• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eget företagande

Jag kör 2 AB vid sidan om anställning.
Stämmer in med ovan, man slipper så mycket huvudvärk med att hitta en revisor som passar med en. Det är lite som att när man letar terapeut...man måste hitta rätt.
Jag har sen start kört en "aggressiv" revisor, som är uppsökande, han kör båda bolagen, mitt privata, samt allt juridiskt. Jag bara lämnar in Ica kassar.
Det är inte gratis...men lätt värt
Sparsamt med fritid gissar jag ;)
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Absolut, Kungar är dom. Men som framtida revisor kämpar jag ständigt för att ändra den generella bilden på revisorer, de flesta blandar ihop dessa med redovisningkonsulter :)
Åhh även du kommer snart att joina skaran av proffs som gör att man sover gott :)
Det är dock helt rätt det du säger.
För min del är det nog bara nått som hängt med....för att dom är en redovisningsbyrå, ska vi hård dra det så är min kontaktperson jurist till yrket, men jag kallar han revisorn. Trots att det är firman med olika multikompetenser som löser biffen, inklusive en riktig revisor :)
Skäms och lovar bättring ;)
Gött yrke du valt iaf
 
Rätt slappt faktiskt, det ena är kaffe och det andra personskydd så dom tar ut varandra
Men som nämnt tidigare någonstans... frånskild...inga barn...sparsamt socialt liv= tid tyvärr...hade gärna haft familjeliv
Intressanta och som du säger vitt skilda branscher, får en häftig bild i huvudet om en person som hängt som elitsoldat i Colombias djungler för att sedan när man vill trappa ner nyttjar sin kompetens, erfarenhet och kontakter vilket resulterar i just de två kategorierna :) smälter ju även in med avsaknad av familj samt användarnamnet Tactical....

Hmm känner mig som en stalkar helt plötsligt, Sorry!
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Intressanta och som du säger vitt skilda branscher, får en häftig bild i huvudet om en person som hängt som elitsoldat i Colombias djungler för att sedan när man vill trappa ner nyttjar sin kompetens, erfarenhet och kontakter vilket resulterar i just de två kategorierna :) smälter ju även in med avsaknad av familj samt användarnamnet Tactical....

Hmm känner mig som en stalkar helt plötsligt, Sorry!

Haha ja du var ju duktig på personanalys, 90% rätt i höjd och sida ;).
Men det är inte så romantiskt som man kan tro men det är vad det är...
Bifogar bild från just Colombias djungler för att sätta bilden lite mer konkret ;):cool:
2018-01-22-22-54-09.jpg
 
Senast ändrad:
Haha ja du var ju duktig på personanalys, 90% rätt i höjd och sida ;).
Men det är inte så romantiskt som man kan tro men det är vad det är...
Bifogar bild från just Colombias djungler för att sätta bilden lite mer konkret ;):cool:
2018-01-22-22-54-09.jpg
Haha se där..fick lite feeling helt enkelt. Coolt dock, alltid varit imponerad av denna typ av militär pm än jag inser att verkligheten inte matchar fictionen :)
Tack för bekräftelsen av min bedömning också
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Haha se där..fick lite feeling helt enkelt. Coolt dock, alltid varit imponerad av denna typ av militär pm än jag inser att verkligheten inte matchar fictionen :)
Tack för bekräftelsen av min bedömning också
Du var spot on...då ska man veta det såklart :)
Ja ibland kan det vara en skön tanke med militärer/contractors och det kan ge lite goa tankar. Men så länge man är mer nöjd med ett sunt liv ur alla aspekter här hemma så är det bra..då är man väl förankrad i verkligheten :)
 
Med reservation för att detta landar off topic, off forum och förblir obesvarat gör jag ett försök.

Vid import från Kina i kommersiellt syfte, hur mycket kan man räkna gå till tull- och administrationsavgift? Ponera att varorna består av 500 stycken plastförpackningar till ett värde av 5 000 kr. Vill att allt ska gå by the book.

Någon som har koll?
 

Tapiren

Cartier
Egenföretagare, pension, vad säger ni?

Jag har ett litet AB med sju-åtta anställda, vi startade för tre år sedan och det har väl rullat på ganska bra. Inga enorma vinster men vi klarar ganska bra och nu är det väl dags att börja leva "normalt"; jag har sett över lönenivån lite och börjar väl också tänka på pension; vi blir såklart uppvaktade av vår lokala bank samt diverse andra företag (Söderberg och Partners och deras konkurrenter)... någon som har ett inspel här? De tar ju en viss årlig avgift för att förvalta mitt kapital och det känns väl... sådär?

Känns som att det blir lite dyrt i längden...
 

Vesper

Rolex
Egenföretagare, pension, vad säger ni?

Jag har ett litet AB med sju-åtta anställda, vi startade för tre år sedan och det har väl rullat på ganska bra. Inga enorma vinster men vi klarar ganska bra och nu är det väl dags att börja leva "normalt"; jag har sett över lönenivån lite och börjar väl också tänka på pension; vi blir såklart uppvaktade av vår lokala bank samt diverse andra företag (Söderberg och Partners och deras konkurrenter)... någon som har ett inspel här? De tar ju en viss årlig avgift för att förvalta mitt kapital och det känns väl... sådär?

Känns som att det blir lite dyrt i längden...
Avanza, de andra suger bara ut pengar!
 

joca

Patek
2-Faktor
Egenföretagare, pension, vad säger ni?

Jag har ett litet AB med sju-åtta anställda, vi startade för tre år sedan och det har väl rullat på ganska bra. Inga enorma vinster men vi klarar ganska bra och nu är det väl dags att börja leva "normalt"; jag har sett över lönenivån lite och börjar väl också tänka på pension; vi blir såklart uppvaktade av vår lokala bank samt diverse andra företag (Söderberg och Partners och deras konkurrenter)... någon som har ett inspel här? De tar ju en viss årlig avgift för att förvalta mitt kapital och det känns väl... sådär?

Känns som att det blir lite dyrt i längden...
Säger som @Vesper Avanza så länge du/ni inte ser ett mervärde i att få rådgivning av tex S&P
 
Topp