• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Det är möjligt att den är. Vet inte vilken bok GG har. Är den mer generell om Doxa och deras historia? Men tror denna är bättre än 40th anni boken åtminstone.

Yupp, har 40th anniversary. Tycker den är riktigt bra! Går inte att jämföra med den lilla boken man fick med klockan. Min gissning är att det finns samma information om vintage men att den har fyllts på med information om de klockor som tillverkats de senaste 10 åren. Bra köp! :)

Yupp, har 40th anniversary. Tycker den är riktigt bra! Går inte att jämföra med den lilla boken man fick med klockan. Min gissning är att det finns samma information om vintage men att den har fyllts på med information om de klockor som tillverkats de senaste 10 åren. Bra köp! :)
Då blir det ett givet köp känner jag

Dock ser jag nu att den bara är på 152 sidor och 40th anniversary är 298 sidor... Så det är nog en lite nedbantad version :(

Edit: Enligt annonsen så står det faktiskt att det är samma bok som den man fick med klockan..

Yes, samma innehåll men i ett större format. Blir till att beställa 40th anni-boken från Doxa också!

Tidigt vårtecken: Sol och Searambler :).
IMG_20170123_140424_952.jpg

Ja hans ser jäkligt bra ut, är det värt priset @Anthraxabuz det passar på 300t också va?
Hur det sitter på 300t vet jag inte. Men på 300an sitter det perfekt!
Om det är värt pengarna..? Allt är relativt. Men jämfört med andra oem gummin som kostar flera ggr så mycket... Så tycker jag nog att det är värt det. Det är riktigt skönt på. Dessutom lätt att montera, till skillnad från deras andra gummin.

Hur det sitter på 300t vet jag inte. Men på 300an sitter det perfekt!
Om det är värt pengarna..? Allt är relativt. Men jämfört med andra oem gummin som kostar flera ggr så mycket... Så tycker jag nog att det är värt det. Det är riktigt skönt på. Dessutom lätt att montera, till skillnad från deras andra gummin.

Det var snyggt. Är det för att det ser ut som ett Brattegummi som du gillar det? :happyhappy:

En fråga från en fullständig Doxarudis, men som börjar bli mighty sugen på en: vad är det för skillnad på serierna (alltså Seahunter, Searambler, Pro och vad jag förstått även finns Carribean) förutom färgen på tavlorna? Finns det några särskilda tips om vad man egentligen ska välja?

En fråga från en fullständig Doxarudis, men som börjar bli mighty sugen på en: vad är det för skillnad på serierna (alltså Seahunter, Searambler, Pro och vad jag förstått även finns Carribean) förutom färgen på tavlorna? Finns det några särskilda tips om vad man egentligen ska välja?

Bara färgen som skiljer. Sen finns det ju 300, 600, 1000, 1200, 1500, etc som är de olika modellerna vad gäller dimensioner och övrig spec.

Sharkhunter = Svart
Professional = Orange
Searambler = Silver
Carribean = Blå
Divingstar = Gul

Sen finns det några specialare också som turkos professional.

Tillbaka
Topp