• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

20210516_Aquastar_039-Edit-scaled.jpg

Den blir svår att motstå. Hur länge vågar man vänta? 😬

Cool Benthos release och verkar väl rimligt prissatt, förutom den trista SEK-kursen som inte Aquastar kan hjälpa. För min del är det nog för mycket bakstycke tjocklek för att jag skulle nappa. Hade mera av de 16mm legat på glaset så hade det varit en annan historia. Men jag fattar ju att de vill göra en historisk korrekt version. Någon mer modernt nedslimmad version kanske kan dyka upp senare.

aquastar-Benthos-H1-hero-profile.jpg

La oss se:
  • Noen av de nye modeller har nå sort timeviser på sort urskive - vanskelig å lese
  • De nye modellene har blacked out tall på dykker insert - vanskelig å lese
  • Doxa er kjent for å ha vedig dårlig lume - vanskelig å lese i mørket
Med alle disse "forbedringene" vil en Doxa om 3 år være like funksjonell en Swatch Black Rebel. Synd, da Doxa går over fra å være en klokke for entusiaster til en Daniel Wellington / Swatch mkII:

SO29B706_sa200_er005.png

Hm. möjligt att Benthosen kanske inte är så knepig att bära ändå. Flying doctor har en recension här
och han menar att den är lättare att bära än t.e.x Syncron Military eller Doxa 1200T. Bild nedan från hans recension.

h1o.jpg
Tittar man på den bilden så ser den ju ut att bäras som en blandning av Doxa 1200T och en Aquadive Bathyscaphe. Båda är feta men sitter riktigt bra på armen. 👌

Intressant släpp ändå med nya 300β. Gillar att den är lite slimmad, ser fram emot att se lite hands-on recensioner. Lite sugen blev jag ändå.

Väldigt, väldigt läcker! Obra tider för klockköp just nu tyvärr. Hoppas på en H2-3 med "moderniserad" storlek och liknande prisklass om nått år. Men mest troligt är väl i alla fall nästa benthos-släpp versionen med originalfunktionen, vilken lär va ett par snäpp upp i prisklass med!
Tror som du skriver att den blir ett par snäpp dyrare då, H1 känns prisvärd, tror jag landade på närmare 14,5 allt inkluderat. Gillar att den håller sig hyfsat historiskt korrekt till måtten vad jag förstått. Förstår vad du menar, nu är den kanske inte rätt klocka för den som vill ha en smidig vardagdklocka men ett kul komplement om inte annat 🙂
Det ser ut som att vridringsinlägget skiftar lite i blått. Undrar om det bara är bilden eller om det ser ut så på riktigt. Väldigt tjusigt i alla fall!
Kan säkert vara så, vi får se när den anländer. Ska se till att ta många bra bilder 🙂

Tillbaka
Topp