• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efterlängtad uppfräschning av KS.

Håller helt med och tycker det även ska gälla för produkter inom Lifestyle.
"Skor säljes" i rubrik säger inte så mkt.
Jag tycker även att alla över (säg: 200 inlägg) borde kunna ange årtal på klockor, uttryck som "härlig 90-talare", uttagen på 2000-talet etc ger föga infi till en köpare och är bara störande.
Fram till 2011 är det superenkelt att åtm för alla Rolex att via Serial Letter och clasp code ange exakt tillverkningsår.
Jag har faktiskt ingen koll på vilket årtal mina klockor är tillverkade. Och då har jag ändå 4000+ inlägg. Några (väldigt få) vet jag när de köptes som nya (men det beror på att jag köpte de som nya). Men å andra sidan har jag inga klockor från forumfavoriten, så jag kan säkert få dispens?
Ibland lägger jag upp annonser som är extremt superotydliga med tillverkningsår för att jag har noll koll:
https://klocksnack.se/threads/jättegammal-tank-till-förmån-för-bcf.121204/

Senast ändrad:
När jag klickar på bildern inlagda på forumet blir de inte längre förstorade. Är det från min sida något är knas eller är det något nytt?

Funkar som vanligt för mig i Firefox i alla fall. Det kanske är webbläsarrelaterat då ni som upplever problem verkar använda Chrome.

Sidan fryser några gånger per dag så jag måste stänga ner hela IA/firefox etc och starta om och förlorar det jag precis skrev.

Men det tror jag är vårt företags säkerhetslösningars fel som analyserar script etc och inte KS sidans fel.

Nån mer som har det problemet?

Hur svårt rent teknist är det att utvidga ignore-funktionen? Om jag ignorerar en användare så vill jag inte se poster där andra användare svarar på denna användares poster. Som det är nu syns inte den ignorerade användares fråga utan bara den andra användarens svar. @Hook @Leben, svårt att genomföra eller finns det en tanke med nuvarande upplägg?

Hur många nivåer ned vill du att en post skall ignoreras? Om du har blockerat en användare och därmed så blockeras nu dennes posts. Men om nu den blockerade användarens post är grunden till en citat-trappa som är 10 citat djup skall då alla 10 citat blockeras för dig? Tror du inte att du kan vara intresserad av någon av den informationen?

Hur många nivåer ned vill du att en post skall ignoreras? Om du har blockerat en användare och därmed så blockeras nu dennes posts. Men om nu den blockerade användarens post är grunden till en citat-trappa som är 10 citat djup skall då alla 10 citat blockeras för dig? Tror du inte att du kan vara intresserad av någon av den informationen?
Ser det som osannolikt att det skulle hända så ofta, och blir säkert för svårkodat att komma runt detta då den ignorerades post inte kommer med i citeringen om en tredje person svarar på person nummer två svar, därav blir det ju typ aldrig "citat-trappor".

Ser det som osannolikt att det skulle hända så ofta, och blir säkert för svårkodat att komma runt detta då den ignorerades post inte kommer med i citeringen om en tredje person svarar på person nummer två svar, därav blir det ju typ aldrig "citat-trappor".

inget som är görbart dessvärre.

Går det inte att styra till så dem man "ignorerar/blockar" inte heller kan se dem poster man själv gör?
Varför skulle man göra det? Personen kanske vill kunna läsa dina inlägg även om du inte vill se dennes och att införa någon slags motblockering skulle bara förstöra trådarna helt utan anledning och framstår som rätt småaktigt. Om användaren inte vill kunna se dina inlägg är det inte svårare än att han eller hon väljer att ignorera dig?

Varför skulle man göra det? Personen kanske vill kunna läsa dina inlägg även om du inte vill se dennes och att införa någon slags motblockering skulle bara förstöra trådarna helt utan anledning och framstår som rätt småaktigt. Om användaren inte vill kunna se dina inlägg är det inte svårare än att han eller hon väljer att ignorera dig?

Ja, fast jag vill kanske inte att personen ska läsa mina inlägg. I nästan samtliga forum och sociala medier så innebär ju en block/ignore att jag just slipper att interagera med denna person mer. D.v.s att jag inte ser honom och han inte ser mig.

Går det inte att styra till så dem man "ignorerar/blockar" inte heller kan se dem poster man själv gör?

Det är jag också för! Har tänkt på detta länge, och har haft tankar att höra av mig till admins.

För att det finns individer som inte kan föra sig på detta forum, som ibland måste slänga ut, lumpna kommentarer på trådar och inlägg man skriver! Om man nu lägger in någon på sin shitlist så är det kanske därför man inte vill att den ignorerade personen ska kunna läsa det man skriver!

Men det här med ignore... är det inte bra att kunna se vad eventuella antagonister/fiender om man har såna, har för sig?

Det är jag också för! Har tänkt på detta länge, och har haft tankar att höra av mig till admins.

För att det finns individer som inte kan föra sig på detta forum, som ibland måste slänga ut, lumpna kommentarer på trådar och inlägg man skriver! Om man nu lägger in någon på sin shitlist så är det kanske därför man inte vill att den ignorerade personen ska kunna läsa det man skriver!
Fast om du själv har blockerat personen så ser du ändå inte vad denne skriver så jag förstår fortfarande inte vitsen med en motblockering. Man skulle teoretiskt sett kunna skapa slutna grupperingar genom att blockera alla som man inte tycker om och därigenom göra så att dessa inte heller kan se det du skriver.

Det är möjligt att någon har blockerat mig av en eller annan orsak och det har jag i så fall inga problem med men jag ser inte varför det skulle behöva sabba trådar för min del bara för att någon annan inte vill se mina inlägg?

Om personen nu trakasserar dig eller någon annan så är en blockering ingen lösning på problemet för ett sådant beteende ska inte finnas på forumet över huvud taget och om personen nu jättegärna vill stalka dig så är det bara att logga ut eller öppna en flik i incognitoläge för att se alla dina inlägg i alla fall då det är ett öppet forum.

Vi kan ju vända på det för skojs skull. Skulle ni tycka att det var OK om man kunde skapa en (vän)lista över vilka användare som ska kunna se ens inlägg? ;)

Tillbaka
Topp