• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Gör sig drägligt under makro också får man väl ändå säga!

DSC03625 (1).jpg

Har du testat på länk än? Är nog nära objektivt bättre på band eller gummi - Men! Den får en härlig tyngd och närvaro med en köttig länk. Som att mustaschen känns lite tjockare, shortsen känns lite kortare och man blir sugen på att knäppa upp skjortan några knappar. Kan va kul i kortare perioder!

1000005431.jpg

Har du testat på länk än? Är nog nära objektivt bättre på band eller gummi - Men! Den får en härlig tyngd och närvaro med en köttig länk. Som att mustaschen känns lite tjockare, shortsen känns lite kortare och man blir sugen på att knäppa upp skjortan några knappar. Kan va kul i kortare perioder!

1000005431.jpg
Helt enig med dig. En riktig strap-monster. Länk, Nato, tropic och rubber.

1000005431.jpg
Vilken otroligt poetisk beskrivning! Blir ju sugen bara därför! Tycker den är toksnygg på länk, men jag är en såndär sjuk jävel som avskyr att ha länk, oavsett klocka 😂

Köpte denna i veckan. Någon som känner till märket? Vet att dessa är väldigt stora inom dykning. Tycker klockan är riktig ball, Quartz, tunn och lite annorlunda. Bättre än förväntad. Dock synd att det är 22mm band som gäller. Annars är gummit helt ok.

IMG_5415.jpeg
Någon som har mer info om denna? Bristfällig info om klockan. Vet iofs inte vad jag vill veta men vore lite kul att hitta något på nätet.

Någon som har mer info om denna? Bristfällig info om klockan. Vet iofs inte vad jag vill veta men vore lite kul att hitta något på nätet.
Är väl rimligt att tro att Aqua Lung i nått skede har låtit godtycklig asiatiskt White label-fabrik tillverka billiga kvartsur åt dom. Precis som Poseidon gjort i omgångar.

Det ännu tråkigare alternativet är väl att tro att någon godtycklig White label fabrik har låtit tillverka dessa för att tjäna pengar på Aqua Lung varumärket. Känns dock mindre sannolikt.

Bilagor

• Screenshot_20240223_212258_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20240223_212258_com.android.chrome.jpg
    143.2 KB · Visningar: 6
De där såldes via olika dykbutiker för ett antal år sen. Jag har en NOS liggande som jag inte kunde låta bli att köpa. Kvalitetskänslan tycker jag är bra. Minns inte vilket urverk som sitter i men har för mig det var något japanskt, kanske Miyota. Jag har sett samma klocka med olika namn på tavlan. Kan kolla närmre på min vid något tillfälle och se om det går att lista ut vem tillverkaren är.

Är väl rimligt att tro att Aqua Lung i nått skede har låtit godtycklig asiatiskt White label-fabrik tillverka billiga kvartsur åt dom. Precis som Poseidon gjort i omgångar.

Det ännu tråkigare alternativet är väl att tro att någon godtycklig White label fabrik har låtit tillverka dessa för att tjäna pengar på Aqua Lung varumärket. Känns dock mindre sannolikt.
Alltså 50 50…. Skrämmande hur lika dessa är. Jag tänker spontant att märket Aqua Lung är sjukt stora inom dykning osv. Rätt så konstigt att man inte marknadsför klockan på något sätt. Helt ärligt finns det typ noll information om klockan. Vore trevligt att kunna hitta något. Har sett två tidigare annonser på K/s men utan någon matnyttig information.

De där såldes via olika dykbutiker för ett antal år sen. Jag har en NOS liggande som jag inte kunde låta bli att köpa. Kvalitetskänslan tycker jag är bra. Minns inte vilket urverk som sitter i men har för mig det var något japanskt, kanske Miyota. Jag har sett samma klocka med olika namn på tavlan. Kan kolla närmre på min vid något tillfälle och se om det går att lista ut vem tillverkaren är.
Åh vad snällt, tack! Tycker också kvaltient känns gedigen för det prissegmentet. Köpte en CWC RN för någon vecka sen, spontant vet jag inte vilken jag gillar mer. Aqua Lungen kostar en bråkdel av CWC:n. Men vad kul att du också har en.

Tror du klockan på bilden @TheSpeedyShutter bifogade är en typ likadan som vår?

Åh vad snällt, tack! Tycker också kvaltient känns gedigen för det prissegmentet. Köpte en CWC RN för någon vecka sen, spontant vet jag inte vilken jag gillar mer. Aqua Lungen kostar en bråkdel av CWC:n. Men vad kul att du också har en.

Tror du klockan på bilden @TheSpeedyShutter bifogade är en typ likadan som vår?
Boett är garanterat samma. Kolla typsnitt och tänder på vridring osv. 0% chans att dom kommer från olika fabriker 😅 Viss tavel-variation har dom dock lyckats med!

Alltså 50 50…. Skrämmande hur lika dessa är. Jag tänker spontant att märket Aqua Lung är sjukt stora inom dykning osv. Rätt så konstigt att man inte marknadsför klockan på något sätt. Helt ärligt finns det typ noll information om klockan. Vore trevligt att kunna hitta något. Har sett två tidigare annonser på K/s men utan någon matnyttig information.
Alla större dykmärken gör likadant. Finns en massa olika med Poseidon, Aqualung, Divex, Apeks osv.

Boett är garanterat samma. Kolla typsnitt och tänder på vridring osv. 0% chans att dom kommer från olika fabriker 😅 Viss tavel-variation har dom dock lyckats med!
Haha känns ju förträffligt 😅 en snabb googling av klockan ovan kunde jag konstatera att det sitter ett Seiko VX42 urverk. En liten rimlighetsbedömning bör det kanske vara samma.
Alla större dykmärken gör likadant. Finns en massa olika med Poseidon, Aqualung, Divex, Apeks osv.
Jaha spännande. Kul att kunna reda ut några frågetecken. Tack för hjälpen. 😃

Två mellanringar på totalt 26mm och ett helt vanligt fast 50mm objektiv. Just här är ljuskällan en speedlight mot en vit vägg på nära avstånd, så helt handhållet, men det gör man ju såklart som man vill med.

Hela min filosofi kring fotografering är att göra mycket få medel! Äger 4 år senare bara två objektiv. Fast 35 och 50, men på APS-C, så kanske snarare 50 och 75 om man ska vara rättvis.

Benthos H1 är riktigt grym. Vilken pjäs!
Lite av ett spontanköp för att stilla suget inför annat så får se om jag ens tänker bära den😅
Mycket klocka för pengen sett till sin spec med stål 904L(Rolex kör samma), safir+ar, keramiskt insert med lumibrite lysmassa, eta elabore’ etc. Kul med signerade boken dessutom ;)

DEDB3AA7-3837-4681-935B-2247C19C7D9C.jpeg

51580E8A-8AE2-49B1-81FB-F2B62FAB26F0.jpeg

E66463B8-7C00-4297-87AB-BB3FA174E30A.jpeg

Vid snabb affär ett lägre pris än det utsatta i min annons :D
oanv., fullset, plaster kvar etc. Årets saltaste sommarklocka!?-självklart! PM

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp