• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömska tråden om F.P. Journe

Gold

Panerai
2-Faktor
AE75EAAF-DD2C-4FBE-B470-8A01155CB7F5.jpeg


Här kommer fler bilder:
cb-1.JPG
cb-2.JPG
cb-3.JPG
cb-4.JPG
cb-5.JPG
cb-6.JPG
cb-7.JPG

Klockan är från 2009, det året som modellen introducerades. Första intrycket är att den är STOR, jämfört med mina andra klockor på läderband. Men på ett positivt sätt som jag nog kommer att vänja mig vid :).
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Här kommer fler bilder:
cb-1.JPG
cb-2.JPG
cb-3.JPG
cb-4.JPG
cb-5.JPG
cb-6.JPG
cb-7.JPG

Klockan är från 2009, det året som modellen introducerades. Första intrycket är att den är STOR, jämfört med mina andra klockor på läderband. Men på ett positivt sätt som jag nog kommer att vänja mig vid :).

Helt otrolig, och vad vackert den skiftar i färg beroende på hur ljuset ligger på. Vad har du för handledsmått ca?

Det skulle vara kul med en storleksjämförelse med Nautilusen :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Här kommer fler bilder:
cb-1.JPG
cb-2.JPG
cb-3.JPG
cb-4.JPG
cb-5.JPG
cb-6.JPG
cb-7.JPG

Klockan är från 2009, det året som modellen introducerades. Första intrycket är att den är STOR, jämfört med mina andra klockor på läderband. Men på ett positivt sätt som jag nog kommer att vänja mig vid :).
Kul att du delar med dig. Det är något symboliskt tungt med något så vackert som döljer något ännu vackrare. Visst är det en av de finaste klockorna på KS. Den klart finaste, skulle jag säga, om man lägger ihop utsida med horologin. När det kommer till läran om urmakeri är detta top notch.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Dag ett av SIHH är mot sitt slut och det som slagit högst hittills är tveklöst denna alla kategorier. Splitsekund kronograf i titan.

FP-Journe-Chronographe-Monopoussoir-Titanium-s1.jpg


FP-Journe-Chronographe-Monopoussoir-Titanium-s.jpg


Är den så snygg? Njaa. Spelar det någon roll? Absolut inte.

Den är ju svinhäftig (lika häftig som Langes Trippel Rattrapante - näe)!

Men är den fager? Näe.

FPJ som brukar knäcka när det gäller design - här har det ju slagit slint på något sätt...
 

777CHRONOS

Cartier
Professional Dealer
För min egen del är det Chronometre Bleu som håller mig vaken om nätterna. När mr Journe skulle göra en "instegsklocka" så valde han det omöjligt svårbearbetade materialet Tantalum för att sedan skapa den magiskt blåa tavlan vars kaseringsgrad är högst av alla hans tavlor för att den är svårtillverkad. Naturligtvis har klockan urverk i 18k guld precis som alla andra klockor (exklusive aluminiumklockorna).
Chronometre Bleu härjar i mina drömar.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Tar denna framför en Calatrava
 
Topp