men de kan ju uppenbarligen vara as och jag köper dem ändå... De gör så sjukt fina klockor!Det är ju ganska typiskt Marei, samma var det ju med Doxa. Dålig kommunikation och forumsbeteende, men fina klockor tar han fram. Men tänk att vissa inte lär sig.
Dem är verkligen proffs på icke-svar. Massa text men ingen substans.Japp, trist att de beter sig så men de kan ju uppenbarligen vara as och jag köper dem ändå... De gör så sjukt fina klockor!
And surprise, surprise, det blev ett jävla bullshit-svar. Kollar man dagens försändelse så fick FedEx information om den flera timmar innan de hämtade den. Men vad vet jag, jag har ju bara jobbat inom logistik sen 2003.
Mmm, många tomma ord. Låter ju dessutom väldigt troligt att de får tracking-ID först när försändelsen når FedEx hub och inte när de bokar transporten. Det var det dummaste jag hört.Dem är verkligen proffs på icke-svar. Massa text men ingen substans.
Inte den sortens kommunikation man vill se som kund. Jag tror att det löser sig i alla fall för paketet är på väg. Kanske innehåller lite anthrax iofs, hehe.Hersketeknikk 101 (aka ruling technique): "..let me explain this to you in simple terms...". Huff.
Oj - håper det løser seg til slutt.
...eller du får en ekstra påskjønnelse (e.g. strap, o.l.). DET er i såfall god kundeservice.Inte den sortens kommunikation man vill se som kund. Jag tror att det löser sig i alla fall för paketet är på väg. Kanske innehåller lite anthrax iofs, hehe.
De skrev att de har skickat med ett extra natoband men det är inte tillräckligt i mina ögon. Bättre än då kan de....eller du får en ekstra påskjønnelse (e.g. strap, o.l.). DET er i såfall god kundeservice.