• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

A8A04F80-BD9D-4EBD-94B5-1CC12273648E.jpeg

Nu har jag burit denna klocka 1vecka.
Så underbart den sitter . Så lätt och välbalanserad eftersom spännet väger nästan lika mycket som klockan.
Tyvärr så passar den inte min personlighet , så den kommer få lämna snart mot en till panerai 😊

Bilagor

• 10EC6DE7-EAC1-4C47-B53D-154C215C7A55.jpeg
    10EC6DE7-EAC1-4C47-B53D-154C215C7A55.jpeg
    369.8 KB · Visningar: 10
  • 6AAA35F9-E52A-4018-BDB2-81FF564B3DBE.jpeg
    6AAA35F9-E52A-4018-BDB2-81FF564B3DBE.jpeg
    385 KB · Visningar: 10
Får väl erkänna att jag tillhörde dem som var skeptiska mot Doxa 600T och tyckte designen med bakstyckets "hängmage" verkade knepig. Jag var inne på Fredmans idag och insåg att jag hade fel. Det såg inte alls konstigt ut i verkliga livet och kändes inte underligt när man hade den på handleden heller.

Sharkhuntern med keramisk dykring var inte dum alls och Professional var också läcker!

Fick hem min Forstner Ladder igår och den var lite rassligare än vad jag trodde men det bidrar ju helt klart till vintage-känslan. Den ser riktigt bra ut på Deepstar tycker jag och eftersom den är så följsam och lätt så är den också väldigt bekväm.
DSCF6334.jpg

DSCF6330.jpg

DSCF6338.jpg

DSCF6339.jpg

DSCF6340.jpg
Det där var en riktig lyckad kombo, älskar ladderlänkar

Någon som på rak arm vet rätt mått på skruvmejselbits för skruvarna på länken till Sub 300?

Hej alla,
Jag skulle behöva lite hjälp att reda ut hjärnspöken. Har bestämt mig för att jag behöver en Doxa 600t (jag behöver lite färg i tillvaron) men har ännu inte kunnat bestämma mig för variant.
I kontakt med Fredmans ur nämndes det att Doxa tydligen skulle höja priserna inom kort. Någon som vet nåt mer om när detta ska ske?

Har jag fattat rätt att vid beställning från Doxas europeiska sida så tillkommer inget utan priset som syns är det slutgiltiga man betalar?

Jag behöver nu på något sätt bestämma mig för färg, vilket är otroligt svårt då jag gillar flera. Är sugen på en Aquamarine på gummi men även en Professional är intressant. Även den blå är otroligt snygg men vill gärna ha lite mer... färg, liksom.
Tacksam för lite input från er!

Hej alla,
Jag skulle behöva lite hjälp att reda ut hjärnspöken. Har bestämt mig för att jag behöver en Doxa 600t (jag behöver lite färg i tillvaron) men har ännu inte kunnat bestämma mig för variant.
I kontakt med Fredmans ur nämndes det att Doxa tydligen skulle höja priserna inom kort. Någon som vet nåt mer om när detta ska ske?

Har jag fattat rätt att vid beställning från Doxas europeiska sida så tillkommer inget utan priset som syns är det slutgiltiga man betalar?

Jag behöver nu på något sätt bestämma mig för färg, vilket är otroligt svårt då jag gillar flera. Är sugen på en Aquamarine på gummi men även en Professional är intressant. Även den blå är otroligt snygg men vill gärna ha lite mer... färg, liksom.
Tacksam för lite input från er!
Jag var i kontakt med Fredmans innan jag beställde direkt från Doxa. Fredmans är dyrare, över 1000kr på Sharkhunter med keramiskt inlägg som jag beställde. När jag frågande om deras prissättningen blev svaret att de följde Doxas svenska prislista. De lovade dock snabb leverans inom 5 vardagar (!?)

Inga avgifter tillkommer om du beställer direkt från Doxa, klockorna skickas från Tyskland och frakt ingår. Jag beställde en söndag och paketet levererades på onsdagen, klart godkänt!

Lycka till! 😊

144624A3-5EFF-4EE9-ACE9-B87D81DC2F84.jpeg

Angående priser i butik. När man är fysiskt på plats i butiken så går det ju alltid att diskutera/förhandla priset med säljaren. Fredmans skickar t.e.x. med en Winder när man köper klockor för över 15000 om jag minns rätt. Vad händer om man skippar den osv osv.
Har de väl fått in en s.k. beslutsmässig köpare (underbar bostadsmäklare-formulering) i butiken och du står och velar så har de definitivt en motivation att så att säga haffa dig på en gång. Vi vet väl alla att "jag är intresserad, men måste fundera" i det flesta fallen betyder att det inte kommer att bli någon affär i framtiden heller.

Det är definitivt svårare att föra den typen av resonemang med Doxas website :)

Angående priser i butik. När man är fysiskt på plats i butiken så går det ju alltid att diskutera/förhandla priset med säljaren. Fredmans skickar t.e.x. med en Winder när man köper klockor för över 15000 om jag minns rätt. Vad händer om man skippar den osv osv.
Har de väl fått in en s.k. beslutsmässig köpare (underbar bostadsmäklare-formulering) i butiken och du står och velar så har de definitivt en motivation att så att säga haffa dig på en gång. Vi vet väl alla att "jag är intresserad, men måste fundera" i det flesta fallen betyder att det inte kommer att bli någon affär i framtiden heller.

Det är definitivt svårare att föra den typen av resonemang med Doxas website :)
Så är det säkert, jag har 50 mil till Stockholm så jag vågade inte chansa på att få rabatt på plats😀 Dock verkade det omöjligt för dem att tumma på priserna online.

Tack! Och snygg klocka. Är ju helt omöjligt att välja EN färg...
Köpte du på länk?
Jag köpte på länk. Jag tycker inte den är speciellt snygg med facit i hand, lite blingig i och med att sidorna på bitarna är polerade. Men länk tycker jag generellt är skönare än gummi, Nato mm.

Så är det säkert, jag har 50 mil till Stockholm så jag vågade inte chansa på att få rabatt på plats😀 Dock verkade det omöjligt för dem att tumma på priserna online.

Jag köpte på länk. Jag tycker inte den är speciellt snygg med facit i hand, lite blingig i och med att sidorna på bitarna är polerade. Men länk tycker jag generellt är skönare än gummi, Nato mm.

Sidorna borstar du lätt själv på 5 minuter!

Tillbaka
Topp