Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla trevlig den där, hade en på gummi en gång som jag kan sakna mellan varven. Bra köpDenna är verkligen wow… Får passa på njuta av den innan den går i dvala
![]()
![]()
Kan förstå att du saknar den. Jag tror nog jag gillar den mer i länk men kanske får ta och skaffa ett passande gummi för testa.Jäkla trevlig den där, hade en på gummi en gång som jag kan sakna mellan varven. Bra köp![]()
Inte full koll här men 50årsjubilarerna har ft har jag för mig, samt us divers varianterna(som min). Sen kanske äldre varianter också har det? @MaBr har nog mycket bättre koll än migOm man vill ha feet-skalan på en sub300 är det då vissa årgångar som gäller, en annan marknad eller bara speciella utgåvor?
Det är bara de SUB300 som tillverkades under Marei-eran som har feet på tavlan vad jag vet. Det var 50th Anniversary och Aqualung som hade det.Inte full koll här men 50årsjubilarerna har ft har jag för mig, samt us divers varianterna(som min). Sen kanske äldre varianter också har det? @MaBr har nog mycket bättre koll än mig
Typiskt att det är förbehållet de dyrare varianterna. Meter-varianten tycker jag ser lite tom ut i jämförelse. Sjukt ändå vilka ynkligt små detaljer vi är beredda att betala dyrt för. Ett annat typsnitt, en företagslogotyp, en lite fetare visare..Det är bara de SUB300 som tillverkades under Marei-eran som har feet på tavlan vad jag vet. Det var 50th Anniversary och Aqualung som hade det.
Ja, lite synd. De limiterade har också Doxa-krona och segelbåten istället för Jenny-fisken vilket är en stor fördel tycker jag. Svåra att få tag på bara.Typiskt att det är förbehållet de dyrare varianterna. Meter-varianten tycker jag ser lite tom ut i jämförelse. Sjukt ändå vilka ynkligt små detaljer vi är beredda att betala dyrt för. Ett annat typsnitt, en företagslogotyp, en lite fetare visare..
Men det är ju ändå lite bra att de limiterade varianterna skiljer sig lite ifrån de som säljs idag. Annars hade de inte känts så limiterade samt att alla de som skaffat limiterad variant skulle känt sig lite snuvade på konfektenJa, lite synd. De limiterade har också Doxa-krona och segelbåten istället för Jenny-fisken vilket är en stor fördel tycker jag. Svåra att få tag på bara.
Ja, helt klart. Tycker ändå att de är för lika men samtidigt så känner jag "fler Doxa till folket".Men det är ju ändå lite bra att de limiterade varianterna skiljer sig lite ifrån de som säljs idag. Annars hade de inte känts så limiterade samt att alla de som skaffat limiterad variant skulle känt sig lite snuvade på konfektenmen skillnaderna är små hehe
Håller helt med om allt du skriverJa, helt klart. Tycker ändå att de är för lika men samtidigt så känner jag "fler Doxa till folket".Jag hade själv SUB300 50th anniversary Sharkhunter men störde mig inte nämnvärt när de nya släpptes. Man får vara nörd för att se skillnaden!
![]()
Exakt en sådan där searambler aqualung hade jag när jag och hustrun backpackade i sydostasien. Det kanske är min gamla? Det är just nu sex år sedan. Saknat den ganska ofta och jag är en sucker för cusion case. I början av december drar vi med varsin ryggsäck igen. Denna gången med enkel biljett. När det för några dagar sedan fanns en pro på originalgummi till salu så kunde jag inte hålla mig. Ska bli härligt att äga Doxa igen för nästa stora äventyr.Jag har burit alldeles för lite Doxa i sommar.
Får se till att ta igen det i höst!
![]()
Jisses va härligt det låter!Exakt en sådan där searambler aqualung hade jag när jag och hustrun backpackade i sydostasien. Det kanske är min gamla? Det är just nu sex år sedan. Saknat den ganska ofta och jag är en sucker för cusion case. I början av december drar vi med varsin ryggsäck igen. Denna gången med enkel biljett. När det för några dagar sedan fanns en pro på originalgummi till salu så kunde jag inte hålla mig. Ska bli härligt att äga Doxa igen för nästa stora äventyr.
Då är din nog en annan likadan men man vet ju inte vilka vägar klockor tar. Här några snart sex år gamla bilder från Filippinerna. Det kommer bli bra detta.Jisses va härligt det låter!
Vet inte om det kanske är din gamla? Jag köpte från finland för kanske 4 år sen.
Den är grym!
Det blir ju perfekt med en sub300 pro på armenHa en trevlig resa!
Min gamla, grymt äventyr den fick vara med på! Numera har jag en gammal 300T som lever ett lugnt livDå är din nog en annan likadan men man vet ju inte vilka vägar klockor tar. Här några snart sex år gamla bilder från Filippinerna. Det kommer bli bra detta.![]()
![]()
![]()
![]()
Ja det var ju dig jag köpte den av. Fin 300T du har. Ska oavsett bli trevligt med Doxa igen som resesällskap. Den här gången ska jag tänka lite mer på att iskall AC och sedan tropisk värme kan ge kondens.Min gamla, grymt äventyr den fick vara med på! Numera har jag en gammal 300T som lever ett lugnt liv
![]()
Luriga dom där! Snor all handledstid och väcker så mycket uppmärksamhet att man aldrig tröttnar! Blinget i länken gör det jävligt mångsidig också. Tvekar aldrig att ha doxa till kostym.Anledningen till varför jag inte köpt en tråksub är för att jag vet att den skulle ta all handledstid. Denna känns som en tråksub, på gott och ont![]()