• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

Lauda

Patek
2-Faktor
0780B1EB-F99B-49B6-8BED-C332184E1E85.jpeg
 

bob_sthlm

Cartier
Om det är någon som är ute efter en liten ficklampa så är det bra pris på Olight i3E hos valostore, visserligen med butiksnamn men för 59kr kanske det är ok. 😉
Blev en direkt
 

bob_sthlm

Cartier
Någon som har någon tanke om crkt's deadbolt lock.
Ser ju intressant ut.

Har precis beställt en SOG Twitch II Black Tini men man kan ju alltid ha en till kniv.

Deadbolt lock ska ju även komma till deras gamla modell M16 så det behöver kanske inte bli super dyrt
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Någon som har någon tanke om crkt's deadbolt lock.
Ser ju intressant ut.

Har precis beställt en SOG Twitch II Black Tini men man kan ju alltid ha en till kniv.

Deadbolt lock ska ju även komma till deras gamla modell M16 så det behöver kanske inte bli super dyrt
M16 med deadbolt landar nog in kring 1200-1500kr skulle jag tro
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Om det är någon som är ute efter en liten ficklampa så är det bra pris på Olight i3E hos valostore, visserligen med butiksnamn men för 59kr kanske det är ok. 😉

Fan, jag som trodde det var billigt när jag köpte 10 st i slutet på förra året för 68:-/st. 😄

Sitter en på familjens alla nyckelringar/bilnycklar. Hur bra som helst att ha överallt.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Om det är någon som är ute efter en liten ficklampa så är det bra pris på Olight i3E hos valostore, visserligen med butiksnamn men för 59kr kanske det är ok. 😉
Intressant prissättning som butiken har.
Verkar premiera köp styckvis vs flera.
En kostar 59:- och 10st kostar 799:-
 

stigge

Omega
2-Faktor
Lär väl vara tryckfel. Annars står det ju längre ner att det är max 1/kund på dom där.
Går bara att lägga en i varukorgen för 59:-/st men går att lägga flera 10-pack för 799:-, så lite oklart vad som menas med Max 1 per kund då. Men troligen tryckfel och valet 10-pack kanske inte ens borde finnas med.
 

Agnby⌚

Rolex
Om det är någon som är ute efter en liten ficklampa så är det bra pris på Olight i3E hos valostore, visserligen med butiksnamn men för 59kr kanske det är ok. 😉
Tack för tipset 🙂

20220118_195855.jpg
20220118_200137.jpg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det får man inte, annat än om man kan motivera ett specifikt syfte, typ svamp-plockning, fiske osv.

Men saxat från polisens sajt ;
(Undantag från knivlagen)

Normalt bruk av fickkniv eller multiverktyg


Men det kanske beror på. Fall till fall. Bär jag mc väst och har en kniv i fickan åker jag nog dit.
Ser jag ut som en snäll bibliotekarie och har en multitool i min kånkenväska är det nog lugnt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men saxat från polisens sajt ;
(Undantag från knivlagen)

Normalt bruk av fickkniv eller multiverktyg


Men det kanske beror på. Fall till fall. Bär jag mc väst och har en kniv i fickan åker jag nog dit.
Ser jag ut som en snäll bibliotekarie och har en multitool i min kånkenväska är det nog lugnt.
Det är ju en ickefråga i realiteten. Har du anledning att bli visiterad så lär du åka dit om du har en kniv på dig. En mindre Victorinox är ju dock lugnt.
 
Topp