• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fick för första gången klämt på en Doxa när jag såg att de nu fanns hos Klockmaster Hansson, Provade en sub 300, riktigt trevlig i storlek, älskar ju det kupade glaset också, Kanske väl mycken shine/polish😌 Får se vad tomten säger i år.
PXL_20231029_12333989799.jpg

Fick för första gången klämt på en Doxa när jag såg att de nu fanns hos Klockmaster Hansson, Provade en sub 300, riktigt trevlig i storlek, älskar ju det kupade glaset också, Kanske väl mycken shine/polish😌 Får se vad tomten säger i år.
PXL_20231029_12333989799.jpg
Searambler på länk är väl ungefär så mycket bling som en Doxa kan bli, men det är lätt att tona ned med ex. ett svart band istf länken. Vad var det för affär? Innebär det att Fredmans inte längre är ensamma med Doxa i Sverige?

Searambler på länk är väl ungefär så mycket bling som en Doxa kan bli, men det är lätt att tona ned med ex. ett svart band istf länken. Vad var det för affär? Innebär det att Fredmans inte längre är ensamma med Doxa i Sverige?
Ja, uppfattade det som kanske lite väl mkt bling, men ja det kan ju åtgärdas:) de hade inte alla olika modeller hemma i butiken, men de var kul att få se den IRL. Vägde ganska lätt också!
Det är Klockmaster på Frölunda torg som just blivit återförsäljare, så nu finns de på västkusten dessutom.

Senast ändrad:
Synchron Poseidon Black! Riktigt snygg på gula tropic-bandet 🤩
IMG_8574.jpeg
IMG_8586.jpeg
IMG_8603.jpeg
IMG_8600.jpeg
IMG_8616.jpeg
En fråga till dig och alla andra. Hur gör man rent ett sånt band på bästa sätt? Inte ofta gummiband är i så ljusa färger som ditt men jag tror du (likt mig) kommer märka att den drar åt sig smuts, blir svart (främst på kanterna) och att det vanliga två/såpa/diskmedel och vatten inte rävker för att får rent.

En fråga till dig och alla andra. Hur gör man rent ett sånt band på bästa sätt? Inte ofta gummiband är i så ljusa färger som ditt men jag tror du (likt mig) kommer märka att den drar åt sig smuts, blir svart (främst på kanterna) och att det vanliga två/såpa/diskmedel och vatten inte rävker för att får rent.
Har sällan ljusa gummiband men när jag väl har haft det så har det räckt att tvätta det med diskmedel för att få bort smutsen👍

Ett tips är att använda någon form av borste och gnugga med när man rengör, då kommer man ju åt i alla skrymslen och vrår på ett bra sätt ochså. (Även bra när man rengör boetten).

Yeah! Nice! Hojta till när/om du tröttnar.
Too late…😅

Helt ok, ett av de bättre släppen på senare år även om det inte säger så mycket. Lite onödigt med "special edition" på tavlan kan jag tycka. Dock inte mer attraktiv än originalmodellerna.

Tillbaka
Topp