• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

Husse

Patek
När man ska prata klockor med någon, och endast talar i referensnummer, samt anser att det är helt normalt.
Men det ÄR väl seriöst!
Till och med min fru pratar ref när vi snackar klockor här hemma!
Hon är inte speciellt intresserad.
OT, men ändå inte. Tackar katterna för det, grannens ena huskatt kallar vi n22, så vi kan hålla i sär dem. (EMS kod)
 

Brage

Omega
Men det ÄR väl seriöst!
Till och med min fru pratar ref när vi snackar klockor här hemma!
Hon är inte speciellt intresserad.
OT, men ändå inte. Tackar katterna för det, grannens ena huskatt kallar vi n22, så vi kan hålla i sär dem. (EMS kod)
Jag vet inte om det bland gemene människa är normaliserat. Tror nog att det krävs minst en mer insatt i dialogen, för att det ska utvecklas dit vid vidare samtal.
 

Husse

Patek
Jag vet inte om det bland gemene människa är normaliserat. Tror nog att det krävs minst en mer insatt i dialogen, för att det ska utvecklas dit vid vidare samtal.
Japp!
Ännu ett inlägg där jag lyckats skriva obegripligt! Men det var ett tag sedan sist...
Frugan jämför mina klockor med våra katter.
Det finns ett förkortningssystem för att skriva ras och färg på katterna. (EMS kod) Frugan tycker att det är bättre att säga 16570 om min Explorer II, eller 16613 om en TT sub, för att undvika misstag!
16613
C4751B61-E005-48C5-AC8B-DAC086EDD128.jpeg

BSH ns22 (Brittiskt korthår svartsilvertabby)
1E817BD3-437E-45DA-A38B-6368C52BB41A.jpeg
Vet inte om det blev bättre, blev lite bilder iaf!
 

Schill

Cartier
När man alltid säger "den här stannar" direkt efter man köpt, bara för att några månader senare vilja flippa den
 
Topp