• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Byter till sub 300 efter ett par dagar med Aquastar. Trots differens på 5mm i diameter så bärs denna i princip lika bekvämt.

1000015878.jpg

Jäkla trevlig den där, hade en på gummi en gång som jag kan sakna mellan varven. Bra köp 👍
Kan förstå att du saknar den. Jag tror nog jag gillar den mer i länk men kanske får ta och skaffa ett passande gummi för testa.

Början på våran var jag sugen på den orangea Doxa Sub och var nära att slå till på k/s men blev inget av. Känslan av att inte ha en beater/sommarklocka tärde på mig så jag kompenserade mig med att köpa den orangea DS1000 vilket jag verkligen gillade. En perfekt sommarklocka och inte minst strapmonster. Och nu i veckan dök denna turkosa Doxan upp och kan inte ens föreställa mig något mer prisvärd sommarduo än dessa två ihop. En på gummi och en på länk. En orange och en turkos. Bra urverk som många kan hantera och inget man behöver vara rädd för att använda. Alltså är jag helt nöjd att det inte blev något i våras.

Nu en bild på duon (sorry kanske för OT men det är åtminstone hälften rätt 😉)

IMG_1934.jpeg

Det är bara de SUB300 som tillverkades under Marei-eran som har feet på tavlan vad jag vet. Det var 50th Anniversary och Aqualung som hade det.
Typiskt att det är förbehållet de dyrare varianterna. Meter-varianten tycker jag ser lite tom ut i jämförelse. Sjukt ändå vilka ynkligt små detaljer vi är beredda att betala dyrt för. Ett annat typsnitt, en företagslogotyp, en lite fetare visare..

Typiskt att det är förbehållet de dyrare varianterna. Meter-varianten tycker jag ser lite tom ut i jämförelse. Sjukt ändå vilka ynkligt små detaljer vi är beredda att betala dyrt för. Ett annat typsnitt, en företagslogotyp, en lite fetare visare..
Ja, lite synd. De limiterade har också Doxa-krona och segelbåten istället för Jenny-fisken vilket är en stor fördel tycker jag. Svåra att få tag på bara.

Ja, lite synd. De limiterade har också Doxa-krona och segelbåten istället för Jenny-fisken vilket är en stor fördel tycker jag. Svåra att få tag på bara.
Men det är ju ändå lite bra att de limiterade varianterna skiljer sig lite ifrån de som säljs idag. Annars hade de inte känts så limiterade samt att alla de som skaffat limiterad variant skulle känt sig lite snuvade på konfekten 😬 men skillnaderna är små hehe

Men det är ju ändå lite bra att de limiterade varianterna skiljer sig lite ifrån de som säljs idag. Annars hade de inte känts så limiterade samt att alla de som skaffat limiterad variant skulle känt sig lite snuvade på konfekten 😬 men skillnaderna är små hehe
Ja, helt klart. Tycker ändå att de är för lika men samtidigt så känner jag "fler Doxa till folket". 😁 Jag hade själv SUB300 50th anniversary Sharkhunter men störde mig inte nämnvärt när de nya släpptes. Man får vara nörd för att se skillnaden! 😅

Jag har burit alldeles för lite Doxa i sommar.
Får se till att ta igen det i höst!
IMG_1633.jpeg
Exakt en sådan där searambler aqualung hade jag när jag och hustrun backpackade i sydostasien. Det kanske är min gamla? Det är just nu sex år sedan. Saknat den ganska ofta och jag är en sucker för cusion case. I början av december drar vi med varsin ryggsäck igen. Denna gången med enkel biljett. När det för några dagar sedan fanns en pro på originalgummi till salu så kunde jag inte hålla mig. Ska bli härligt att äga Doxa igen för nästa stora äventyr.

Exakt en sådan där searambler aqualung hade jag när jag och hustrun backpackade i sydostasien. Det kanske är min gamla? Det är just nu sex år sedan. Saknat den ganska ofta och jag är en sucker för cusion case. I början av december drar vi med varsin ryggsäck igen. Denna gången med enkel biljett. När det för några dagar sedan fanns en pro på originalgummi till salu så kunde jag inte hålla mig. Ska bli härligt att äga Doxa igen för nästa stora äventyr.
Jisses va härligt det låter!
Vet inte om det kanske är din gamla? Jag köpte från finland för kanske 4 år sen.
Den är grym!
Det blir ju perfekt med en sub300 pro på armen👍 Ha en trevlig resa!

Jisses va härligt det låter!
Vet inte om det kanske är din gamla? Jag köpte från finland för kanske 4 år sen.
Den är grym!
Det blir ju perfekt med en sub300 pro på armen👍 Ha en trevlig resa!
Då är din nog en annan likadan men man vet ju inte vilka vägar klockor tar. Här några snart sex år gamla bilder från Filippinerna. Det kommer bli bra detta.
IMG_1012.jpeg
IMG_0400.jpeg
IMG_3104.jpeg
IMG_0325.jpeg

Anledningen till varför jag inte köpt en tråksub är för att jag vet att den skulle ta all handledstid. Denna känns som en tråksub, på gott och ont
IMG_5182.jpeg
Luriga dom där! Snor all handledstid och väcker så mycket uppmärksamhet att man aldrig tröttnar! Blinget i länken gör det jävligt mångsidig också. Tvekar aldrig att ha doxa till kostym.

Då var man med Doxa igen. Det var lite meckigt att få på gummit, men efter ett tag hittade jag en metod att tvinga in sprintarna. Tur jag har bra grejer inklusive ett förstorning med belysning. Det sharkmesh som följde med var oväntat bra. Gummit är väldigt bekvämt och av hög klass med ett av de bättre spännen jag haft med on the fly adjustment. Bonus är att jag liksom säljare har samma tjocklek på handleden, 18,5cm, så allt passade direkt.
Stort tack @sand3rs för att jag fick överta klockan. Den kommer bli en milstolpe för mig och mina planer.
Skitbilder utan solljus men det får bli så när man precis paketöppnat.

IMG_9767.jpeg
IMG_9768.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp