• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Leppe

Panerai
2-Faktor
2194CD25-A23D-4AFD-AA8A-9781EC815ACE.jpeg


Målet:
Doxa-Sub-300-historical-perspective-vintage-review-2.jpeg
Kul att du är igång!
Jag köpte på mig lite delar för ett sånt projekt för ett par år sen men har inte fått tummen ur.
Blir spännande att se resultatet!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Kul att du är igång!
Jag köpte på mig lite delar för ett sånt projekt för ett par år sen men har inte fått tummen ur.
Blir spännande att se resultatet!
Ja, jag är väldigt förväntansfull. Blir det bra är det stor chans att Doxan kommer sitta klistrad på armen hela sommaren. Har också NOS expandro-länkar som jag mekat ihop med NOS expandro-spänne som ska paras ihop med en Uncle Seiko BOR med uppborrade hål i riskornen för extra flex.
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Ja, jag är väldigt förväntansfull. Blir det bra är det stor chans att Doxan kommer sitta klistrad på armen hela sommaren. Har också NOS expandro-länkar som jag mekat ihop med NOS expandro-spänne som ska paras ihop med en Uncle Seiko BOR med uppborrade hål i riskornen för extra flex.
Det är just nos expandro länk o spänne jag också köpte på mig👍
Låter skitkul!
 

DrDre

Patek
Provar vitt gummi. Inte helt såld, tror jag gillar BoR-länken för mycket.
1000012924.jpg

Jag tycker, utifrån din bild, att det blev väldigt snyggt. Den vita remmen och de vita detaljerna på klockan passar väldigt bra ihop. Det enda man kan ha synpunkter på är väl den lite avhuggna designen i slutet på på tropic bandet, men det är ju så de alltid sett ut. Mitt är likadant. Det hade varit finare om slutet varit lite rundare och mönstret fortsatt längre ner.

image.jpg
 

JKL

Breitling
Jag tycker, utifrån din bild, att det blev väldigt snyggt. Den vita remmen och de vita detaljerna på klockan passar väldigt bra ihop. Det enda man kan ha synpunkter på är väl den lite avhuggna designen i slutet på på tropic bandet, men det är ju så de alltid sett ut. Mitt är likadant. Det hade varit finare om slutet varit lite rundare och mönstret fortsatt längre ner.

image.jpg
Ja, jag håller med. Jag gillar tronicband generellt men avslutet hade kunna gjorts snyggare. Eller så får man skaffa större handleder så det inte syns så tydligt 😂
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Paketöppning!

IMG_7453.jpeg


IMG_7454.jpeg


IMG_7455.jpeg


IMG_7456.jpeg


IMG_7457.jpeg


IMG_7458.jpeg


IMG_7459.jpeg


Den är sinnessjuk! Visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig, men den är magisk på handleden, vridningen är bland de bästa jag använt, verket är mjukt och skönt. Sen har jag läst att rotorn är högljudd, men den varken känns eller hörs på min. Var mycket skeptisk till den blanka urtavlan och keramiska inlägget men när jag ser det i verkligheten är det perfekt!
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Paketöppning!

IMG_7453.jpeg


IMG_7454.jpeg


IMG_7455.jpeg


IMG_7456.jpeg


IMG_7457.jpeg


IMG_7458.jpeg


IMG_7459.jpeg


Den är sinnessjuk! Visste inte riktigt vad jag hade att vänta mig, men den är magisk på handleden, vridningen är bland de bästa jag använt, verket är mjukt och skönt. Sen har jag läst att rotorn är högljudd, men den varken känns eller hörs på min. Var mycket skeptisk till den blanka urtavlan och keramiska inlägget men när jag ser det i verkligheten är det perfekt!
Så jäkla tuff! Grattis!
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Fortfarande ingen lösning med denna breda länkbit? Tänker främst på eftermarknadslänk.
25E52169-F47E-4F32-8218-31659D4FCAED.jpeg
Det här "raka" från Ali Express sägs funka förutsatt att du du använder 300T-ändlänkarna:

 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
Har testat nästan allt men är inget som slår ett Isofrane på Synchron. Hojta till om det är någon som mot förmodan har ett orange eller gult att avyttra.
1000009470.jpg
Jag tycker det blir för tjockt och otympligt på iso. Smaken är ju dock som baken.. Lär ändå ska behålla det ljusgrå originalet, man har ju ändrat åsikt förr.

Växlar just nu mellan elastiskt mn, Tropic och nått gummi från Maen.

Här på elastiskt:
1000006836.jpg
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Jag tycker det blir för tjockt och otympligt på iso. Smaken är ju dock som baken.. Lär ändå ska behålla det ljusgrå originalet, man har ju ändrat åsikt förr.

Växlar just nu mellan elastiskt mn, Tropic och nått gummi från Maen.

Här på elastiskt:
1000006836.jpg
MN tycker jag är riktigt bra och snyggt men tycker den blir lite topptung om det är för elastiskt. Föredrar den lite styvare modellen typ Erikas.
1000009482.jpg
20240605_191643.jpg
 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
MN tycker jag är riktigt bra och snyggt men tycker den blir lite topptung om det är för elastiskt. Föredrar den lite styvare modellen typ Erikas.
1000009482.jpg
20240605_191643.jpg
Japp håller helt med. Testat nått som var lite för mjukt. Fick ha det såpass spänt att det inte var speciellt bekvämt för att klockan skulle sitta ordentligt.

Har varit nära att klicka hem ett Erikas ett par gånger. Hamnade dock istället med Nick Mankeys pro-band som jag är nöjd med. För stunden.. lite av en sjukdom detta. Man vill ju prova "lite" olika :)
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Topp