• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Fyllde på med lite Doxa och Synchron i år.
Gott slut på klockåret önskar jag alla!
IMG_1634.jpeg

Tuffa tider efter jul/nyår 😄 Skämt åsido. 20' har jag mycket svårt att se den sälja för. Möjligtvis att man får vad den kostade ny eftersom den sålde slut på nolltid och är limiterad.
Ja, möjligtvis det om någon missade tåget, men idag är det knappast bristvara på limited editions i klockvärlden så tror man att den detaljen ska hissa priset så seglar man nog snett.

Ja, möjligtvis det om någon missade tåget, men idag är det knappast bristvara på limited editions i klockvärlden så tror man att den detaljen ska hissa priset så seglar man nog snett.
Håller helt med om det. Antal och hur populär/eftertraktad en specifik limiterad produkt blir väger in. Räcker knappast med att något är limiterat för att behålla eller eventuellt öka i värde.

Som jag har förstått det så är det redan bekräftat. Tydligen så har det varit svårt att få till urverket men det ska vara på gång.
Vad jag vet (men kan mkt väl ha fel) så finns det väl idag inget urverk som har en stor minutvisare som mäter tiden? Tutima och Sinn (?) har byggt egna moduler och förr fanns Lemania 5100, ngt off the shelf finns väl inte?

Vad jag vet (men kan mkt väl ha fel) så finns det väl idag inget urverk som har en stor minutvisare som mäter tiden? Tutima och Sinn (?) har byggt egna moduler och förr fanns Lemania 5100, ngt off the shelf finns väl inte?
Möjligt att jag hallucinerat, men jag har för mig jag sett nån hint om att de faktiskt skulle göra ett in-house verk för det här.

Som jag har förstått det så är det redan bekräftat. Tydligen så har det varit svårt att få till urverket men det ska vara på gång.
Ja, har sett en del rykten men det var första gången jag såg en bild på en med kronograffunktion. Kronan och kronografknappen verkar ha bytt plats på reproduktionen. Känns priset rimligt kommer det bli svårt att låta bli.

Tillbaka
Topp