• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Leppe

Panerai
2-Faktor
Jag känner mig fortfarande glad för min Synchron 😍
Fattar inte varför Doxa envisas med att göra länken bredare än 20mm mot boetten. Hade varit snyggare om den va 20mm och smalnade ner till typ 16mm vid spännet tycker jag. Fler som håller med kanske?
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Jag känner mig fortfarande glad för min Synchron 😍
Fattar inte varför Doxa envisas med att göra länken bredare än 20mm mot boetten. Hade varit snyggare om den va 20mm och smalnade ner till typ 16mm vid spännet tycker jag. Fler som håller med kanske?
Håller med till 50%. Jag har inget emot den första utsvängningen vid boettsidan, men skulle också gärna se den smalna av ned mot 16mm innan spännet.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Såg detta i Doxa-gruppen på fb. Intressant, klart dyrare än synchron. Verkar vara 300T men med annan tavla och bezel. Om så fallet så är Synchron bättre.
C8276DEC-F249-4088-BD51-F50ADB8F24DD.jpeg

5596BF89-B9CA-4380-BA31-C0AE440089D4.jpeg
Tycker att Synchrons off-white-tavla är snyggare men ändå ett bra släpp. Hoppas att den där som ser grön ut med vridring i brons bara är en dålig bild för den är inte snygg. Undrar vad den kommer att kosta i EU? 🤔
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Tycker att Synchrons off-white-tavla är snyggare men ändå ett bra släpp. Hoppas att den där som ser grön ut med vridring i brons bara är en dålig bild för den är inte snygg. Undrar vad den kommer att kosta i EU? 🤔
Håller med! Hade nog varit snyggare om hela klockan var i bronz.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Ja, two-tone (oavsett om det är brons eller guld) hör inte hemma på Doxa tycker jag. Hade jag inte redan haft en Synchron så hade jag definitivt varit spekulant på stålversionen i alla fall. 👌
Håller med, 100%. Jag har hoppats på en Army i stål och tycker att den ser riktigt schysst ut. Definitivt spekulant!
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Tycker att Synchrons off-white-tavla är snyggare men ändå ett bra släpp. Hoppas att den där som ser grön ut med vridring i brons bara är en dålig bild för den är inte snygg. Undrar vad den kommer att kosta i EU? 🤔

Ser man på 300T idag så verkar de köra 1:1 mellan euro och dollar. Så det blir nog €2090.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
På bilden ser det som ut som att siffrorna på bezelen kan vara lumade då de har samma nyans som triangeln kl 12. Kanske är så även på den Army som är limited?
Vet inte hur den limiterade var, men du har säkert rätt om den här. Syncron's hade det och Maranez-kopian med tror jag så skulle väl kännas skumt om "originalet" inte mäktade det också.
 
  • Like
Reactions: Ncs

fc2

Rolex
Till alla er med 600T, hur tror ni den skulle kännas på NATO? Eftersom det är en rätt tung pjäs så kan sådana bli lite topptunga utan armband.

Är riktigt sugen på en 600 men ogillar länk och föredrar NATO.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vridning i mässing enligt hemsidan. 200€ dyrare än stålmodellen. Bägge med keramiska inserts. Grönt på grönt var ball!
2K extra för mässing..? Det är ju ett rövarpris. Är inget fan av det men den skulle kunna bli cool när den fått lite patina. Håller med om att grönt band till det gröna vridringsinlägget var snyggt! Intressant att det är keramiskt och inte safir som på Synchron, ska bli intressant att se hur det ser ut på riktiga bilder. 🙂

Edit: Står brons och inte mässing på hemsidan.
 
Senast ändrad:

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Som sagt, grönt på grönt var ju lite fett. Gissar att den ser bättre ut IRL än på bilderna, som så ofta.

Känns dock rent strategiskt som en riktig mellanmjölks-release? Kändes som dom allra flesta ställde sig på Marei's sida i Synchron-tjafset, och nu får man väl ändå säga att ALL mystik och hype som fanns kring Doxa Army innan Synchrons release är HELT borta? Gissar att marknadsvärdet på äkta vintage Army måste fått sig en smäll också?

Anyway. Hoppas fortfarande på en Titan 300/300T senare i år, men tänker knappast hålla andan till dess.
 
Topp