• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

wearestraps.se

Breitling
När någon skriver på nätet och undrar om en oysterlänk skulle sitta fint på en squale 1521... Du undrar helt plötsligt samma sak och en kvart senare ger du upp, sur och svettig, för det helt enkelt inte går att få fast den rackaren på squalen...
20170920_144643.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
När man ser en person med en snygg klocka och undrar om han kanske hänger på KS.
Hände mig (iofs inte snygg klocka direkt)

Var på Coop och handlade och kassören fick hjälpa vid snabbkassan. Han hade terroristklockan i "guld" på armen.

Tänkte direkt att ingen normal människa bär en sådan utan att hänga på KS.

Så frågade direkt vilket Nick han har på KS. Blev pinsamt tyst och han förstod inte vad jag pratade om.

Sambon min bara skakade på huvudet.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hände mig (iofs inte snygg klocka direkt)

Var på Coop och handlade och kassören fick hjälpa vid snabbkassan. Han hade terroristklockan i "guld" på armen.

Tänkte direkt att ingen normal människa bär en sådan utan att hänga på KS.

Så frågade direkt vilket Nick han har på KS. Blev pinsamt tyst och han förstod inte vad jag pratade om.

Sambon min bara skakade på huvudet.
Så jääävla roligt :D:D:D Det har inte hänt mig än, men jag har tänkt tanken många gånger... Jag brukar dock ganska snabbt reflektera över att personen mitt emot inte noterar min diskreta GS och därmed inte kan vara klockentusiast. Men just "vad har du för nick på KS" kan ju tolkas på olika sätt. Är man ute i förorten kanske KS kan vara KukSugare, kassören kanske trodde du antydde att han hade klippkort på Karolinska Sjukhuset? Det kan ju bli spännande hur som :D
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Så jääävla roligt :D:D:D Det har inte hänt mig än, men jag har tänkt tanken många gånger... Jag brukar dock ganska snabbt reflektera över att personen mitt emot inte noterar min diskreta GS och därmed inte kan vara klockentusiast. Men just "vad har du för nick på KS" kan ju tolkas på olika sätt. Är man ute i förorten kanske KS kan vara KukSugare, kassören kanske trodde du antydde att han hade klippkort på Karolinska Sjukhuset? Det kan ju bli spännande hur som :D
Haha ja jag bjuder på den :D

Men seriöst, vem fan bär en sån här om inte på skoj i samband med klockforum!
94069..png
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
När en igår tänkte att nu är det inte speciellt roligt med klockor längre, för att idag hitta tusen nya klockor en vill prova :D

En är rätt beroende, nästan skrämmande hehe :bag:
 

Husse

Patek
Var ju till Ajfåndoktorn i dag.
Nu har jag två bekymmer!
Hade med mig fyra klockor, ifall man träffar nån bekant...
Har bara använt tre av dem, stackars den som ligger oanvänd i lådan :nailbiting:
Sedan har vi detta med frugan, hon tycker jag är pinsam som byter klocka mitt i dan ibland?!?
Pinsam, jag? Undrar vem som är pinsam? Hon kan ha samma klocka i ett par veckor! Huh! :)
 
Senast ändrad:

FilipF

Vacheron
2-Faktor
När ens kollega försynt kommer fram med klockan (SMP Crono utan skruvad länk) i handen och fråga försiktigt om man kan hjälpa dom korta länken.. Och man vänder sig till väskan och plockar fram rätt verktyg för jobbet och fixar det på studs. (Jobbar på kontor)
 
Topp