• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

För kort länk så får bli på tropic tills vidare, snygg bredvid den nyare också!

1000012401.jpg
Snyggt jobbat!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ja, bra pris. Personligen har jag svårt för trasigt lume i visare. Och så har jag en redan 😅

Verkar också generellt vara svagt intresse för vintage i tråden.
Trasig lume känns inte som en biggie numera? Med små medel så får man rätt bra relume idag.
Ja det kanske är lite dåligt tryck på vintage här inne.. Synd! De tidiga boetterna och länkarna är något helt annat än dagens puckar ;)
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Jag behöver hjälp kamrater. Är nog lite rastlös därav kommande frågeställning.

Är sugen på att testa en Doxa Sub 300 orange. Tror nog det har med plexit att göra dock aldrig testat en. Har en Synchron Miltary som jag verkligen gillar. Den är lagom speciell, strap-monster, har följt med på många äventyr men inte tillräckligt många för att skapa ett riktigt affektionsvärde. Lite trevande men vet inte om det värt att sälja denna och köpa en Doxa. Någon varit med om samma sak?

IMG_5486.jpeg
IMG_5020.jpeg
IMG_4914.jpeg
IMG_4815.jpeg
IMG_4673.jpeg
IMG_4408.jpeg
IMG_4353.jpeg
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jag behöver hjälp kamrater. Är nog lite rastlös därav kommande frågeställning.

Är sugen på att testa en Doxa Sub 300 orange. Tror nog det har med plexit att göra dock aldrig testat en. Har en Synchron Miltary som jag verkligen gillar. Den är lagom speciell, strap-monster, har följt med på många äventyr men inte tillräckligt många för att skapa ett riktigt affektionsvärde. Lite trevande men vet inte om det värt att sälja denna och köpa en Doxa. Någon varit med om samma sak?
Hela tiden. Det är därför som det konstant ligger minst sex olika klockor i lådan, vilket ibland stör mig lite. Jag önskar jag hade sinnesro att uppskatta en i taget.
 

StaffanS

Omega
2-Faktor
Jag behöver hjälp kamrater. Är nog lite rastlös därav kommande frågeställning.

Är sugen på att testa en Doxa Sub 300 orange. Tror nog det har med plexit att göra dock aldrig testat en. Har en Synchron Miltary som jag verkligen gillar. Den är lagom speciell, strap-monster, har följt med på många äventyr men inte tillräckligt många för att skapa ett riktigt affektionsvärde. Lite trevande men vet inte om det värt att sälja denna och köpa en Doxa. Någon varit med om samma sak?

IMG_5486.jpeg
IMG_5020.jpeg
IMG_4914.jpeg
IMG_4815.jpeg
IMG_4673.jpeg
IMG_4408.jpeg
IMG_4353.jpeg
Går ofta i samma tankar, ja bortsett från att sälja nuvarande synchron då. Men en doxa sub 300 pro ligger högt upp på "vill ha-listan". Finns det hjärterum så .. :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag behöver hjälp kamrater. Är nog lite rastlös därav kommande frågeställning.

Är sugen på att testa en Doxa Sub 300 orange. Tror nog det har med plexit att göra dock aldrig testat en. Har en Synchron Miltary som jag verkligen gillar. Den är lagom speciell, strap-monster, har följt med på många äventyr men inte tillräckligt många för att skapa ett riktigt affektionsvärde. Lite trevande men vet inte om det värt att sälja denna och köpa en Doxa. Någon varit med om samma sak?

IMG_5486.jpeg
IMG_5020.jpeg
IMG_4914.jpeg
IMG_4815.jpeg
IMG_4673.jpeg
IMG_4408.jpeg
IMG_4353.jpeg
Bara en liten side note: det är kupat safir och inte plexi på de moderna Sub 300.

Tycker absolut du ska prova en!
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Hela tiden. Det är därför som det konstant ligger minst sex olika klockor i lådan, vilket ibland stör mig lite. Jag önskar jag hade sinnesro att uppskatta en i taget.
Märkligt att man inte är riktigt tillfreds med det man har. Har redan i år flippat 7 klockor och köpt 3 nya. En tuff kamp mot sitt inre….
Går ofta i samma tankar, ja bortsett från att sälja nuvarande synchron då. Men en doxa sub 300 pro ligger högt upp på "vill ha-listan". Finns det hjärterum så .. :)
Då kanske vi får bråka om den först bästa som kommer ut på k/s ;) vill helst inte ha bägge. Får bli antingen eller. Det som väger lite med Synchron är att den inte går att köpa i butik till skillnad från Doxan.
Bara en liten side note: det är kupat safir och inte plexi på de moderna Sub 300.

Tycker absolut du ska prova en!
Jaha jag var så säker på att det var plexi. Man får verkligen en liten vintagekänlsa med plexit. Får se om jag har vägarna förbi fredmans för att testa. Tycker den ser riktigt cool ut.
 

StaffanS

Omega
2-Faktor
Märkligt att man inte är riktigt tillfreds med det man har. Har redan i år flippat flippat 7 klockor och köpt 3 nya. En tuff kamp mot sitt inre….

Då kanske vi får bråka om den först bästa som kommer ut på k/s ;) vill helst inte ha både. Får bli antingen eller. Det som väger lite med Synchron är att den inte går att köpa i butik till skillnad från Doxan.

Jaha jag var så säker på att det var plexi. Man får verkligen en liten vintagekänlsa med plexit. Får se om jag har vägarna förbi fredmans för att testa. Tycker den ser riktigt cool ut.
Nja blir nog inget bråk härifrån :) Ska verkligen försöka låta bli några större inköp detta år. Fyller jämnt nästa år så tänker att det vore lämpligare att unna sig då!

Det gick väl en anniversary sub 300 pro för nån månad sen för strax norr om 15k. Den var inte ofrestande!
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Nja blir nog inget bråk härifrån :) Ska verkligen försöka låta bli några större inköp detta år. Fyller jämnt nästa år så tänker att det vore lämpligare att unna sig då!

Det gick väl en anniversary sub 300 pro för nån månad sen för strax norr om 15k. Den var inte ofrestande!
Så kul att ha något att se fram emot. Absolut en fin present till sig själv :) Var kanske inte lika sugen då. Tankarna har förmodligen väckts pga det fina vädret vi har i södra Sverige
 
Märkligt att man inte är riktigt tillfreds med det man har. Har redan i år flippat 7 klockor och köpt 3 nya. En tuff kamp mot sitt inre….

Då kanske vi får bråka om den först bästa som kommer ut på k/s ;) vill helst inte ha bägge. Får bli antingen eller. Det som väger lite med Synchron är att den inte går att köpa i butik till skillnad från Doxan.

Jaha jag var så säker på att det var plexi. Man får verkligen en liten vintagekänlsa med plexit. Får se om jag har vägarna förbi fredmans för att testa. Tycker den ser riktigt cool ut.
Nån som vet hur mycket Fredmans har hemma? Jag har varit på väg dit men aldrig tagit mig tid att hitta parkering i närheten.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Var väl drygt ett år sen jag var där. Jag upplevde att de hade en hel del. Definitivt något ex av varje modell. Kanske inte alla färgerna av alla modellerna - det börjar ju bli väldigt många varianter eftersom Doxorna är så "färggranna" så att säga.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ha, det hade jag helt missat trots alla gånger den länkats till i forumet :)
Fan det missade jag med 😁 Skitkul.

Min är lite konstig också. Synchron boett, krona och boettlock men tavla och länk är pre-Synchron. 🤷🏻

Klockan ska vara svensksåld och jag har bra koll på första ägarens förehavanden men oklart om den fått några delar bytta vid ev service. Känns lite långsökt att man bytt till både äldre tavla och länk.

Kan det vara nåt Synchron plockade ihop när de tog över? Har sett några få med samma setup.

IMG_3361.jpeg
 
Topp