• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömska tråden om F.P. Journe

Cliff

Panerai
2-Faktor
Den här drömmer jag om: F.P.J Elegance med det 'sovande' kvartsverket.
image.jpeg
Den är så vacker på fram och baksidan. Helt klart världens vackraste öppna baksida för Quartz. Sovande-feature är så coolt.
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Någon på forumet som testat elegante 40mm IRL? Lite orolig att den är för stor. Väldigt, vääääldigt vacker klocka. Märkligt att den kallas för elegante 48mm dock...
 

Sputniq

Panerai
https://www.hodinkee.com/articles/fp-journe-chronometre-holland-and-holland-introducing

Skärmavbild 2017-10-12 kl. 20.04.27.png


Lite kluven till om jag gillar att han satt igång med samarbeten mellan varumärken men helt klart värdigt med Holland & Holland.

MAGISKT snygg alltså. Nästan i klass med CB, vilken är makalöst vacker. Sann drömklocka... Gillar även deras sportklocka, det är något visst med att bära ett ultralätt sportur från F.P Journe - det är fanimej en riktig "hålkäften"-klocka!
 

Ronnie

Rolex
https://www.hodinkee.com/articles/fp-journe-chronometre-holland-and-holland-introducing

Skärmavbild 2017-10-12 kl. 20.04.27.png


Lite kluven till om jag gillar att han satt igång med samarbeten mellan varumärken men helt klart värdigt med Holland & Holland.

Ja, det var lite obehagligt med ett samarbete med ett annat varumärke tycker jag faktiskt.
I och med att det dessutom var en tid-enbart-modell misstänkte jag att det här skulle bli nån slags billighetsmodell som kunde sänka varumärket F.P. Journe, men det är nog ingen risk med prislappen på $46000 sisådär :D

Hoppas det inte kommer nån billigare standardmodell med den urtavlelayouten, för den var både tråkig och o-journeig tycker jag.
 
Topp