• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

JayJay

Rolex
Skull själv gärna ha en Fisher Space Pen Bullet. Tycker dock de är lite svettiga prismässigt eftersom jag tenderar att tappa bort även lite dyrare pennor. Finns det några alternativ med ungefär samma format?
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Skull själv gärna ha en Fisher Space Pen Bullet. Tycker dock de är lite svettiga prismässigt eftersom jag tenderar att tappa bort även lite dyrare pennor. Finns det några alternativ med ungefär samma format?
Kaweco Lilliput Ballpoint. Har båda och Kawecon följer med oftare. Mest för att den har en knapp som agerar stressboll. Men trevlig att skriva med också. :)
IMG_20220919_201710_2.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Kaweco Lilliput Ballpoint. Har båda och Kawecon följer med oftare. Mest för att den har en knapp som agerar stressboll. Men trevlig att skriva med också. :)
IMG_20220919_201710_2.jpg
Lite sugen på en själv..är väldigt ny på ”pennor” men gillar dom som har lite spetsigare udd och man givetvis kan fylla på..hur bred är udden och gärna en länk var man kan köpa 😊
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Har funderat rätt länge på vad jag behöver och vill se i min EDC så här är en work in progress.
  • Tudor Pelagos 39
  • Olight i1R 2 Pro
  • Stainless steel carabiner (vill uppdatera till något nättare i titan - JRW Tough Clip?)
  • Filson front pocket wallet
  • TPT Slide V2 Stonewashed
  • Kent Moustache comb 81T
Vill komplettera med:
  • Magnetisk quick release i titan för bilnyckeln
  • WE Elementum Titanium
  • Glow Rhino tritium glow fob
5D845C97-396D-4842-A13B-EFEFEC446D8F.jpeg
 
Senast ändrad:

repertoire

Cartier
2-Faktor
Det här kanske är det löljigaste tillbehöret någonsin. Men jag letar efter en behållare/kapsel till Lypsyl. Rostfritt eller Titan :D
Någon som vet om det finns att få tag på någonstans?
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Det här kanske är det löljigaste tillbehöret någonsin. Men jag letar efter en behållare/kapsel till Lypsyl. Rostfritt eller Titan :D
Någon som vet om det finns att få tag på någonstans?
Sjukt att du frågar. Jag tänkte på det senast idag men i läder då. Inte så konstigt så här års tänker jag haha. 😄
 

repertoire

Cartier
2-Faktor
Sjukt att du frågar. Jag tänkte på det senast idag men i läder då. Inte så konstigt så här års tänker jag haha. 😄
Något i läder borde ju gå att hitta. Tänker att det finns fodral till ficklampor osv i ungefär samma storlek.

Får försöka lurka reda på någon kinesisk fabrik som kan tillverka en i rostfritt och sen crowdsourca :)
 

Pumba

Cartier
2-Faktor
Dessa saker är alltid bra att ha med. Powerbanken är stor som en handflata och laddar min (eller mer sannolikt ungarnas) telefon två gånger alternativt den lilla ficklampan typ jättemånga gånger.
DD34C76F-6D1D-475F-9A4E-D7426C74AF67.jpeg

Resorbröret är tejpat för att inte blandas ihop med andra rör. I det ligger:
1xresorb
1xZyx
3xAlvedon
2xIpren
2xImodium (jäkligt bra om ngn familjemedlem oväntat blir dålig i magen)
2BF90D10-CDBB-49FC-8D2E-D6FE285C9786.jpeg

För mig är det mer eller mindre vitalt att alltid ha med Alvedon och Ipren eftersom ett av mina barn lider av migrän som kan slå till precis när som helst. Får han lindring direkt går det oftast över på en halvtimme. Om man väntar kan han ligga helt utslagen 24h. Röret är inte fullt. Det finns förmodligen andra smidigare förvaringslösningar. Tar gärna emot tips på sådana om de inte kostar skjortan).

En lösning jag använt för att ha med mig mindre mängder piller på resande fot är denna — https://www.apotekhjartat.se/produkt/hjartats-doseringsask/?code=87204

Lite bättre översikt än resorben men också lite större fotavtryck
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Dessa saker är alltid bra att ha med. Powerbanken är stor som en handflata och laddar min (eller mer sannolikt ungarnas) telefon två gånger alternativt den lilla ficklampan typ jättemånga gånger.
DD34C76F-6D1D-475F-9A4E-D7426C74AF67.jpeg

Resorbröret är tejpat för att inte blandas ihop med andra rör. I det ligger:
1xresorb
1xZyx
3xAlvedon
2xIpren
2xImodium (jäkligt bra om ngn familjemedlem oväntat blir dålig i magen)
2BF90D10-CDBB-49FC-8D2E-D6FE285C9786.jpeg

För mig är det mer eller mindre vitalt att alltid ha med Alvedon och Ipren eftersom ett av mina barn lider av migrän som kan slå till precis när som helst. Får han lindring direkt går det oftast över på en halvtimme. Om man väntar kan han ligga helt utslagen 24h. Röret är inte fullt. Det finns förmodligen andra smidigare förvaringslösningar. Tar gärna emot tips på sådana om de inte kostar skjortan).
Jag kan även rekommendera Lever Gear Bitvault för att förvara några plåster, huvudvärkstabletter och/eller medicin. Det går att justera de små ”väggarna” inuti för att anpassa efter dina behov.

485F1BF6-6957-4872-B79A-6AE5A055B20A.jpeg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag köpte en sån här smidig pryl för att kunna ladda olika telefoner mm. från powerbanken när man är på språng. Väldigt liten och smidig.
42EC8585-82D6-401B-BFF7-EA2C3A8E6F4E.png

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skull själv gärna ha en Fisher Space Pen Bullet. Tycker dock de är lite svettiga prismässigt eftersom jag tenderar att tappa bort även lite dyrare pennor. Finns det några alternativ med ungefär samma format?
D5501405-E4C4-47AE-BA58-ECBB01A9DD83.jpeg

Jag har ett gäng olika Fischer space pen bland annat Bullet. Min favvo är utan tvekan click-o-matic. Har den både i silver och mattsvart.
 
Topp