Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan ju inte ta betalt om du jobbar i sketch-up!
Skämtåsido, ser bra ut!
Visst kan du vara Enskild Firma och frilansa/hyra ut dig. Men du skall F-skatta. Omsätter du över ca 500.000:- per år bör du överväga AB. Räkna med att av det du fakturerar kan du behålla ca 50% själv, resten går åt till moms och skatter. Säger detta för att du skall ha en hum så att du inte går in i likviditetsproblem i blindo. Ha 50% som riktmärke så blir det inte helt fel.
Försök att hitta en revisor som har erfarehet/kunder i samma branch som du och ta en rådgivningsstund med honom. Det är en del beslut om momsredovisningsperiod etc som skall fattas. Hen kan sedan bli ett bra bollplank i takt med att du expanderar. Kan kosta ca 0:- - 1000-1500:- för kanske en timma. Är du inte intresserad av bokföring bör du lämna bort det från start för eget knåpande kan kosta mer senare pga av fel eller annat som måste rättas till i bokslutet. Skall ni vara fler i företaget så kan en revisor som rådgivare vara guld värd. Ingen ide att snåla och ta den billiga oauktoriserade redovisningskonsulten om hen inte kommer med rediga rekommendationer.
Lycka till!
Jag måste veta vilken kalender du använder och hur det går till. Det skulle underlätta som fan här på jobbet.
50% är väl högt. 50% efter moms är en rimligare summa (i min värld).
Mer än 50% går om man utnyttjar aktieutdelningen rätt. Ex moms så klart, vem pratar inkl moms när vi pratar om företag? :s 55% bör man kunna få ut om man har en vinst på 1 miljon ungefär.
Vi pratar enskilt (alltså ingen aktieutdelning) och Rivalen talade om momsad fakturering.
Jag måste veta vilken kalender du använder och hur det går till. Det skulle underlätta som fan här på jobbet.
Gör lite logotyper, inbjudningskort och annat grafiskt på sidan av vanliga kneget. Dock bara som hobbyverksamhet än så länge. Blir lite olika typer av grafiska tryck emellanåt med.
Gör lite logotyper, inbjudningskort och annat grafiskt på sidan av vanliga kneget. Dock bara som hobbyverksamhet än så länge. Blir lite olika typer av grafiska tryck emellanåt med.
Gamla stan och Reimersholme tillhör faktiskt södermalms stadsdelsområde, sen flög ett par holmar till med av bara farten. Slängde ihop på en kväll och körde mer form än kristelig sanning då den inte skulle säljas utan enbart skänkas i present.Vill inte vara petig men, Gamla stan, Skeppsholmen, Kastelholmen, Reinersholme, Långholmen samt Årstaholme är väl endå inte Hippstermalm?
Utveckla! Jag är inte stockholmare själv..Det där är lögn, Södermalm är inte en del av Stockholm utan Nyköping!
Gamla stan och Reimersholme tillhör faktiskt södermalms stadsdelsområde, sen flög ett par holmar till med av bara farten. Slängde ihop på en kväll och körde mer form än kristelig sanning då den inte skulle säljas utan enbart skänkas i present.
Tack för svar! Blir att ta tag i det.
Även jag kör eget AB, vore kul om man kunde dela med sig av tips vad man gör med ev överskott i AB eller förtjänar det en egen tråd kanske?
Kul! Får man fråga inom vad?Även jag kör eget AB, vore kul om man kunde dela med sig av tips vad man gör med ev överskott i AB eller förtjänar det en egen tråd kanske?
Även jag kör eget AB, vore kul om man kunde dela med sig av tips vad man gör med ev överskott i AB eller förtjänar det en egen tråd kanske?
Du kan ta ut ca 100.000:- (har inte exakta summan i huvudet) i utdelning som du skattar 20% för. Väldigt förmånligt jämfört med att t a ut lön.Även jag kör eget AB, vore kul om man kunde dela med sig av tips vad man gör med ev överskott i AB eller förtjänar det en egen tråd kanske?
Du kan ta ut ca 100.000:- (har inte exakta summan i huvudet) i utdelning som du skattar 20% för. Väldigt förmånligt jämfört med att t a ut lön.