• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Synchron PVD idag

synchron_pvd_wrist_4.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Kanske att ytfinishen från Clive Cussler modellen hamnar i permanent kollektion?
Limited Edition.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Limited Edition.
Riktigt bra version av den klockan tycker jag. 👌 Synd bara att den är så sjukt dyr. 37K för en SUB 300T är ju galet.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Lite som att köpa stentvättade jeans med hål i :)
Men bättre läsbarhet än förra.

Jag brukar också tänka på färdigslitna jeans jämförelsen, men samtidigt så är jag väldigt förtjust i exempelvis väl slitna elgitarrer - inklusive såna nya som är "reliced" från början. Och den här Doxan tycker jag de har lyckats bra med finishen på. Den är kanske inte realistiskt sliten, men det har liksom blivit ett konstverk i sig av den. Halvera priset så köper jag den direkt :)

strata_relic1.jpg


Doxa för OT.

doxa_300t_1967_wrist_7.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Jag brukar också tänka på färdigslitna jeans jämförelsen, men samtidigt så är jag väldigt förtjust i exempelvis väl slitna elgitarrer - inklusive såna nya som är "reliced" från början. Och den här Doxan tycker jag de har lyckats bra med finishen på. Den är kanske inte realistiskt sliten, men det har liksom blivit ett konstverk i sig av den. Halvera priset så köper jag den direkt :)

strata_relic1.jpg


Doxa för OT.

doxa_300t_1967_wrist_7.jpg
Jag med - även om jag nu har köpstopp.
En kommentar på ett annat forum var om visarna. För att fortsätta jämförelsen med kläder; De ser ut som ett par nya Stan Smith-lyser i mörkret.
IMG_4060.jpeg
 

Leppe

Panerai
2-Faktor
Limited Edition.
Gillar ytfinishen! Ser bra ut. Mera skeptisk till kompass-stjärnan och röda texten på tavlan. Jag kan kanske bara för lite om C.C.?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
😜 haha, jag har varken läst några böcker eller sett några filmer(om det nu finns några). Har bara hört namnet flertalet ggr på TGN pod
Min rekommendation skulle vara att fortsätta läsa Cussler i den takten du gjort hittils. Om "Sahara" går på TV en kväll så kanske kolla den? Eller inte om det går nån repris av något bra avsnitt av Café Norrköping med Ragnar Dahlberg på andra kanalen.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Min rekommendation skulle vara att fortsätta läsa Cussler i den takten du gjort hittils. Om "Sahara" går på TV en kväll så kanske kolla den? Eller inte om det går nån repris av något bra avsnitt av Café Norrköping med Ragnar Dahlberg på andra kanalen.
Va? Inget fel på Cussler ju! 😲 Jag har läst alla 25 böckerna i Dirk Pitt-serien och jag tycker att de är underhållande. 😁 Det är ju kanske inte den mest intellektuella litteraturen men helt klart kul äventyrsromaner. 👌
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Va? Inget fel på Cussler ju! 😲 Jag har läst alla 25 böckerna i Dirk Pitt-serien och jag tycker att de är underhållande. 😁 Det är ju kanske inte den mest intellektuella litteraturen men helt klart kul äventyrsromaner. 👌
Var tvungen att leta upp Dirk Pitt på Storytel. Ska lyssna på en nästa vecka, det hör väl till allmänbildningen. Måste man börja från början eller kan man hoppa in varsomhelst?
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Var tvungen att leta upp Dirk Pitt på Storytel. Ska lyssna på en nästa vecka, det hör väl till allmänbildningen. Måste man börja från början eller kan man hoppa in varsomhelst?
Du kan ta vilkensom. Det är samma bok allihopa. I några av böckerna har den superintelligenta tjejen med jättestora bröst som omedelbart faller för Dirk Pitt rött hår och i några har hon rågblont hår men annars är handlingen densamma.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Du kan ta vilkensom. Det är samma bok allihopa. I några av böckerna har den superintelligenta tjejen med jättestora bröst som omedelbart faller för Dirk Pitt rött hår och i några har hon rågblont hår men annars är handlingen densamma.
Då har du nog fokuserat på fel saker i böckerna. 😁
 

StaffanS

Cartier
2-Faktor
Post-bad promenad med isdykaren.

Gällande Cussler och tidigare diskussion har jag bara ljudbokat första boken. Givet att böckerna tycks vara stand alone skulle jag kanske rekommendera nån senare bok. Är verkligen ingen litterär finsmakare, men det fanns viss förbättringspotential! Men med det sagt - lyssnande ändå klart. Oklart om det säger mer om mig eller boken dock :)

1000007748.jpg
 
Topp