Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kaweco Lilliput Ballpoint. Har båda och Kawecon följer med oftare. Mest för att den har en knapp som agerar stressboll. Men trevlig att skriva med också.Skull själv gärna ha en Fisher Space Pen Bullet. Tycker dock de är lite svettiga prismässigt eftersom jag tenderar att tappa bort även lite dyrare pennor. Finns det några alternativ med ungefär samma format?
Lite sugen på en själv..är väldigt ny på ”pennor” men gillar dom som har lite spetsigare udd och man givetvis kan fylla på..hur bred är udden och gärna en länk var man kan köpaKaweco Lilliput Ballpoint. Har båda och Kawecon följer med oftare. Mest för att den har en knapp som agerar stressboll. Men trevlig att skriva med också.
Köpte min här: https://www.onlinepenshop.se/catalogsearch/result/?q=Kaweco+LiliputLite sugen på en själv..är väldigt ny på ”pennor” men gillar dom som har lite spetsigare udd och man givetvis kan fylla på..hur bred är udden och gärna en länk var man kan köpa
Säkert en riktigt dum fråga..men vad är skillnad på alt. 1 och 6?Köpte min här: https://www.onlinepenshop.se/catalogsearch/result/?q=Kaweco+Liliput
Finns lite olika patroner med varierande bredd att köpa om jag minns rätt.
Första är kulspets (bläckpatron) och de tre sista är blyerts med lösa stift i olika bredder.Säkert en riktigt dum fråga..men vad är skillnad på alt. 1 och 6?
Sjukt att du frågar. Jag tänkte på det senast idag men i läder då. Inte så konstigt så här års tänker jag haha.Det här kanske är det löljigaste tillbehöret någonsin. Men jag letar efter en behållare/kapsel till Lypsyl. Rostfritt eller Titan
Någon som vet om det finns att få tag på någonstans?
Något i läder borde ju gå att hitta. Tänker att det finns fodral till ficklampor osv i ungefär samma storlek.Sjukt att du frågar. Jag tänkte på det senast idag men i läder då. Inte så konstigt så här års tänker jag haha.
Dessa saker är alltid bra att ha med. Powerbanken är stor som en handflata och laddar min (eller mer sannolikt ungarnas) telefon två gånger alternativt den lilla ficklampan typ jättemånga gånger.
Resorbröret är tejpat för att inte blandas ihop med andra rör. I det ligger:
1xresorb
1xZyx
3xAlvedon
2xIpren
2xImodium (jäkligt bra om ngn familjemedlem oväntat blir dålig i magen)
För mig är det mer eller mindre vitalt att alltid ha med Alvedon och Ipren eftersom ett av mina barn lider av migrän som kan slå till precis när som helst. Får han lindring direkt går det oftast över på en halvtimme. Om man väntar kan han ligga helt utslagen 24h. Röret är inte fullt. Det finns förmodligen andra smidigare förvaringslösningar. Tar gärna emot tips på sådana om de inte kostar skjortan).
Jag kan även rekommendera Lever Gear Bitvault för att förvara några plåster, huvudvärkstabletter och/eller medicin. Det går att justera de små ”väggarna” inuti för att anpassa efter dina behov.Dessa saker är alltid bra att ha med. Powerbanken är stor som en handflata och laddar min (eller mer sannolikt ungarnas) telefon två gånger alternativt den lilla ficklampan typ jättemånga gånger.
Resorbröret är tejpat för att inte blandas ihop med andra rör. I det ligger:
1xresorb
1xZyx
3xAlvedon
2xIpren
2xImodium (jäkligt bra om ngn familjemedlem oväntat blir dålig i magen)
För mig är det mer eller mindre vitalt att alltid ha med Alvedon och Ipren eftersom ett av mina barn lider av migrän som kan slå till precis när som helst. Får han lindring direkt går det oftast över på en halvtimme. Om man väntar kan han ligga helt utslagen 24h. Röret är inte fullt. Det finns förmodligen andra smidigare förvaringslösningar. Tar gärna emot tips på sådana om de inte kostar skjortan).
Skull själv gärna ha en Fisher Space Pen Bullet. Tycker dock de är lite svettiga prismässigt eftersom jag tenderar att tappa bort även lite dyrare pennor. Finns det några alternativ med ungefär samma format?
Gött att höra, har två stycken på väg hem
Jag har ett gäng olika Fischer space pen bland annat Bullet. Min favvo är utan tvekan click-o-matic. Har den både i silver och mattsvart.
Parker har kanske något som passar? Inte så dyra men ok kvalleSkull själv gärna ha en Fisher Space Pen Bullet. Tycker dock de är lite svettiga prismässigt eftersom jag tenderar att tappa bort även lite dyrare pennor. Finns det några alternativ med ungefär samma format?
Jag ska sälja min para 3 lw. Mest för jag bara använder min BM 940 och lillebror 945.Dagens
Någon som har tips på en schyst kniv? Har haft en Benchmade Bugout och är ute efter något liknande. Just nu är det en Spyderco Para 3 som står högst på listan.
940 är oslagbar. Skulle vara en bugout eller en Sage av något slag.Jag ska sälja min para 3 lw. Mest för jag bara använder min BM 940 och lillebror 945.
Sjukt nöjd med mitt nya lilla etui. Alpaka zip pouch pro. Får med det mesta och går ned i vilken jackficka som helst.
Vilken penna är det du har där?
Var köpte du alpakan? Har letat efter svenska sajter, men icke. (tänker att jag letar dåligt..)Sjukt nöjd med mitt nya lilla etui. Alpaka zip pouch pro. Får med det mesta och går ned i vilken jackficka som helst.
Var köpte du alpakan? Har letat efter svenska sajter, men icke. (tänker att jag letar dåligt..)
Mukama är bra! Synd bara att dom är lite dyrare, men enkelt är det…Fick också feeling och köpte min på Mukama. Får den imorgon.