• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Min första DOXA! 6,7M serie med skeppet på baksidan.

Någon som vet vilket årtal ungefär det innebär?
Vilken länk som är rätt?
Samt hur svårt är det att få dom täta igen till iallafall 10atm?

IMG_4687.jpeg
Riktigt fin Searambler! Skulle kill-gissa att din är sent 60 tal. De från1967-68 verkar ha serienummer som börjar på 66 tror jag. Så kanske runt 69-70 för den här? Den är före Syncron-eran och den var kanske från 71 och framåt. Det här är lite killgissningar, men ingen annan verkar ju svara så... Vad har den för refnr på baksidan? 11899-4?

Länken ska definitivt vara en BOR Expandro - lär vara dyrt att skaffa en sån!

Det kan nog var en utmaning att hitta någon som gör jobbet om du vill få den dykvärdig. Doxa säljer inga delar, men om det finns standardpackningar som passar så kanske det kan gå.

Tack för svaren. 11899-4 stämmer.
Min Searambler 11899-4 med serienummer 66x kunde använda en BOR-länk från Seestern 300T homage rakt av. Den passade perfekt. Så det kan vara värt en chansning. Lätt att sälja vidare själva Seestern-klockan om du inte vill ha den.

doxa_300t_searambler_vintage_1.jpg

Min Seamrambler är lite tröttare än din skulle man väl kunna säga :) Tavla och bezel har en del host slitage.

Min första DOXA! 6,7M serie med skeppet på baksidan.

Någon som vet vilket årtal ungefär det innebär?
Vilken länk som är rätt?
Samt hur svårt är det att få dom täta igen till iallafall 10atm?

IMG_4687.jpeg
Jag har läst att fram till -66 hade Doxa så man kunde utläsa produktionsår ur serienumret. Men sen tappade det helt. Oanvända boetter och lock med serienummer hittades i valven in på 2000-talet.
Skulle gissa på 68-70, senare brukar Synchron-loggan dyka upp på någon del.
Oerhört fint skick för en 50-åring som hänger med än!

Jag är ett fan av Heaton så hade vart kul. Säg till om du kan tänka dig att sälja den. Väldigt kul koncept att de skickade med boken. Hjälten/huvudrollen ska ha en Aquastar på sig i första boken. Säkert i denna med
Kan rekommendera boken! Tyckte den var bra! Även många trevliga referenser om man gillar dykning och klockor. Finns att klicka hem på Amazon ifall du vill köpa direkt 👍🏼

Helvete att jag inte slog till! Ser makalöst bra ut.
Den är verkligen kanonbra! Blev så glad när dom meddelade att jag skulle få leverans innan jul, vänta tills april vore mindre kul. Men har du tålamod så kan du alltid lägga en beställning och säkra upp ett exemplar. Dom första 250 gick åt snabbt.

Den är verkligen kanonbra! Blev så glad när dom meddelade att jag skulle få leverans innan jul, vänta tills april vore mindre kul. Men har du tålamod så kan du alltid lägga en beställning och säkra upp ett exemplar. Dom första 250 gick åt snabbt.
Var den inte helt slutsåld? Du menar att de bara var första batchen som tog slut? Jag tolkade det som att det var rubb och stubb som gått åt. Iofs brukat det väl alltid vara så att en del avbeställer när det blir lång väntan så det kan dyka upp rest ex.

Var den inte helt slutsåld? Du menar att de bara var första batchen som tog slut? Jag tolkade det som att det var rubb och stubb som gått åt. Iofs brukat det väl alltid vara så att en del avbeställer när det blir lång väntan så det kan dyka upp rest ex.
Oj, du verkar ha rätt. Helt slutsåld vad det ser ut som på hemsidan, med reservation att någon ändrar sig och avbeställer. Trodde det gällde 250 nu och 250 senare.

Tillbaka
Topp