• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Tja,
Letar en första ”riktig” klocka och har fastnat för Doxa. Kollar på 600T och Sub200. Budget kring 20. Kan tänka mig begagnad med.
Hjälp mig!
Sub 200 är väldigt bekväm och enkel att ha till alla möjliga tillfällen. Jag stod som många andra i valet mellan 600T och 200 men den förra var för klumpig, jag var mest ute efter en klocka som satt lite lättare på handleden. Dock skulle jag nog satsa på en färgglad tavla. Roliga, mer Doxa. Själv köpte jag en gul men även knallblåa och orange är roliga.

Bläddrade lite i doxa-bok och hittade denna annons. Tänkte att fler här skulle uppskatta den!

39.jpg

Senast ändrad:
Klart du ska ha en orange! Köp t.e.x. den begagnade 300 professional som ligger på köp/sälj!

IMG_6075.jpeg

Det blev jag som knep den 🙂 har enbart testat 300T tidigare och denna 300 är mycket trevligare. Glaset, länken och spännet är oändligt mycket bättre än på systermodellen. Kan ha varit ett måndagsexemplar jag testat men skillnaderna kvarstår.

Senast ändrad:
IMG_6075.jpeg

Det blev jag som knep den 🙂 har enbart testat 300T tidigare och denna 300 är mycket trevligare. Glaset, länken och spännet är oändligt mycket bättre än på systermodellen. Kan ha varit ett ”dåligt” ex jag testat men skillnaderna kvarstår.
Grattis till den - Hojta om du är sugen på svart original Doxa gummi till den!

Jag köpte dessa efter läst på ett annat forum en som testat sig fram. Så jag kan inte ta åt mig äran.

Armband 20mm:

Spänne 18mm:

Verkar bara ligga på Synchronusa.com, jag har frågat om den kommer dyka upp på Synchronwatches.com med.
Förövrigt så är Tropic-banden prissatta till 79:- just nu, verkar ha lite problem med valutorna för stunden.
De har nog inte riktigt hunnit med än. Ärligt talat lade jag inte märke till den urlen när jag beställde en igår, hm kan bli spännande det här :) Jag tror nog att det blir OK trots allt. En spännande detalj var att momsen blev 20%. Är osäker på exakt hur det funkar - i vilka fall momsen beräknas på ursprungslandet respektive mottagarlandet.

Tråkigt nog så direktöversatte de inte dollar till kronor 1:1 som någon såg några inlägg högre upp. :)

De har nog inte riktigt hunnit med än. Ärligt talat lade jag inte märke till den urlen när jag beställde en igår, hm kan bli spännande det här :) Jag tror nog att det blir OK trots allt. En spännande detalj var att momsen blev 20%. Är osäker på exakt hur det funkar - i vilka fall momsen beräknas på ursprungslandet respektive mottagarlandet.

Tråkigt nog så direktöversatte de inte dollar till kronor 1:1 som någon såg några inlägg högre upp.
Jag reagerade på bannern på Synchronusa.com att allt skeppas från USA, därför gick jag in på EU-siten istället. Hoppas de kan konvertera ordern så du slipper tullar i onödan.

Tillbaka
Topp