• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Efterlängtad uppfräschning av KS.

Kan ni göra loggan längst upp mindre? Den tar upp oerhört mycket vertikalt utrymme, speciellt på mobila enheter. Alternativt ta bort den på mindre skärmar.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kan ni göra loggan längst upp mindre? Den tar upp oerhört mycket vertikalt utrymme, speciellt på mobila enheter. Alternativt ta bort den på mindre skärmar.
Exakt detta jag tänka lägga in också. Just nu så tar själva innehållet upp ca. 25% av sidan när man surfar på mobilen, resten är logga, menyer, reklam etc. Speciellt allt dödutrymme som skapas av Sjöö Sandström-reklamen och loggan är ju helt bortkastat.

ks.JPG


Här är mina fem cent, nya till vänster, min mockup till höger:
ks4.JPG
 

Oktogon

Panerai
Hej @Hook och @Leben . Jag kör Safari (senaste) på MacOS (senaste). Det verkar som att klockan längst upp i hörnet inte får tillräckligt med utrymme. N
r klockan var 08:08:08 exempelvis(bredast möjligast, antar jag), så hamnade den sista 8:an på raden under och hela gränssnittet flyttade sig därmed en rad. Det blev lite knepigt när man ville trycka på någon knapp och den hoppade undan. Kan ni fixa, tack.
+1 samma på safari iOS
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Exakt detta jag tänka lägga in också. Just nu så tar själva innehållet upp ca. 25% av sidan när man surfar på mobilen, resten är logga, menyer, reklam etc. Speciellt allt dödutrymme som skapas av Sjöö Sandström-reklamen och loggan är ju helt bortkastat.

ks.JPG


Här är mina fem cent, nya till vänster, min mockup till höger:
ks4.JPG
Men vart är klockan ;)?
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Exakt detta jag tänka lägga in också. Just nu så tar själva innehållet upp ca. 25% av sidan när man surfar på mobilen, resten är logga, menyer, reklam etc. Speciellt allt dödutrymme som skapas av Sjöö Sandström-reklamen och loggan är ju helt bortkastat.

ks.JPG


Här är mina fem cent, nya till vänster, min mockup till höger:
ks4.JPG


Byt ut den hemska fonten på. Klocksnack också. .
 

zzaphod

Cartier
I Firefox så hoppar sidan upp och ner i webbläsaren, klockan växlar mellan att använda en alternativt två rader i höjd så hela sidan flyttar sig.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Precis som många andra välkomnar jag uppfräschningen men den nya logga blir problematisk då den bygger enormt på höjden. En del har påpekat att den nya layouten inte verkar mobilanpassad men den funkar inte super på datorn heller; att inleda med att scrolla, för att överhuvudtaget komma till innehåll känns inte användarvänligt. Jobbas det på detta eller är det tänkt att det ska se ut så här, @Hook och @Leben?
KS.PNG
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Precis som många andra välkomnar jag uppfräschningen men den nya logga blir problematisk då den bygger enormt på höjden. En del har påpekat att den nya layouten inte verkar mobilanpassad men den funkar inte super på datorn heller; att inleda med att scrolla, för att överhuvudtaget komma till innehåll känns inte användarvänligt. Jobbas det på detta eller är det tänkt att det ska se ut så här, @Hook och @Leben?
KS.PNG

Vi arbetar med det fortfarande, och det kommer komma tweaks på hela forumet.
Vi har i samband med uppdateringen av layout även uppdaterat programvaran för forumet och även serverkapaciteten.
Nackdelen är att det inte finns möjlighet att göra förändringen och sen trycka på knappen och växla över, därför får ni leva med lite felaktig layout en stund.

Sen är det kul att det engagerar så många att vi gör förändringar, och konstruktiv kritik är alltid välkommen men trodde inte att jag skulle behöva moderera poster i den här tråden...
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Röda markeringar mot grön bakgrund är inte särskilt estetiskt tilltalande. Det skulle vara snyggare att behålla svart som kontrast som "kanter" och sedan köra grönt som temafärg.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Vi arbetar med det fortfarande, och det kommer komma tweaks på hela forumet.
Vi har i samband med uppdateringen av layout även uppdaterat programvaran för forumet och även serverkapaciteten.
Nackdelen är att det inte finns möjlighet att göra förändringen och sen trycka på knappen och växla över, därför får ni leva med lite felaktig layout en stund.

Sen är det kul att det engagerar så många att vi gör förändringar, och konstruktiv kritik är alltid välkommen men trodde inte att jag skulle behöva moderera poster i den här tråden...
Tack för svaret. Det grafiska är det som engagerar mest då det är det som syns men givetvis är det uppskattat med förbättringar på både front- och backend. Sen att vissa inte kan förhålla sig konstruktivt är bara trist...
 

Mr Pear

Cartier
2-Faktor
Bilden hoppar upp och ner ett par mm för mig med. Högst irriterande.
Tyckte nya färgen blev bra, men gillade gamla loggan bättre.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Konstruktiv kritik är inget att vara rädd för...typsnitt och färger är viktigt och jag tror ledningen klarar av olika åsikter. Det kommer göra designen bättre...

Jämför du krig med en klockhemsida? Långsökt, och med många mil.
Det är precis lite det jag åsyftar här. Konstruktiv feedback är lite nyckeln här, att bara säga att man inte gillar det hjälper ju inte någon :)
Vilket det också kommer massor av förslag tips osv, vilket är härligt och engagerade.
Sen är det alltid så här att förändringar leder ofta till förbättringar även om det kan gå flera mansåldrar mellan start och uppnådd effekt.
När man prövar något nytt så kommer det inte att falla alla på läppen OCH det är ju det som är meningen, man prövar och får en reaktion och av reaktionen får man en förbättring/justering/insikt etc.
Men under processer som dessa så är vissa bara motståndare till förändringar i stort, trots att dom säkerligen själva sitter på bra förslag som dom borde lyfta upp.

Kommersiell/semi kommersiella verksamheter kommer alltid att lyssna på massan i sista änden, men man kan inte lyssna på alla i allt.
Då prövar man och jobbar vidare på detta, så går hjulet runt runt runt och blir förhoppningsvis bättre för varje varv.
@snoozarn det är stor skillnad men också väldigt liten ofta om man ser till karaktärsdragen som går igen.
Folk som reagerar dåligt på mindre förändringar i vardagen (adaptivt, konstruktivt och dynamiskt) reagerar mycket ofta lika illa när samma reaktion måste utföras fast x10, blir ofta mindre handlingskraftig effekt.

Men gött med nytt, för nytt ger mer inputs till än mer bättre saker:) så positiva synergieffekter för ALLA.
Tro mig vi kommer att bli nöjda innan bilan faller.

Nu njuter vi av vår eller snö och av att vi kan hållas med vårat urintresse på en trivsam plats.

:):)
/TT
 

Zingo

Rolex
Härligt att se vuxna män (gissar jag) "gråta" över typsnitt och färger:eek:;)
Är det samma klientel som sitter med armarna i kors när kriget kommer och säger "vi gillar inte förändringar":arghh:;)
Till er rekommenderar jag broschyren när krisen kommer....ni kanske redan har den i ett hem nära er ;).....den är är orange.....jag tänker banne mig inte lösa den iaf.

Sen får ni köpa riktiga mobiltelefoner som klarar specsen.

TGIF på er i grönt, svart eller nytt:eek::)
Kommer vara exakt samma sak när nyheter släpps på Basel. ”Fel typsnitt på texten”, ”fel nyans på färgen”, ”det var bättre förr”, etc. :p
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Kommersiell/semi kommersiella verksamheter kommer alltid att lyssna på massan i sista änden, men man kan inte lyssna på alla i allt.
Då prövar man och jobbar vidare på detta, så går hjulet runt runt runt och blir förhoppningsvis bättre för varje varv.
@snoozarn det är stor skillnad men också väldigt liten ofta om man ser till karaktärsdragen som går igen.
Folk som reagerar dåligt på mindre förändringar i vardagen (adaptivt, konstruktivt och dynamiskt) reagerar mycket ofta lika illa när samma reaktion måste utföras fast x10, blir ofta mindre handlingskraftig effekt.

/TT
Jag förstår poängen men håller inte helt med, bara för att man kritiserar konstruktivt/icke konstruktivt en sida på internet behöver det inte betyda att man har svårare med motgångar/utmaningar/etc i livet. Kan iofs bara tala för mig själv, vi alla är ju olika. Förstår dock militärvinkeln på det hela. :)
 
Topp