Tror generellt att kommer bli svårsålt med bilar i år och att det kommer komma olika typer av kampanjerVad tror du om 2024? Vore intressant att veta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror generellt att kommer bli svårsålt med bilar i år och att det kommer komma olika typer av kampanjerVad tror du om 2024? Vore intressant att veta!
Ok. Tror du beggatpriserna skall ner mer ?Tror generellt att kommer bli svårsålt med bilar i år och att det kommer komma olika typer av kampanjer
Så länge räntor ligger kvar och vi är lågkonjunktur (som vi är i) så tror jag detOk. Tror du beggatpriserna skall ner mer ?
Om du har kolla bakåt innan du går ut i vänsterfil är det ev ok, men om du går ut framför ngn som kommer i vänsterfil så bryter du mot lagen lika mycket som han som kör för fort. DU har väjningsplikt när du byter fil.Det händer då och då, i samtliga fall ligger jag som sagt i maximal laglig hastighet och kör om ett långsammare fordon. Jag behöver inte fundera på varför, jag vet redan att det beror på att många andra kör för fort. Oftast alldeles för fort också. Förstår inte varför man är så omogen som bilförare när det sparar max ett par minuter i andra änden. Vad är det folk har så bråttom till?
Jag går inte ut om det redan är någon som påbörjat en omkörning. Sen är det tveksamt om det är olagligt om man redan kör i maximal hastighet. Hur ska någon då kunna köra om dig tänker du..?Om du har kolla bakåt innan du går ut i vänsterfil är det ev ok, men om du går ut framför ngn som kommer i vänsterfil så bryter du mot lagen lika mycket som han som kör för fort. DU har väjningsplikt när du byter fil.
Klart det är olagligt! DU har väjningsplikt vid filbyte oavsett vad andra personer pysslar med i trafiken.Jag går inte ut om det redan är någon som påbörjat en omkörning. Sen är det tveksamt om det är olagligt om man redan kör i maximal hastighet. Hur ska någon då kunna köra om dig tänker du..?
Spelar mindre roll vilken hastighet olika fordon kör. Civila får inte leka poliser. Kör du ut så bilen bakom får bromsa hårt är du trafikfaran. Mycket möjligt du kör vettigt, men många har inte koll på sina speglar. Blivit prejad ut i vägrenen ett par gånger.Det händer då och då, i samtliga fall ligger jag som sagt i maximal laglig hastighet och kör om ett långsammare fordon. Jag behöver inte fundera på varför, jag vet redan att det beror på att många andra kör för fort. Oftast alldeles för fort också. Förstår inte varför man är så omogen som bilförare när det sparar max ett par minuter i andra änden. Vad är det folk har så bråttom till?
Det var ett skämt, tagga ner nu.Klart det är olagligt! DU har väjningsplikt vid filbyte oavsett vad andra personer pysslar med i trafiken.
Edit: Oavsett om de kör 300 km/h, är asfulla och dragit tre linor är det fortfarande du som har väjningsplikt.
Det gör jag inte heller, jag kör inte om förrän det är fritt i vänsterfilen. Det händer ändå titt som tätt att bakomliggande fordon hinner ikapp innan man gjort klart sin omkörning då det är många som kör 20-30km/h för fort på motorvägen.Spelar mindre roll vilken hastighet olika fordon kör. Civila får inte leka poliser. Kör du ut så bilen bakom får bromsa hårt är du trafikfaran. Mycket möjligt du kör vettigt, men många har inte koll på sina speglar. Blivit prejad ut i vägrenen ett par gånger.
Problemet är ju ibland (ofta) att när folk ska köra om en lastbil eller dyl och inte gasar på lite så är det endast de som hinner om vid 2+1 väg vilket kan stressa bilar bakom som sedan tvingas ligga efter lastbilen i tex 80 på 100 väg i allt från 3-10 km. Ganska störande om man som mig ofta ska åka 30-35 mil. Därmed inte sagt att man behöver köra i 200Det händer då och då, i samtliga fall ligger jag som sagt i maximal laglig hastighet och kör om ett långsammare fordon. Jag behöver inte fundera på varför, jag vet redan att det beror på att många andra kör för fort. Oftast alldeles för fort också. Förstår inte varför man är så omogen som bilförare när det sparar max ett par minuter i andra änden. Vad är det folk har så bråttom till?
Man får inte köra över laglig hastighet även om man kör om. Hinner du inte köra om på den sträckan i laglig hastighet så ska du inte påbörja omkörningen. Fult att shamea folk som följer lagen!Problemet är ju ibland (ofta) att när folk ska köra om en lastbil eller dyl och inte gasar på lite så är det endast de som hinner om vid 2+1 väg vilket kan stressa bilar bakom som sedan tvingas ligga efter lastbilen i tex 80 på 100 väg i allt från 3-10 km. Ganska störande om man som mig ofta ska åka 30-35 mil. Därmed inte sagt att man behöver köra i 200
Det absolut mest störande är ändå lastbilar som kör om andra lastbilar i 0,5 km/h snabbare än den de kör omProblemet är ju ibland (ofta) att när folk ska köra om en lastbil eller dyl och inte gasar på lite så är det endast de som hinner om vid 2+1 väg vilket kan stressa bilar bakom som sedan tvingas ligga efter lastbilen i tex 80 på 100 väg i allt från 3-10 km. Ganska störande om man som mig ofta ska åka 30-35 mil. Därmed inte sagt att man behöver köra i 200
Även om det är vedervärdigt så finns förklaringen oftast i deras körtider. Det handlar om att om de kör 2 km/h långsammare än de kan så hinner de inte fram till sin rastplats 15 mil bort. Då får de stanna på vägen istället. Det är totalt olagligt och höga böter på att köra ens 1 minut över sin lagstadgade körtid. Så när man känner till detta så blir det åtminstone något mera förståeligt.Det absolut mest störande är ändå lastbilar som kör om andra lastbilar i 0,5 km/h snabbare än den de kör om
Absolut, utgår också ifrån att alla är lika nitiska till lagen i alla avseendenMan får inte köra över laglig hastighet även om man kör om. Hinner du inte köra om på den sträckan i laglig hastighet så ska du inte påbörja omkörningen. Fult att shamea folk som följer lagen!
Alla gör typ samma sak. Små skillnader. Köp en billig. Jag har en Wallbox Pulsar, den gör allt jag bett den om.Tips på laddbox till huset hemma? Djungel
Kommer kosta huggorm. EV9'an känns mer lockade.Audi q6 e-tron verkar väldigt lovande! Är det rymlig nog inuti så kan det bli en succé.
Tänk att jag har haft min Ioniq 5 över två år nu. Det börjar med andra ord bli dags att leta nytt.
That sweet hunt. Finns det något bättre?
Tips på laddbox till huset hemma? Djungel
Kommer kosta huggorm. EV9'an känns mer lockade.
857k verkar vara grundpris för Audin, 870(?) För en Ev9. Men då behöver inte Kia'n några direkta tillval.Tror du inte att den kommer hamna i samma prisklass? Kian verkar ju riktigt vass, men kanske lite kort
Det är tre väldigt kompetenta bilar. Sticker inte ix ut i pris?857k verkar vara grundpris för Audin, 870(?) För en Ev9. Men då behöver inte Kia'n några direkta tillval.
Valet står idag mellan ix50 eller EV9 för egen del.
Jag hade personligen köpt en Tesla 3, de ligger bra i pris och har bland marknadens bästa elbils-funktionalitet (laddning, räckvidd etc). Kanske inte så exotiskt eller spännande val men kombinationen av pris/funktion är svårslagen.Om man ska köpa en begagnad elbil för runt 350-400k (kan även gå upp lite till) vad hade nu köpt då? Eller är det en dålig idé redan från början att casha en sån?
Vilken Audi?857k verkar vara grundpris för Audin, 870(?) För en Ev9. Men då behöver inte Kia'n några direkta tillval.
Valet står idag mellan ix50 eller EV9 för egen del.
Tips på laddbox till huset hemma? Djungel
Vilken Audi?
Audi q6 e-tron verkar väldigt lovande! Är det rymlig nog inuti så kan det bli en succé.
Det går inte riktigt att komma runt Tesla 3 där. Inte för att den är bäst på allt utan för att konkurrenterna är häpnadsväckande dåliga ibland på vissa saker. En del i prisklassen har bara enfasladdare, en del har alldeles för kort räckvidd, en del är fulla av fel. Teslans är inte utan nackdelar men eftersom den uppdateras konstant mjukvarumässigt så känns den i vissa avseenden faktiskt fullt modern.Om man ska köpa en begagnad elbil för runt 350-400k (kan även gå upp lite till) vad hade nu köpt då? Eller är det en dålig idé redan från början att casha en sån?