Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
Nej, har bara lagt deposit och har inte fått mail om restbetalningen än. Är lite skeptisk mot det där med 1-2 veckor, men vi får se. Få besked om att det verkligen var batch 1 jag hamnat i var det viktigaste för mig just nu. Resten kändes som bonus
Nej, har bara lagt deposit och har inte fått mail om restbetalningen än. Är lite skeptisk mot det där med 1-2 veckor, men vi får se. Få besked om att det verkligen var batch 1 jag hamnat i var det viktigaste för mig just nu. Resten kändes som bonus
Satt och kollade på dokomentären Becoming Cousteau. Utöver att det är en väldigt spännande dokumentär så syns Doxa till ibland. Bland annat på hans son Philippe(Sharkhunter Aqualung).
Jag tog den i stål. Det tog flera dagar för mig att bestämma mig, men jag gillade det mer rena utseendet på den gula varianten. Jag har också redan en del klockor med svart vridring, bla den här vintage Omegan som är ganska lik i stilen. Så det blev i stål, men jag gillade båda skarp.
Jag tog den i stål. Det tog flera dagar för mig att bestämma mig, men jag gillade det mer rena utseendet på den gula varianten. Jag har också redan en del klockor med svart vridring, bla den här vintage Omegan som är ganska lik i stilen. Så det blev i stål, men jag gillade båda skarp.
Bra val! Ja, det kommer att bli svårt att välja. Jag har nästan bestämt mig för en Aquamarine med stål-insert men jag kommer hinna ändra mig tio gånger innan det är dags, hehe.
Bra val! Ja, det kommer att bli svårt att välja. Jag har nästan bestämt mig för en Aquamarine med stål-insert men jag kommer hinna ändra mig tio gånger innan det är dags, hehe.
För min del har jag fastnat för sharkhuntern med stål-insert så i nuläget lutar det åt en beställning på den. Som sagt inte lätt att välja men ett angenämt problem. Kul med lite olika varianter här på forat så om man tröttnar är det upplagt för lite bytesaffärer
Ruskigt fin. Grattis. Jag funderar själv på en svarttavlad.
Hur är det med lumeplupparna, linjerar dom som dom ska? Tycker dom ser något off ut i förhållande till sekund index. Kanske synvilla.
Hur är det med lumeplupparna, linjerar dom som dom ska? Tycker dom ser något off ut i förhållande till sekund index. Kanske synvilla.
Länken var mycket riktigt med stift. Jag hade rätt verktyg hemma och den gick ganska enkelt att korta och fick ta bort 4 bitar för att passa mig. Finjusteringen kan sedan ske på spännet. Länken och spännet är ganska enkla i sin utformning, men jag gillar lite ”rassliga”’länkar (svårt att förklara här). Väldigt lik länken som jag har på min Omega Seamaster från 1975 och länken känns verkligen 70 tal på något sätt. Skönt att spännet är såpass tunt. Klockan är som någon påpekat ganska hög, men inget som stör mig, den sitter bra på handleden och formen gör att den ändå känns bekväm. Men den har absolut en viss tyngd. Men sett till diametern tror jag att det är den minsta Doxa modellen (eller?) Jag gillar att kronan skruvas in i boetten så att den inte sticker ut. Vridringen går enbart moturs som sig bör. Lume-prickarna sitter mycket riktigt lite off så jag har tagit kontakt med Doxa här. Inget jag oroar mig för. Det går att lösa, det hade varit värre om jag inte gillat modellen.
Så det är lite av en udda fågel. Men jag gillar den riktigt skarp. Den gula färgen är fantastisk, precis lagom tryck i den. Länkens platta sidor ger ett bra skimmer. Passar mig perfekt. Min plan är också att faktiskt dyka med den framöver.
Länken var mycket riktigt med stift. Jag hade rätt verktyg hemma och den gick ganska enkelt att korta och fick ta bort 4 bitar för att passa mig. Finjusteringen kan sedan ske på spännet. Länken och spännet är ganska enkla i sin utformning, men jag gillar lite ”rassliga”’länkar (svårt att förklara här). Väldigt lik länken som jag har på min Omega Seamaster från 1975 och länken känns verkligen 70 tal på något sätt. Skönt att spännet är såpass tunt. Klockan är som någon påpekat ganska hög, men inget som stör mig, den sitter bra på handleden och formen gör att den ändå känns bekväm. Men den har absolut en viss tyngd. Men sett till diametern tror jag att det är den minsta Doxa modellen (eller?) Jag gillar att kronan skruvas in i boetten så att den inte sticker ut. Vridringen går enbart moturs som sig bör. Lume-prickarna sitter mycket riktigt lite off så jag har tagit kontakt med Doxa här. Inget jag oroar mig för. Det går att lösa, det hade varit värre om jag inte gillat modellen.
Så det är lite av en udda fågel. Men jag gillar den riktigt skarp. Den gula färgen är fantastisk, precis lagom tryck i den. Länkens platta sidor ger ett bra skimmer. Så jag är väldigt nöjd med klockan. Passar mig perfekt. Min plan är också att faktiskt dyka med den framöver.
Så det är lite av en udda fågel. Men jag gillar den riktigt skarp. Den gula färgen är fantastisk, precis lagom tryck i den. Länkens platta sidor get ett bra skimmer. Så jag är väldigt nöjd med klockan. Grymt bra.
Ja fan, klart det är modellen som är det viktigaste, flaws går alltid att fixa till (inte allt för ovanligt i "första batchar" trots allt). Snygg summering, tycker den ser väldans spännande ut!
Trevlig recension på 600t. På italienska men som alltid högupplöst filmat med bra macrobilder från "Watchmaniac". Man får en bra uppfattning hur den sitter på armen inte minst.