• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Efterlängtad uppfräschning av KS.

Yes, I wonder what's wrong with us, caring about a couple of small details... ;)

Dial_Rolex_Subma_584fd734aca8c.jpg
IMG_20190221_235246.jpg
Well, I mean, this is a website. Webdesign is constantly evolving. For instance, this site, as it is right now, is using a version of jQuery that makes it vulnerable to cross site scripting attacks. Change is good.

Also, I like maxi dials more. I know, crucify me hahaha.

Well, I mean, this is a website. Webdesign is constantly evolving. For instance, this site, as it is right now, is using a version of jQuery that makes it vulnerable to cross site scripting attacks. Change is good.

Also, I like maxi dials more. I know, crucify me hahaha.
Haha, I'm just messing with you, but if you're changing things around people who is picky with details, make sure they will definitely have opinions about those changes. ;)

Kul med en uppdatering, för det behövdes verkligen, men min första reaktion är att man har gjort en ändring för ändringens skull, rent visuellt iallafall. Sidans prestanda kan jag inte uttala mig om.

Kommunikativt så känns klocksnacks nya visuella identitet ickesägande och generisk, vilket i de flesta fall är motsatsen till vad man vill åstadkomma med en re-branding.

Logotypen ser direkt copy pastead ut ur illustrator och saknar den finess och detaljnivå ( ex. den negativa ytan kring KS-boxen känns odefinierad, vilket gör att texten under känns märkligt placerad) som är viktigt för ett brand. Klocksnack, som namet skvallrar om är ett internetforum för klockentusiaster, varför inte då försöka kommunicera något av detta i logotypen?
Den grön/turkosa färgen drar mina tankar till valfri myndighets eller tandläkar-webbsida, men jag tror att gällande färgen kommer jag att vänja mig, däremot skulle jag gärna se att man skulle modifiera forum-temats färgsättning (knapparna, textrutorna osv.) för att samspela bättre med den nya looken.

Med det sagt, så är jag mycket tacksam att klocksnacks ledning uppdaterar forumet och vill göra upplevelsen bättre för oss användare!

Jag är kluven. Gillar initiativet till förändring men samtidigt är det något i gränssnittet/designen som sticker i ögonen.

Fokuserar inte så mycket på färger och layout. Är mer intresserad av det som skrivs och på bilder av klockor. Jag är dock väldigt glad att slippa landa med ögonen på den gamla loggan.

Härligt att se vuxna män (gissar jag) "gråta" över typsnitt och färger:eek:;)
Är det samma klientel som sitter med armarna i kors när kriget kommer och säger "vi gillar inte förändringar":arghh:;)
Till er rekommenderar jag broschyren när krisen kommer....ni kanske redan har den i ett hem nära er ;).....den är är orange.....jag tänker banne mig inte lösa den iaf.

Sen får ni köpa riktiga mobiltelefoner som klarar specsen.

TGIF på er i grönt, svart eller nytt:eek::)

Tycker det blev supersnyggt! Gillar förändringen. Förändring ska provocera! Om alla hade gillat nya designen hade det ju varit något fel....trevlig fredag :)

Precis köpt nya glasögon och trodde jag var tillbaka till dem gamla igen;) Nytt är bra och grönt och och vitt i synnerhet men det blev inte bra tyvärr. Från premium till....kraftig försämring...

Hoppas på finlir och mer distinkt design...

Jag är väldigt konservativ men den nya layouten blir säkert bra med tiden. Brukar vara så med andra sidor. Som tidigare personer skrivit så är det viktigaste innehållet.

Är det samma klientel som sitter med armarna i kors när kriget kommer och säger "vi gillar inte förändringar":arghh:;)
Till er rekommenderar jag broschyren när krisen kommer....ni kanske redan har den i ett hem nära er ;).....den är är orange.....jag tänker banne mig inte lösa den iaf.

Konstruktiv kritik är inget att vara rädd för...typsnitt och färger är viktigt och jag tror ledningen klarar av olika åsikter. Det kommer göra designen bättre...

Härligt med en uppdatering!
Det var dags att byta ut den gamla loggan, bra jobbat. Ska bli kul att se vad mer ni hittar på! :D

Jämför du krig med en klockhemsida? Långsökt, och med många mil.

Hej @Hook och @Leben . Jag kör Safari (senaste) på MacOS (senaste). Det verkar som att klockan längst upp i hörnet inte får tillräckligt med utrymme. N
r klockan var 08:08:08 exempelvis(bredast möjligast, antar jag), så hamnade den sista 8:an på raden under och hela gränssnittet flyttade sig därmed en rad. Det blev lite knepigt när man ville trycka på någon knapp och den hoppade undan. Kan ni fixa, tack.

Tillbaka
Topp