• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

...du förstår vad den här grafen betyder:
512px-Equation_of_time.svg.png

När man tittar på sin klocka för att se tiden, men efter att ha gjort det kommer på att man fortfarande inte vet vad tiden är då man istället beundrat skapelsen och den magiskt svepande sekundvisaren.

När du inte säljer av samma referensnummer som du är på väg att köpa, bara för att vara säker på att den klocka du redan har i din ägo, inte skall vara i ett bättre skick än den du köper in!

Tog mig tre 16760, för att finna en som var ganska så OK.
15-jpg.218501
16-jpg.218502
18-jpg.218504
Wow, ja du vet vad jag vill ha ;) och så har du haft tre vid samma tillfälle :)
Fullt förståligt resonemang dock!!

...när du tar av dig din Aquaracer med diamanter och blå pärlemortavla i klockbutiken för att prova en ny Seiko 5:a och den uppenbart nyanställde unge expediten försöker sig på lite artigt kallprat och nickar mot Seikon och säger ”Ja, den är ju lite olik din andra klocka” och tittar menande på Aquaracern ungefär som att Aquarqcern är den enda andra klockan du har och du svarar ”Kanske det men jag har tjugofem klockor till därhemma” och du inte är riktigt säker på att det är exakt tjugofem men du vet att det inte är färre i alla fall och du vet också att du har flera som är mer lika Seikon än som är lika Aquaracern.
8F515317-D61D-4793-B768-2AB9B4533812.jpeg

FEFA8937-B53C-4A59-9A09-7BB8E42D7204.jpeg

Och tack @Rum Runner för den fina bilden på Aquaracern.

Tillbaka
Topp