• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Drömska tråden om F.P. Journe

Usch vad tråkigt. Det är en klocka i alla fall jag vill köpa ny från AD.
Ja det suget verkligen...
Insåg att de har en 40mm Titalyt. Kanske att den blir liten men antar det är lättare att köpa...?
Screenshot_20200706_165646.jpg

Edit: Kollade med Paris och denna kan man få inom året om man bekräftar köp nu. Är dock rädd att denna är för liten för mig givet att just denna ska vara lite sportigare/större, och lär ju inte vara lättsåld om man inser att den är för liten...

Också tråkigare boett med rundare kanter och inga skruvar.
EL_titalyt_ctc_Anthracite_fb_Collection.png

Senast ändrad:
Paris Boutique brukar vara generösa med rabatt, Kolla annars med Rabat i Madrid/Barcelona som även dom brukar vara medgörliga.

Ledsamt att man fick upp ögonen för Elegante 48 nu och inte för ett år sen, och då inser att det har blivit hets kring den och ännu en vacker klocka är hopplöst svår att få tag på. Vad får man ge?

Ledsamt att man fick upp ögonen för Elegante 48 nu och inte för ett år sen, och då inser att det har blivit hets kring den och ännu en vacker klocka är hopplöst svår att få tag på. Vad får man ge?

6-7 ggr mer än när den var intressant för mig! :)

...knasig utveckling faktiskt! Men fortfarande en väldigt intressant och trevlig klocka.

6-7 ggr mer än när den var intressant för mig! :)

...knasig utveckling faktiskt! Men fortfarande en väldigt intressant och trevlig klocka.
Nääää vaffan är det för trams. Jag som precis äntligen hade hittat en klocka som faktiskt väckte lusten på ett sätt som jag inte har känt på länge, och dessutom till ett tillgängligt pris. Börjar verkligen bli trist att hålla på med den här hobbyn när allt hypas sönder, jag hade inte ens fattat att det var en hype utan såg en chans att slippa ha samma sak som alla andra...

Nääää vaffan är det för trams. Jag som precis äntligen hade hittat en klocka som faktiskt väckte lusten på ett sätt som jag inte har känt på länge, och dessutom till ett tillgängligt pris. Börjar verkligen bli trist att hålla på med den här hobbyn när allt hypas sönder, jag hade inte ens fattat att det var en hype utan såg en chans att slippa ha samma sak som alla andra...

Listpris har nog inte ändrats avsevärt men räkna med ett par års kö som det verkar.

Tyvärr är det så att Journe-tåget har gått. Man får inte glömma att de producerar ca 900 klockor per år (ink alla linjer) vs ex Rolex på 900.000 klockor per år. Så nu när ett visst allmänt intresse finns så blir det SUPERHYPE direkt.

Jag kan lätt tänka mig att ställa mig i kö, men risken är väl att det är mer en intresselista där en massa kinesiska high rollers alltid kommer först.

Jag står i kö på elegante. Jag misstänker att de tre åren som jag fick som estimat för ett år sen inte gäller längre.

Tillbaka
Topp