• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efterlängtad uppfräschning av KS.

Hur svårt rent teknist är det att utvidga ignore-funktionen? Om jag ignorerar en användare så vill jag inte se poster där andra användare svarar på denna användares poster. Som det är nu syns inte den ignorerade användares fråga utan bara den andra användarens svar. @Hook @Leben, svårt att genomföra eller finns det en tanke med nuvarande upplägg?

Har du sett att det finns en funktion längst ner på varje sida som säger ”Show ignored content”?
Om man tillfälligt vill få fram inlägg från någon ”ignorerad” så är det bara att trycka på den så kommer allt fram. Tycker det funkar bra.

D1A5F88F-ABF6-4375-B852-41213893E995.jpeg

Men det här med ignore... är det inte bra att kunna se vad eventuella antagonister/fiender om man har såna, har för sig?

Det finns väl ett par stycken man blockat av skälet att de är oförskämda och överdrivet konfliktbenägna. Man blir bara trött på bråk och oförskämdheter. Jag ser det ungefär som att ha en högljudd granne och man har möjligheten att sätta in öronproppar. Dvs ingen störs och för mig blir tillvaron trevligare.

Fast om du själv har blockerat personen så ser du ändå inte vad denne skriver så jag förstår fortfarande inte vitsen med en motblockering. Man skulle teoretiskt sett kunna skapa slutna grupperingar genom att blockera alla som man inte tycker om och därigenom göra så att dessa inte heller kan se det du skriver.

Det är möjligt att någon har blockerat mig av en eller annan orsak och det har jag i så fall inga problem med men jag ser inte varför det skulle behöva sabba trådar för min del bara för att någon annan inte vill se mina inlägg?

Om personen nu trakasserar dig eller någon annan så är en blockering ingen lösning på problemet för ett sådant beteende ska inte finnas på forumet över huvud taget och om personen nu jättegärna vill stalka dig så är det bara att logga ut eller öppna en flik i incognitoläge för att se alla dina inlägg i alla fall då det är ett öppet forum.

Vi kan ju vända på det för skojs skull. Skulle ni tycka att det var OK om man kunde skapa en (vän)lista över vilka användare som ska kunna se ens inlägg? ;)

Jag respekterar dina åsikter, och det känns som att vi inte kommer någonstans då vi har olika uppfattningar om detta! Så att lägga ner någon större tid på att diskutera detta känns meninglöst. Jag står för det jag skrev innan, och i min värld så skulle det kännas mer logiskt ifall den som jag har på min ignorelista inte kunde läsa det jag skrev! För om jag ignorerar en person här på forumet, så blir ju inga andra som blir drabbade!

Nu har jag fått sagt mitt, så jag nöjer mig där!

Senast ändrad:
Så här, vi varken kan eller vill lägga fokus på ignore.
Det finns så mycket mer konstruktivt vi kan göra än att se till att ni kan isolera era flöden från andra medlemmar.

Så här, vi varken kan eller vill lägga fokus på ignore.
Det finns så mycket mer konstruktivt vi kan göra än att se till att ni kan isolera era flöden från andra medlemmar.
Tänker ni lägga fokus på ignore i framtiden önskar jag en automatisk ignore av alla som inte kan använda de/dem korrekt och sådana typer som skriver ”forat” för att de tror att det är en tjusigare form av ”forumet” :D

• Like
Reactions: NRE
Då har snart ett år gått och loggan är fortfarande lika gräslig. Kan ingen rita en bättre? Den nuvarande är intetsägande och oproportionerlig, ser helt enkelt ut som något jag gjort :D

Tillbaka
Topp