• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

...du vet att du är en Klocknörd när...

När en klocka känns lite mainstream..
Nörd, två klockor.png

Min flickvän frågade vilken jag skulle välja så var det en bild på en Rolex Batman och en Superman (Pepsi) Jag sa Batman och hon svarade typ "var hon snyggast?" och så undrade jag varför hon benämnde klockan som en "hon"

Sen kollade jag på bilden igen och såg att det var två halvnakna tjejer med Batman-trosor och Superman-trosor ovanför respektive klocka.
Bild?

När du väljer att byta klocka i samlingen utifrån vilken du vill skapa minnen med. Är i en ganska tuff period i skolan med mycket prov samtidigt som jag nu pluggar till en prövning i Kemi som jag haft svårt med under senaste året. Vad gör jag då? Jo då byter jag från min nyinköpta GPS sportklocka till min Seiko som jag hellre vill kunna koppla dessa minnen av "pluggnatter" till....
Idag ska jag också övningsköra med trafikskola för första gången, då kan jag fanimej inte bära någon GPS sportklocka som är helt obsolet om 5 år.
Då är man verkligen klocknörd :D:rolleyes:
IMG_20190409_070829.jpg

Har börjat föra anteckningar på scenarion jag tror skulle passa in här, så släpper jag några då och då.

Köper ny klocka.
Mamma - Fan va bra dagens studenter har det, vad kosta den?
Träff - 18' men skatte återbäring kom ju.
Mamma - Fick du tillbaks 18'?
Träff - Nee 7'?
Mamma - FacePalm..

Ber tjejen ge mig tandborsten, med vilket hon frågar "vilken" , då det står två tandborstar i mitt tandborst ställ, Jag - Inte den vita för det är Rollens. Blicken jag fick var ren uppgivenhet ...

När du undrar varför jackan börjar bli så tung så du tömmer fickorna och detta är anledningen.
IMG_20190409_161022.jpg

Har börjat föra anteckningar på scenarion jag tror skulle passa in här, så släpper jag några då och då.

Köper ny klocka.
Mamma - Fan va bra dagens studenter har det, vad kosta den?
Träff - 18' men skatte återbäring kom ju.
Mamma - Fick du tillbaks 18'?
Träff - Nee 7'?
Mamma - FacePalm..

Ber tjejen ge mig tandborsten, med vilket hon frågar "vilken" , då det står två tandborstar i mitt tandborst ställ, Jag - Inte den vita för det är Rollens. Blicken jag fick var ren uppgivenhet ...

När du undrar varför jackan börjar bli så tung så du tömmer fickorna och detta är anledningen.
IMG_20190409_161022.jpg
Haha! Har också en specifik tandborste för klockrengöring! :)

Man är verkligen klocknörd om man känner ett behov att tvätta klockan när man är hemma hos mamma och inte kan vänta tills man är hemma :p
Eller så är man en för stor mamma gris som är hemma lite för ofta? ;)
Det tycker jag låter sunt iof :) gardiner är tråkigt, klockor är kul!
Där har du en väldigt bra poäng! Måste dock fråga, håller din fru med dig gällande det här? ;)

Eller så är man en för stor mamma gris som är hemma lite för ofta? ;)

Där har du en väldigt bra poäng! Måste dock fråga, håller din fru med dig gällande det här? ;)
Haha hon håller definitivt klockor högre än gardiner, men vet inte om hon skulle säga att gardiner är tråkigt :)

Tillbaka
Topp