• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Mjo, men också bara 300m WR. Inte för att nån behöver mer, men ändå.
Jag har hellre en tunnare boett alla dagar i veckan. Vad ska någon med 1200m vattenresistens och HRV till? Tror att denna kommer att sitta sjukt bra på armen och det är ju samma boett som originalet som jag har förstått det. Tycker fortfarande att det är synd med den sandfärgade tavlan, hade det varit samma färg som Synchron så hade jag varit lockad att sälja min och köpa en Doxa istället bara för boetten.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Riktig bild från Fratello där man ser vridringsinlägget. Väldigt likt det som sitter på Aquadive Bathyscaphe (vilket är en bra sak).
Post-1.jpg


Fler bilder
Post-2.jpg

Post-3.jpg
 

TheSpeedyShutter

Panerai
2-Faktor
Jag har hellre en tunnare boett alla dagar i veckan. Vad ska någon med 1200m vattenresistens och HRV till? Tror att denna kommer att sitta sjukt bra på armen och det är ju samma boett som originalet som jag har förstått det. Tycker fortfarande att det är synd med den sandfärgade tavlan, hade det varit samma färg som Synchron så hade jag varit lockad att sälja min och köpa en Doxa istället bara för boetten.
Jaa ingen hade varit gladare än jag för en tunnare 300T, men utan Army tavla. Hoppas ju att den beryktade Titan-300an kanske kan få den boetten. Känns sannolikt att dom inte vill hålla på med heliumventiler och Titan i onödan. Men vi kanske aldrig får nån Titan.

EDIT: Såg just att den nya boetten också har HEV, så nvm..
 
Senast ändrad:

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Ohh, det verkar vara en helt ny boett! 11,95mm tjock istället för 13,65mm som 300T. I alla fall om man ska tro hemsidan. 👌
Då blev det som jag hoppades verkade det. Någonting mer åt 300-hållet snarare än 300T. Boetten på den limiterade på fick ju riktigt bra omdömen av till och med Flying doctor som brukar vara svårflörtad annars.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Då blev det som jag hoppades verkade det. Någonting mer åt 300-hållet snarare än 300T. Boetten på den limiterade på fick ju riktigt bra omdömen av till och med Flying doctor som brukar vara svårflörtad annars.
Ja, i profil ser den mer ut som 300 faktiskt så det är nog inte långt ifrån. Hittar inte en enda bild på HRVn, hade varit intressant att se hur de har implementerat den på en så tunn boett.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Av döma av bilderna på baksidan ser ju länkfästet normalt ut. Pressreleasens dataspec i morse gjorde mig lite fundersam: "Stainless steel “beads of rice” bracelet, secured to the case with screws" - fick lite 1500T vibbar när jag läste det :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja, HRVn kändes lite udda i sammanhanget, En aning overkill.
Hittade bild på HRVn precis när jag skrivit det. Antingen så är boetten likadan men med en mer slimmad baksida eller så är HRVn mindre på denna än på 1200T/300T. De har dock inte lyckats träffa mitten den här gången heller, samma som på de andra. 😅 Vet inte om jag är ett fan av att den sitter så långt in i boetten dock, lär ju samlas en massa skit där.
Doxa_Army_SS_Bracelet_Valve_GWD_2022.jpg


Här är min 1200T:
PSX_20220829_175724.jpg

PSX_20220829_175753.jpg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Hittade bild på HRVn precis när jag skrivit det. Antingen så är boetten likadan men med en mer slimmad baksida eller så är HRVn mindre på denna än på 1200T/300T. De har dock inte lyckats träffa mitten den här gången heller, samma som på de andra. 😅 Vet inte om jag är ett fan av att den sitter så långt in i boetten dock, lär ju samlas en massa skit där.
Doxa_Army_SS_Bracelet_Valve_GWD_2022.jpg


Här är min 1200T:
PSX_20220829_175724.jpg

PSX_20220829_175753.jpg
Hehe, Flying doctor kommer få spelet igen :) Han gnällde väl mycket på osymmetrin på HRVn på 300T.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Alltså jag vill men jag vill inte, men jag vill, men ändå inte, fast lite vill jag nog ändå… NEJ!

Är den limiterad?
 
Senast ändrad:

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Du vet vad vi säger: Gör't! Den är inte limiterad så finns ingen anledning att stressa. :)
Alltså, jag gillar den, även om jag inte gillar nya Doxa. Och priset kändes inte överdrivet saftigt (eller så har man blivit skadad). Jag gillade min Synchron men jag fick den inte att funka på nato. Tror den här kommer funka bättre. Eller svart tropic.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Alltså, jag gillar den, även om jag inte gillar nya Doxa. Och priset kändes inte överdrivet saftigt (eller så har man blivit skadad). Jag gillade min Synchron men jag fick den inte att funka på nato. Tror den här kommer funka bättre. Eller svart tropic.
Den är ju några millimeter tunnare än Synchron så den lär säkert funka på nato. Kan tänka mig att den bärs som en SUB 300 och där är det inga problem. Priset är ju normalt för att vara en Doxa så det var väl som väntat.
 
Topp